harm

Skrevet av Emne: Hvem ser ned på hvem i NRM?  (Lest 2297 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Gnisten

• Administrator
Hvem ser ned på hvem i NRM?
« på: 28. oktober 2009, 22:26:19 »

Utlogget panne

• Lingvisme
Sv: Hvem ser ned på hvem i NRM?
« Svar #1 på: 30. oktober 2009, 19:44:07 »
Jeg elsker flowcharts! (Og Venn-diagrammer forresten). Nesten helt nederst er Otherkin - de tror at de ikke egentlig er mennesker, men andre typer vesener fra andre universer. Jeg kom over et samfunn med sånne på LiveJournal en gang, og tilbrakte en kveld oppslukt lesende med store øyne.

Men nesten morsommere (eller tristere) er de som hevder å være "Plural" - flere bevisstheter i en kropp! Og ikke bare kjedelige, vanlige bevisstheter, men romvesener, alver, dyr og diverse.

Sitat
I have more than one side, including, a wolf a demon and a bat, and possibly some others. I feel one moment like a bat, another moment like a wolf, so on. Usually different genders follow these "shifts". I'm always "me", but just different "aspects" of me. Sometimes I'm not quite sure who "me" is, but I'm fairly sure I have these sides, and am not, for the most part, a "shapeshifter". Of course, I am Me, but there's a bat me and a wolf me, and a demon me.

Utlogget Asbjørn Dyrendal

• Administrator
    • Skepsisbloggen
« Svar #2 på: 30. oktober 2009, 20:40:30 »
Jeg har åpenbart vært utenfor denne delen av landskapet litt for lenge.

Plural høres ut som en vri på multiple – inkludert hele måten alle mulige slags stemninger får navn på. Kjipt landskap.

Utlogget theama

• Cogito ergo dubito
« Svar #3 på: 13. november 2009, 16:37:20 »
Haha evig bra :D Stakkars thelemitter. Bawww.
"Isn’t it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"
-Douglas Adams

Utlogget OndeJens

« Svar #4 på: 13. november 2009, 21:20:54 »
Jeg kan ikke huske å ha sett noen otherkin som tror de er lortebiller eller padder.

Utlogget panne

• Lingvisme
« Svar #5 på: 15. november 2009, 13:09:59 »
Nei, det er litt likt som at ingen som mener at de husker tidligere liv, husker alminnelige, kjedelige liv. Alltid noe super-dramatisk!

Utlogget Asbjørn Dyrendal

• Administrator
    • Skepsisbloggen
« Svar #6 på: 15. november 2009, 14:33:35 »
Nei, det er litt likt som at ingen som mener at de husker tidligere liv, husker alminnelige, kjedelige liv. Alltid noe super-dramatisk!

Det er faktisk litt av en "myte". Det er mange som går rundt og tror de (husker at de) har hatt nokså vanlige liv tidligere.

Men det er ikke så mye å snakke om, og får ikke så mye oppmerksomhet utenfor egne kretser som det mer dramatiske.

Utlogget panne

• Lingvisme
« Svar #7 på: 15. november 2009, 16:22:28 »
Huh, det visste jeg ikke. Kanskje det finnes otherkins som er lortebiller og padder også da? Eller mygg...

Utlogget Sverre M.

• urven
« Svar #8 på: 15. november 2009, 16:54:15 »
Lol, elitisten i meg fikk straks lyst til å bli en «Rabelaisian Bon Vivant». :P