Skrevet av Emne: "Kvantemedisiner" svarer leserne på nettmøte på fvn.no  (Lest 4251 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Gnisten

• Administrator
Hentet fra: http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article760837.ece

Her siteres nettmøtet i sin helhet, som dokumentasjon i forhold til debatten i denne tråden:

http://skepsis.no/forum/index.php/topic,1167.0.html  (Nettmøte om kvantemedisin)

All diskusjon kan foregå der. Den tråden du leser i nå er kun for dokumentasjon, og derfor stengt.

Av teknisk årsak (maksimumsstørrelse på innlegg) er debatten delt i to.

Sitat
Nettmøte om kvantemedisin (06.05.2010) [BOLK I]

16:06 [Kommentarer fra Roger]
på hvilken måte skiller denne maskinene mellom forskjellige celler? via energibølger? og hvordan vet du at ikke en syk celle da kan virke som en annen? ser litt rart ut dette

16:06 Turid Berntsen:
Hei!
Det kjøres det test som skanner kroppens celler. Under testen blir 7000 signaler sendt inn mot cellene som har hver sin frekvens. De celleområder som da er i ubalanse vil komme opp på lap - toppen.

16:09 [Kommentarer fra Kjell CAN]
Hva er det som skjuler seg under skallet (som forøvrig er skummelt lik ett gammelt dialup modem) på dette medisinske mirakelet? La oss håpe at det er en sjekk på kr 150.000,-

16:09 Turid Berntsen:
Hvis du vil ha svar på ulike tekniske spørsmål ber jeg deg gå inn på følgende nettadresse: [url=http://www.life-sys.com]www.life-sys.com[/url]. Her for du svar på den tekniske informasjonen produsenten publiserer.

16:12 [Kommentarer fra Eirik]
Hei Turid! Hvor mange konsultasjoner må du gjennomføre for å tjene inn det apparatet kostet deg? Hilsen Eirik

16:12 Turid Berntsen:
Kostnader og inntekter må jo gå i hop, som det står i artikkelen gjør jeg mest dette av idiologiske årsaker, om jeg kan gjøre et levebrød av det etterhvert for tiden vise.

16:13 [Kommentarer fra Fredrik]
Hei, etter å ha lest artikkelen sitter jeg litt spørrende igjen. Er dette faktisk basert på kvantemekanikk, eller er det bare et ord dere har valgt for å få det til å høres eksotisk ut? Hvis førstnevnte, kan du utdype setningen "Maskinen hevdes å kunne måle frekvensen på en energi, en slags radiobølger, som strømmer fra alle cellene i kroppen." (hentet fra artikkelen) litt? Så vidt meg bekjent er det ikke cellene, men de subatomære partiklene som oscillerer, og disse oscillerer jo ikke med samme frekvens. (for all del, man kan superponere og finne en form for "totalfrekvens", men dette forteller jo ikke hva slags frekvens man skal "respondere" med (antar noe av metoden med behandlingen er å skape en form for resonans)).

16:17 Turid Berntsen:
Hei! Viser igjen til nettsiden life-sys.com for teknisk informasjon.
Jo det stemmer at metoden er å skape en resonans. Maskinen sender energifrekvenser inn i kroppen. Disse samsvarer med kroppens egne svigninger, slik at kroppens selvregulerende mekanismer settes i sving.

16:19 [Kommentarer fra Duggi]
Når saken blir fremstillt slik virker det som fvn prøver å drite ut metoden. Dette er etter min informasjon utviklet av NASA på 60-70 tallet for å forske på hvordan kroppen reagerte på opphold i verdensrommet. Man fant da frekvensens som cellene til de diverrse organene i kroppen sender på og har etter år med forskning på dette funnet ut at det går an å sende signaler tilbake til cellene slik at disse er med å reparerer seg selv. Ikke slik at man stikker hode inn i en maskin så blir man ladet opp igjen slik fvn fremstiller dette. Det er altså da Vår egen kropp som sørger for at man blir frisk igjen. Leger og forskere har en ganske enkel jobb når de bare sitter å stemmer ting ned og kaller dem for udokumentert og tull. Det gjelder vel å ha et åpent sinn om man er interesert i prøve en slik ting som kvantemedisinen og tenke at det faktisk finnes ting som kan virke uten at det skal i gjennom multimillion industien til legemiddelindustrien som premierer legene som bruker deres preparater. Her putter man jo seg ikke full av medisiner som man får bivirkninger av som man gjerne må ta nye piller for å behandle. Kan det kansje være en ide å heller be legene dokumentere all feilmedisineringen de har påført mange pasienter oppigjennom årene ?

16:20 Turid Berntsen:
Helt enig.

16:21 [Kommentarer fra Monika]
Kan denne kurere all type kreft,også blodkreft ?

16:24 Turid Berntsen:
Hei!
Metoden har funnet løsningen på behandling av kreft, men jeg anbefaler deg å sjekke med den enkelte behandler om de har spesialisert seg på dette område.

16:27 Turid Berntsen:
Hei!
Behandlingsresultatene viser at dette virker. Selvfølgelig ønsker produsenten å tjene penger, men hadde det ikke virket hadde de heller ikke fått solgt noe.

16:27 [Kommentarer fra Eli Anne]
1) åssen veit maskina hvilke bakterier som er farlige og hvilke som er bra (f eks tarmbakterier)

16:30 Turid Berntsen:
Hei!
En bakterie kroppen opplever som en stressfaktor har en lavere energimengde, dette vil da bli registert under testen som blir tatt i starten av hver behandling.

16:30 [Kommentarer fra Eli Anne]
Går det an å lade cellene for mye? Hva skjer da?

16:33 Turid Berntsen:
Hei!
Under behandling registrerer en hvor mye cellene må lades opp. Cellene bør ikke lades helt opp, dette for å sikre at kroppen selv jobber med å korrigere det resterende.

16:33 [Kommentarer fra Enrique]
Hva er den fysiologiske forskjellen mellom følelser som har sittet lenge og de som har sittet kort, som gjør at det er nødvendig med flere behandlinger?

16:36 Turid Berntsen:
Hei!
I løpet av en behandlingsfrekvens kan en løse opp/frigjør en negativ følelse pr. gang.
Generelt kan en si at om en har hatt en tilstand over lengre tid, vil kroppen trenge flere behandling for å klare å balansere seg.

16:38 Turid Berntsen:
Hei!
Ja en kan lese av kromosomer, men dette kan ikke brukes til noe annenet enn å balansere ubalanser i kroppen.

16:39 [Kommentarer fra Tor]
Du hevder at du kan drepe virus med denne maskinen. Kan dette apparatet fungere mot HIV/AIDS?

16:39 Turid Berntsen:
Ja

16:39 [Kommentarer fra KFJ]
Er dette noe i samme leia som bioresonans? Finnes det en organiasjon/nettsted med oversikt over dem som tilbyr behandling etc? Og gjerne litt mer informasjon generelt?

16:42 Turid Berntsen:
Hei!
Ja det er litt i samme leia.

Du kan gå inn på [url=http://www.norskekvantemedisinere.no]www.norskekvantemedisinere.no[/url] for å få oversikt over reg. behandlere.
Jeg har også laget en web siden med infor. så du kan gå inn på [url=http://www.energienkvanteklinikk.no]www.energienkvanteklinikk.no[/url]

16:43 [Kommentarer fra Eli Anne]
Hvis det stemmer at det strømmer "en slags radiobølger" fra alle cellene i kroppen, kan man fange opp disse med en vanlig radio? Hva får man høre da?

16:45 Turid Berntsen:
Hei!
Kan nok ikke høre dette på radioen. Men kroppen vår prøver jo på sitt vis å si ifra om dens behov.

16:45 [Kommentarer fra Erik Arnesen]
Hva består en overbelastet celle av? Hva slags dokumentasjon finnes det for at dette har noen klinisk relevant virkning? Evt mot hvilke lidelser?

16:47 Turid Berntsen:
Hei!
Gå inn på web siden min: [url=http://www.energienkvanteklinikk.no]www.energienkvanteklinikk.no[/url] så vil du finne en del eksempler på lidelser dette kan brukes på.

16:58 Turid Berntsen:
Hei! Gå inn på [url=http://www.life-sys.com]www.life-sys.com[/url] for dokumentasjon av effekt.
Maskinen er en av få som er godkjent som medisinsk utstyr klasse CE2A av TUV i Tyskland, som er et sertifiseringsbyra på linje med Norske Veritas.
TUV garanterer også at behandlinger er 100% sikker for pasienten.

Angående forhåpninger vil de fleste som behandles allerede etter første behandling kjenne at noe skjer i kroppen, uteblir denne effekten sier dette noe om at denne behandlingsformen kanskje ikke er den rette.
Kroppene våre har en utrolig evne til å hele seg selv, men av og til må den ha litt hjelp for å sette igang noen positive prosesser.

16:59 [Kommentarer fra Bertil]
Hvordan stiller du diagnose ved psykiske problemer? En som er paranoid, f.eks. vil sannsynligvis fortelle at han/hun er helt knekt på grunn av ting andre gjør mot vedkommende, men det er jo ikke der problemet ligger. Finner maskinen ut av det selv?

17:04 Turid Berntsen:
Hei!
En har ikke lov å stille diagnoser med denne behandlingsformen.
Negative opplevelser/følelser som ligger "lagret" i kroppen vil kunne registreres.

17:04 [Kommentarer fra Bertil]
Ved nevrotisk angst er det ikke uvanlig at pasienten er uvitende om konfliktene som egentlig forårsaker angsten, og det kan behøves langvarig psykoterapi for å komme til bunns i årsakene. Finner maskinen ut dette helt av seg selv? Og om det skulle virke, er det da ikke fare for at dette kan utløse enda sterkere konflikter hos pasienten?

17:11 Turid Berntsen:
Hei!
Negative følelser som ligger lagret i kroppen vil reg. ved testen som gjøres ved oppstart av hver behandling.
Mange opplever at de i en periode drømmer mer enn de har gjort tidligere.

Det er utført et spennende prosjekt i Bergen innen psykiatrien med bruk av Kvantemedisin. Anbefaler deg å gå inn på fixit-bergen.no for å se resultatene av dette prosjektet.

17:11 [Kommentarer fra Ellen]
Når jeg leser artikkelen så må jeg si at jeg synes den er vinklet litt negativt. Altfor mye forkus på manglende forskningsresultater. For min del mener jeg at det er mye mellom himmel og jord som ikke kan forklares, men en ting er sikkert: Det viktigste må vel være at personer får hjelp. Og det er det mange som har fått. Jeg har selv gått til kvantemedisinbehandling hos Turid. Det kan anbefales på det varmeste. Hun utgir seg ikke for å være noe annet enn det hun er og hun oppfordrer ofte pasienter til å ta kontakt med legen sin i tilfeller der det er nødvendig. Hun utgir seg IKKE for å være lege. Dette må dere bare prøve. Det er hjelp å få. stå på Turid.

17:13 Turid Berntsen:
Takk.
Journalister er ikke alltid like lett å ha kontrollen på.

17:14 [Kommentarer fra akilles]
Ble litt nysgjerrig på dette da jeg så det på fvn.no, er dette på en måte strøm behandling hvor det blir gitt elektriske støt lign et mage belte fra tv shop? Er der omfattende dokumenterte effekter? Er det placebo teknologi?

17:17 Turid Berntsen:
Hei!
Hvis du går i dagen papirutgave av fvn ser du demonstrert elektrodene som festes rundt hode og armlegg og ankler.
Henviser igjen til å gå inn på min web side for å få mer info.
Se [url=http://www.energienkvanteklinikk.no]www.energienkvanteklinikk.no[/url]

17:19 Turid Berntsen:
Hei!
Hvis du vil ha behandling i Kristiansand koster en behandling 750,-
Jeg har kontor også i Spangereid som er i Lindesnes kommune der koster samme behandling 600,-

17:19 [Kommentarer fra Leifsamuel]
Hvor mye koster en slik LIFE-maskin, og hvor kan man kjøpe den? Hjelper den mot fyllesyke?

17:22 Turid Berntsen:
Hei!
Maskinen koster ca 150 000,-
For å få kjøpt maskinen må du ha anatomi og fysologi.
Maskinen kan kjøpes hos BIREGS som holder til i Tyskland.

Kanskje du trenger en detox?

17:23 [Kommentarer fra Anita]
Hei Turid, har du mange allergipasienter nå som pollensesongen er igang? Og hvilke resultat har du sett av kvantemedisin og pollenallergi?

17:24 Turid Berntsen:
Hei!
Ja nå er det mye allergibehandling.
Det er veldig gode resultater i forhold til pollenallergi.
Vanligvis er det nok med tre behandlinger for å løse dette.

17:24 [Kommentarer fra E]
Kan dere hjelpe meg med å helbrede min obsternasighet?

17:29 Turid Berntsen:
Hei!
Jeg kan i alle fall hjelpe deg med å balansere deg følelsesmessig.

17:29 [Kommentarer fra Tina]
Scio sier det finnes dokumentasjon på at dette kurerer kreft, men vil ikke offentliggjøre dette, hvorfor ikke?

17:32 Turid Berntsen:
Hei!
Jeg kan ikke svare på hva SCIO offentliggjør. Jeg har LIFE maskinen, her finnes et ulik dokumentasjon. Se henvisning til nettsider.

17:32 [Kommentarer fra Jenssen]
Hei, kan dette aparatet gjøre slik at jeg kan kutte ut/ redusere bruken av antidepresiva? I så fall, hvor lang tid kan jeg regne med å bruke for å bli helt frisk?

17:36 Turid Berntsen:
Hei!
Jeg anbefaler deg å lese om prosjeket som er utført i Bergen med bruk av Kvantemedisin i forhold til psykiske lidelser, se fixit-bergen.no

Mange opplever at medisinbehovet endrer seg etterhvert som kroppen kommer mer i balanse.
Det er vanskelig å si hvor mange behandllinger som må til kommer litt ann på hvor lange du har vært plaget av dette.

17:37 [Kommentarer fra Anita]
Har aldri hørt noen stille spørsmål ved teknologien når de har vært til MR! Lurer på om dere skeptikere "tror" på den metoden?

17:41 Turid Berntsen:
hei!
heldigvis finnes der mye dokumentasjon på at dette virker, og jammen er det godt vi har mulighet til å velge.
Mitt ønske med dette er at alternativ medisin kanskje på sikt kan sees på som et supplement til tradisjonell medisin.
I Tyskland brukes denne metoden på nevorlogisk avd. når pasienter kommer inn til sykehuset etter traffikkskader. Så vi ligger litt etter her i landet.

17:42 [Kommentarer fra Gnisten]
Duggis kommentar er fullstendig "Off Topic" støtte til den såkalte kvantemedisinen, aom vi ser av svaret til TB. Jeg kjenner til at en rekke kritiske spørsmål er innsendt herfra:

17:43 Turid Berntsen:
Svarer etter beste evne etter hvert som spm strømmer på.

17:43 [Kommentarer fra Anita]
Kvantemedisin har vel ikke til hensikt å kurere - men til å lette stressbelastningen i kroppen ved å informere cellene om at de er ute av frekvensbåndet sitt - dermed er det cellene og kroppen selv som står for kureringen, i den grad de klarer å gjøre seg nytte av informasjonen.

17:45 Turid Berntsen:
Ja helt riktig.
Kroppen trenger bare av og til litt hjelp til å sette igang ubalanser som har oppstått.

17:46 [Kommentarer fra Sandy]
Hvis dette faktisk hadde kunnet kurere kreft så hadde det vært en verdenssensasjon. Meget merkelig at ikke alle bruker det da.- og at det ikke får mer oppmerksomhet. Men. jeg har et åpent sinn for alternative behandlingsmetoder. Kan den kurere ekstrem kjærlighetssorg så skal jeg jammen bestille en time.

17:48 Turid Berntsen:
Et åpent sinn er et godt utgangspunkt.
Det er virkelig noe som bør prøves.

17:49 [Kommentarer fra Jippi]
Hei! Jeg ser at du skriver at metoden kan behandle kreft, kan du bruke noen flere ord til å fortelle om hvilke undersøkelser som er gjort og hva som ligger til grunn for din uttalelse? Dette er jo såpass stort og nå har du jo alle muligheter til å snakke usensurert!

17:55 Turid Berntsen:
Hei!
Kroppen vår er bygd opp av celler når enkelte celleområder av ulike årsaker kommer i ubalanse kan dette føre til ulike fysiske og psykiske sykdommer. Ved kvantebehandling kan ubalansen korrigeres.

Jeg vil oppfordre deg til å gå inn på nettsiden fixit-bergen.no. Hun ene der har spesialisert seg i forhold til behandling i forhold til denne sykdommen.

17:55 [Kommentarer fra Anita]
Jeg går ut ifra at du har referanser til forskning som viser utvetydig at mennesker har blitt helbredet fra konkrete sykdommer? altså prøver før og etter behandling med apparatet. Kunne være fint å få se noen referanser? (Og ikke anekdoter).

17:57 Turid Berntsen:
Hei!
Gå inn på nettsiden: [url=http://www.life-sys.com]www.life-sys.com[/url] for å mer informasjon.

17:58 [Kommentarer fra Tor]
kan man gjennopplive folk som har gått bort av hjertestans?

18:00 Turid Berntsen:
Hei!
Ja dette må prøves.

18:01 [Kommentarer fra Anita]
Hvilke resultater kan du vise til som viser at dette virker? (din kommentar 16:27). Og hvorfor skulle de ikke få solgt noe om det ikke virker? Det selges for milliarder hvert år på verdensbasis av produkter som ikke virker, og som kan være skadelige.

18:06 Turid Berntsen:
Hei!
Ved å gå inn å se på nettsidene til f.eks. fixit-bergen.no ligger resultater fra forskningsprosjekt gjennomført i psykiatrien.
Selv har jeg veldig gode erfaringer f.eks med: allergiproblemer, ME, fibromyalgi, nakkesleng, hodeskade, stress osv.

18:07 [Kommentarer fra kim]
hvilken sykdom hjelper denne metoden mest på?

18:09 Turid Berntsen:
Se svar over: kan ellers nevne: psykiske ubalanser, søvnproblemer.

18:16 Turid Berntsen:
Hei!
Jeg som alle andre må ringe 113.

Prøvde meg med virus på maskinen i jula, alt bare stoppet opp.

Hvis cellene blir laget opp for mye "gidder" de liksom ikke å justere den resterende delen selv.
Under behandlingen vil jeg til en hver tid kunne se hvor mye cellene prosentvis er balansert.

18:18 [Kommentarer fra May Haugen]
Finnes det bivirkninger, eventuelt hva består de av?

18:20 Turid Berntsen:
Noen drømmer litt mer i en periode etter behandlingen.
Noen blir litt trøtte rett etter behandling for så få mer energi.

18:25 [Kommentarer fra Marcus]
Hvis det er slik at maskinen angriper bakterier opplever som en stressfaktor. Hva skjer da med pasienter som har autoimmune sykdommer, der immunsystemet "tar feil" og angriper kroppens egne celler? Vil maskinen hjelpe immunsystemet, eller organet som blir angrepet?

18:28 Turid Berntsen:
Det er behandleren som styrer maskinen, altså hva som skal behandles.

Som det stod i fvn. har jeg selv ME som jeg behandler med maskinen, med god effekt.

Utlogget Gnisten

• Administrator
Sv: "Kvantemedisiner" svarer leserne på nettmøte på fvn.no
« Svar #1 på: 07. mai 2010, 03:29:01 »
Sitat
Nettmøte om kvantemedisin (06.05.2010) [BOLK II]

18:28 [Kommentarer fra Gnisten] 
På siden du henviser til http://www.norskekvantemedisinere.no/ står det "Kvantemedisinerne som er tilslutte vår organisasjon har en grundig utdannelse innenfor medisin, terapi og i bruken av sitt kvantemedisinske utstyr". Var det én dag du hadde på den siste biten sa du? Grundig??

18:32 Turid Berntsen: 
Hei!
Ja jeg kan være enig med deg i opplæring skulle ha vært mer.
Det jobbes nå med å standarisere opplæringen.
Målet er å få dette over til et masterstudie.

I tillegg til en dags opplæring kreves det at du har anatomi og fysiologi.
Produsenten gir også ett års veiledning i forhold til faglige spørsmål.

18:33 [Kommentarer fra Kjell] 
Kan dette hjelpe mot utbrenthet/depresjon?

18:37 Turid Berntsen: 
Det kan hjelpe mot depresjon. Utbrenthet kan jo ha ulike årsaker.
Når en begynner å balansere en ubalanse i kroppen, er kroppen fantastisk til å kunne rette opp i mange ting selv, som ringer i vann....

18:39 [Kommentarer fra mander] 
Hvordan føles det å fremme en "behandlingsform" som ikke klarer å vise til noen studier av dens effekt?

18:47 Turid Berntsen: 
Må igjen henvise til produsentenes nettside www.life-sys.com

Som nevnt tidligere benyttes nettopp denne metoden på akuttmottak i Tyskland
når personer kommer inn etter f.eks. trafikkulykker.

I Bergen for en tid tilbake ble det utført et forskningsprosjekt i psykiatrien, dette kan du lese om på www.fixit-bergen.no

18:48 [Kommentarer fra Morales] 
Hei, har du noen moralske begrensninger i forhold til markedsføring av dette som livreddende? Finnes det alternative behandlingsmåter du selv mener at blir markedsført feil ?

18:57 Turid Berntsen: 
Heldigvis har vi i Norge et helsevesen som er kjempe dyktige på akuttbehandling. Det at de i Tyskland benytter dette på akutten synes jeg er flott, for dermed redusere pasientens rehabliteringsbehov i ettertid.

Kan ikke her å nå svare på hvordan andre markedsfører seg.

18:57 [Kommentarer fra Espen] 
Kan maskinen din få fingrer og tær og andre større kropsdeler som er blitt amputert e.l. til å vokse ut igjen?

18:57 Turid Berntsen: 
Nei!

18:57 [Kommentarer fra guro] 
hvor mange behandlinger bør en ha for å kunne si at det hjelper? f.eks ved nakkesleng......må en ha nye behandlinger etter en tid?

19:03 Turid Berntsen: 
Hei!
Starter alltid opp med tre behandlinger ifht. nakkesleng. De fleste merker forandring allrede etter første gang. Det kommer litt ann på hvor lenge det er siden det skjedde, hvor mange behandlinger så må til etter dette.
Enkelte må ha en ny behandling etter en tid bare for å holde det på plass.

19:05 [Kommentarer fra turid] 
Har du noe erfaring med MS pasienter?

19:06 Turid Berntsen: 
Nei dessverre!
Med dette systemet har de ennå ikke løst koden for dette.

19:07 [Kommentarer fra Anita] 
Har du lurt på hvorfor ikke legemiddelindustrien har skaffet seg patent på denne behandlingsformen, og hvorfor leger ikke bruker den, om den virker så godt? Mulighetene ville jo vært enda bedre i kombinasjon med medisinsk ekspertise. hvorfor overlater de en milliardforretning til glade amatører?

19:09 Turid Berntsen: 
Det er også leger, tannleger som bruker dette.

19:11 [Kommentarer fra Guest] 
Hei. Ser at folk reagerer på at fevennens artikkel er "vinklet negativt" i og med at de skriver at dette ikke har noen dokumentert effekt. Jeg synes at tittelen 'Kvantemedisin' impliserer at dette skal være en medisinsk behandlingsmetode, selv om det (iallfall foreløpig) kun er alternativ medisin. Hadde deres behandlingsmetode virkelig fungert mot kreft og HIV/AIDS som du sier hadde jo dette vært sensasjonsnyheter - ikke noe man får høre om på et nettmøte i lokalavisen. Personlig synes jeg det er forkastelig at du LOVER at det kan virke mot uhelbredelige sykdommer, og på den måten narrer godtroende mennesker til å bruke sparepengene sine på denne behandlingen. Og også eventuelt avstå fra dokumentert behandling, og dermed forverre prognosene sine.

19:24 Turid Berntsen: 
Hei! Jeg er helt enig med det at navnet kvantemedisin ikke er dekkende.
Det kalles også energimedisin eller frekvensmedisin, kanskje ikke så dekkende ord det heller. Etter mitt skjønn hadde det kanskje vært bedre med noe i retning energi og stress behandling.
Jeg på alle måte for at de som er syke skal benyttes seg av tradisjonell behandling, men av og til er ikke det nok til å få folk friske, da mener jeg alternativ behandling kan være et godt supplement.

19:31 [Kommentarer fra Sukkerklumpen] 
Hei, jeg har nylig fått diagnosen diabetes II. Kan du gjøre noe med det?

19:32 Turid Berntsen: 
Nei det må reguleres med medisin/kost/fysisk aktivitet.

19:33 [Kommentarer fra Mortensen] 
Unnskyld, mente Helse1.no, ikke SCIO.

19:40 Turid Berntsen: 
Helt enig med deg i at en god strategi hadde vært å frigi dokumentasjon på en lettere måte.
Lurer på om dette har noe med godkjenning?

19:44 [Kommentarer fra Dag] 
Jeg har fulgt med på nettmøtet med stor interesse, og samtidig søkt opp informasjon om kvantemedisin på nettet. Med unntak av de som tilbyr denne behandlingen eller selger maskinene er jo konklusjonen entydig; kvantemedisin er kvakksalvermedisin. Jeg ser at du til nå ikke har kommet med en eneste konkret tilbakemelding, annet enn å henvise til egen eller maskinprodusentens nettside, når noen ber om dokumentasjon på at dette fungerer. Jeg har sendt dette spørsmålet før, uten at du svarte på det, og prøver nå igjen; finnes det uavhengig, vitenskapelig dokumentasjon på at dette har effekt utover placeboeffekt? Synes du ikke det er ille at det er lov å tilby syke mennesker en behandlingsform som ikke er testet og funnet effektiv?

19:53 Turid Berntsen: 
Jeg kan ikke komme med annen dokumentasjon enn det produsenten gir, eller henvisninger til dokumentasjon fra forskiningsprosjekter som er utført av samme oppdragsgiver. Jeg har også prøvd å henvise til eksempler på mennesker som har fått hjelp for sine plager med bruk av denne metoden, men
kommentarer tidligere har vært at dette ikke er godt nok.
I tradisjonell medisin og farmasindustrien er det noen helt andre markedskrefter som rår.

19:54 [Kommentarer fra Jonas] 
det sies ingenting om noen som helst dokumenterte beviser på at denne apparaten fungerer som du sier, ifølge din link til lifesys, for meg virker det bare som enda et verdensomspennende bløff til å lure penger av folk uten håp.... Har du ingen informasjon du selv kan gi istedenfor å henvise til nettsider som ikke forteller noe om metodene som er blitt brukt for å utvikle denne mirakelmaskinen.

19:59 Turid Berntsen: 
Senest i går var jeg i kontakt med produsenten for å få ut mer spesifikke tekniske data. De holder dette tett til sitt bryst, dette som en del av CE2A sertifiseringen, så jeg kan ikke svare på hvordan den teknisk er bygget opp.
Jeg har i alle fall i forkant prøvd å finne ut av det uten positivt resultat.

20:01 [Kommentarer fra ea] 
syntes det er desperat av deg å prøve å lure syke mennesker

20:04 Turid Berntsen: 
Jeg håper hver og en kritisk vurderer hva de velger å gjøre for å fremme sin egen helse.
Jeg selv har hatt svært gode erfaringer med bruk av denne metoden.
Selv har jeg svært plaget av kronsike smerter i 20 år som helsevesnet har kunnet gjøre noe med.
Med denne metoden har jeg fått balansert mange av mine plager.

20:05 [Kommentarer fra Reidar] 
Jeg hadde min første kvante-behandling på tirsdag. Og er UTROLIG fornøyd. Har fått igjen livet på 2 timer. Har hatt en alt for lav metabolic (tror jeg det het) i alt for mange år. Har ikke hatt overskudd eller følt glede. Dette fikset de nede på Haanesgården i løpet av 2 timer. Gleder meg allrede til neste time i juni :) Men, hvorfor bruker ikke det OFFENTLIGE mer av dette? Må jo spare mennesker for masse unødvendige lideleser, og staten for millioner.....i året....

20:08 Turid Berntsen: 
Hei! Jeg helt enig med deg. Det må prøves for å forstå at det kan ha noe for seg.

20:09 [Kommentarer fra mander] 
Den nettsiden du viser til har INGEN referanser til studier som viser effekt. Bergensstudien er heller ikke på noen måte peer-reviewed av det vitenskaplige miljøet. Jeg vil dessuten gjerne ha en link som støtter påstanden om at denne metoden brukes i Tyskland. Det jeg der iomt finner på nettet er mange sider som viser at denne metoden ikke er bevist eller i det hele tatt sansynlig! Så jeg spør igjen, hvordan føler du det å fremme, og å ta betalt for, behandlinger med en slik metode med så tynt bevissgrunnlag?

20:11 [Kommentarer fra Erik Arnesen] 
Hvilke leger er det som bruker dette apparatet? I følge Tidsskrift for Den norske Legeforening ble nylig en lege kritisert av Rådet for legeetikk for bruken av nettopp kvantemedisin:

20:11 Turid Berntsen: 
Kanskje du skulle prøve en time for å kjenne hvordan dette kan ha effekt på deg.

20:12 [Kommentarer fra Eli Anne] 
Og de legene som bruker dette, får altså kritikk: http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1895874 Kommentar?

20:13 Turid Berntsen: 
Ja fordi det er ikke lov å markedføre seg som lege og gi kvantebehandling. Du må gjøre en av delene?

20:14 [Kommentarer fra Inger] 
Jeg skjønner ikke at folk er så innmari redde for at andre mennesker bruker opp sparepengene sine......!! Når en er syk, og ikke blir frisk gjennom helsevesenet så tror jeg de fleste ønsker å prøve andre behandlingsmetoder, for å bli frisk eller ihvertfall bedre. Jeg har selv gått til Kvante ganske mange ganger og merker at jeg blir bedre. Jeg har ME og fra å bare kunne stå opp og ligge på sofaen så kan jeg nå ut å gå turer. Dette er en veldig bedring og gjør mye med psyken i tillegg. Grunnen til at jeg oppsøkte Kvante er at jeg hadde hørt om flere, deriblant barn, som hadde fått livet sitt endret veldig til det positve. Barn på 1 år kan en ikke manipulere til å TRO at dette virker....derfor turte jeg å prøve og har aldri angret. Stå på!! Mitt ønske er at legene også skal "godkjenne" denne behandlingen i Norge - noe de gjør i veldig mange andre land. Vi i Norge ligger etter.....

20:16 Turid Berntsen: 
Ja heldigvis kan vi selv velge hva vi vil bruke pengene på, og når en kjenner det virker er det så fantastisk.

20:19 [Kommentarer fra CFF] 
Hva er verst: At "Big Pharma" tjener penger på dokumentert virkning eller at "Big Alternative" tjener penger på udokumentert vissvass og utnyttelse av mennesker i vanskelige situasjoner

20:22 Turid Berntsen: 
Godt sagt.
Da er det så godt at hver enkelt kan velge. Denne behandlingen er dessuten smertefri og kun med bivirkning av at en kan bli litt trøtt rett etterpå eller at noen drømmer en kort periode mer enn de tidligere gjorde.

20:22 [Kommentarer fra Sofie] 
De gangene jeg har brukt alternative terapier der helsevesenet ikke har kunnet hjelpe meg, så har aldri tanken slått meg å klandre terapeutene dersom effekten ikke innfridde mine forventninger. Jeg liker å ta ansvar for egne valg, helse og egene penger. Intet vitenskapelig studie kan garantere helbredelse av min kropp. Jeg kan ta de valg jeg føler tillit til, det må være en menneskerettighet?

20:23 Turid Berntsen: 
Helt enig

20:23 [Kommentarer fra Eli Anne] 
Så du sier at du kobler folk opp til en maskin du ikke veit åssen fungerer, og som produsentene ikke vil si åssen fungerer? Synes du det er forsvarlig?

20:25 Turid Berntsen: 
Nei jeg kan bare ikke teknisk forklare hvordan maskinen er bygd opp. Jeg kan bruke maskinen.
For meg blir det på lik linje med en bil, jeg kan kjøre bil, men om noen forlanger at jeg skal redgjøre for alle tekniske ting under panseret sier jeg pass.

20:25 [Kommentarer fra Caroline] 
Hva menes med "balanse" i cellene? Hva er det som balanseres? Mitokondriene? Og hva menes med opplading av frekvens?

20:40 Turid Berntsen: 
En måte å prøve å forklare dette på er sammenligningen som følger:

Cellene våre har energi, som et evigvarende batteri. Oppstår det ubalanser i kroppen enten fysisk eller psykisk tappes enkelte batterier for fort ut. Andre celler går da inn å kompanserer for at noen celler ikke gjør jobben sin, og må dermed jobbe dobelt opp. Dette kjenner vi igjen som vondter i kroppen.

Ved kvantebehandling lader en så opp de celleområdene eller batteriene som har for lite energi, slik at kroppen får litt hjelp til å fungerer slik som den i utgangspunktet gjorde.

20:40 [Kommentarer fra Rune] 
har du noen form for medisinsk utdannelse siden du kan kalle deg kvantemedisiner?

20:42 Turid Berntsen: 
Det er betegnelsen for de som driver med denne metoden.

Jeg har en tre årig helsefagutdanning. Jobbet 14 år i helsevesnet.

20:42 [Kommentarer fra Rune] 
Er ikke dette å regne som kvasimedisin.. enda en måte å lure folk som er i en desperat situasjon som syk og er tom for alternativ som feks han håndsåleggeren.. hva tar du for 1 time med den batteriladeren

20:44 Turid Berntsen: 
Beklager kom i feil rekkefølge!
Jeg tar 600,- Spangereid og 750,- i Kristiansand, dette for 1,5 t

20:44 [Kommentarer fra CFF] 
Bruker du bilen på noen? Hevder du f.eks at bilen kurerer AIDS?

20:45 Turid Berntsen: 
Prøvde meg på en sammenligning.

20:45 [Kommentarer fra Guest] 
Caroline, en cellefunksjon krever pluss/minus-balanse mellom alle membraner, både cellen, mitokondrier og celleorganellene. dette skjer ved optimale ph-verdier. Kost har nok virkning dette. Så hvis organfunksjoner endres til det positive med kvantemedisisnk behandling - ja så takker og bukker jeg - selv om jeg med min usle bevissthet ikke helt fatter dette selv ;)

20:49 Turid Berntsen: 
Det er veldig vanskelig å skjønne, men når i alle fall jeg prøvde dette første gang var jeg ikke vanskelig å overbevise, noe skjer, selv om det bare ser ut som en sitter med noen elektroder rundt visse steder på kroppen.

Selvfølgelig har kosten og dermed ph balansen mye å si her.

20:49 [Kommentarer fra RIcky] 
Vil dette være farlig for meg som er el-følsom?

20:52 Turid Berntsen: 
Tror jeg vil anbefale deg å gå til Øverby i Arendal. Han driver med bioresonans som er litt i samme leia. Han er veldig dyktig på det.

20:53 [Kommentarer fra kalle] 
Har du fått tilbakemeldinger om bedring, kur for de som har benyttet seg av kvantemedisin?

20:54 Turid Berntsen: 
Ja. Kan bruke meg selv som eksempel her. Hadde matallergi i 20 år. Etter tre behandling var det problemet løst.

20:55 [Kommentarer fra Karianne] 
Kan dette også kurere spiseforstyrrelser?

21:02 Turid Berntsen: 
Jeg har ikke erfaring med det. Men en kan jo spør seg om hva som ligger bak.
Hvis du går inn på www.norskekvantemedisinere.no og sjekker om det er noen der som jobber med noe som heter Meta - medisin tror jeg du vil finne den hjelp du leter etter. Dette er en retning innen Kvantemedisinen.

21:03 [Kommentarer fra Guest] 
Jeg forstår ikke intil minste detalj hvordan internett fungerer......men jeg ser jo det virker. Jeg kan både søke og få opp meldinger + mye mye mer.... Ikke alt jeg skjønner men virker det ja så sier jeg også JA TAKK!! La hver enkelt finne ut hva de ønsker. Egentlig tror jeg de som kverulerer er VELDIG nysgjerrige og ønsker å prøve selv men ikke tørr.... Prøv da vel!!

21:03 [Kommentarer fra Sofie] 
5 personer i min familie er død av kreft og de ble aldri kurert selv om utsiktene de ble forespeilet skulle være oppløftende. Derfor, da jeg oppdaget min kreft med spredning våget jeg ikke cellegift og stråling. Jeg valgte kostendring pluss håndspåleggelse, livsstilsendring og kvantemedisin - på eget ansvar!. Jeg ble frisk og fikk ny LIVSKRAFT, mer enn jeg hadde før kreftsykdommen!

21:04 [Kommentarer fra Turid] 
Kan dette hjelpe mot nedsatt hørsel?

21:06 Turid Berntsen: 
Jeg kjenner ikke til at dette virker på det.
De har nettopp løst koden i forhold til øresus, dette virker på noen. Virker det kommer effekten allerede etter første behandling.

21:07 [Kommentarer fra kalle] 
@Sofie: Har du en eksisterende epikrise eller journal som dokumenterer kreftdiagnosen dengang?

21:09 Turid Berntsen: 
Kanskje dere må ringe fvn for å komme i kontakt med hverandre?

21:10 [Kommentarer fra Nysgjerrig] 
Hei. Hvor finner jeg deg? Tlf nr?

21:10 Turid Berntsen: 
Jeg kan nåes på tfl. 48 29 71 51

21:13 [Kommentarer fra Sofie] 
Kalle, hvilken betydning har det?

21:19 [Kommentarer fra Masa] 
Hei. Har leddgikt og sjøgrens syndrom- kan du hjelpe? Får ingen aktiv behandling hos lege, bare smertestillende og øyedråper.

21:19 Turid Berntsen: 
Jeg kan hjelp deg i forhold til leddgikt

21:20 [Kommentarer fra Anita] 
Siden du er så sikker på at dette virker; om jeg eller en annen kommer til deg og tar x antall behandlinger for noe som du mener å kunne helbrede, og det ikke virker, får vi da pengene tilbake?

21:21 Turid Berntsen: 
Du kan få en prøvetime hvis du ringer meg i løpet av kvelden å bestiller, som takk for mange gode spørsmål

21:21 [Kommentarer fra Minor] 
@Sofie : Hvis du kan bevise at du hadde kreft først (diagnose eller epikrise) og at du kan vise til at den nå er borte på samme måte er jo det fantastisk. Det ligger en tråd ute på skepsis.no/forum om dette nettmøtet. Legg ut dokumentasjonen der og du er med på å spare mange liv. Bare tenk på alle som dør av kreft, du er vel ikke så kynisk at du vil la være å legge ut dokumentasjon hvis du har det?

21:24 Turid Berntsen: 
Nå tar jeg kvelden!
Takk for mange gode spørsmål.

De som ønsker mer informasjon henviser jeg til web siden min.

www.energienkvanteklinikk.no
Takk for meg 

Utlogget Gnisten

• Administrator
Sv: "Kvantemedisiner" svarer leserne på nettmøte på fvn.no
« Svar #2 på: 07. mai 2010, 12:52:21 »
Her var det mye rart ja! Takk Gnisten, for at du dokumenterte nettmøtet her.

Tack för tack, som svenskene ofte sier. Jeg laget denne dokumentasjonen fordi jeg antar det hele forsvinner fra Fædrelandsvennens nettsider etter noen dager; det er ihvertfall min erfaring med sånne nettmøter. Og da har vi det hele her hos oss. Håper avisen ikke har innvendinger. Den har jo fått all mulig credit.

Jeg har gjort en typografisk redigering for å få klokkeslettene der de skulle være, og ën blanklinje mellom hver posting. Ellers er intet lagt til og intet trukket fra, bortsett fra å fjerne et mellomrom i en nettlenke, slik at den ble klikkbar.