2

Skrevet av Emne: Største skeptiske hendelse 2000-2009 --- Norge og internasjonalt  (Lest 1282 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget vivavegas

Har faktisk ikke tenkt over det før i dag, men nå er faktisk det første tiåret i det nye millenniumet snart passert.

Bare i løpet av dagen oppdaget jeg ett par kåringer.
CNN har kåring av topp-10 internett hendelser, og NRK3 har kåring av tiårets beste norske låt, og jeg antar at det kommer dryss av kåringer fremover.

Slik at jeg tenkte at vi også her kunne ha en avstemning over største norske, og største internasjonale skeptisk hendelse 2000-2009.

Slik at her er det altså fritt frem til å nominere ting som har ført til diskusjon.

Jeg er åpen for forslag til regler, men her er de foreløpige reglene:
I utgangspunktet gjør jeg det slik at vi har nomineringsperiode 19.11.2009-01.12.2009 kl.21:00
Avstemningsperioden vil være 02.12.2009-11.12.2009 kl. 21:00.

Til avstemning vil jeg plukke ut de 10 forslagene som har flest stemmer (Norge og internasjonalt). Jeg vil da lage en avstemning hvor man kan stemme på 3 norske og 3 utenlandske hendelser/personer.

Man kan komme med nominering flere ganger hvis man ønsker det, og jeg har i utgangspunkt ikke satt noen grense for hvor mange hendelser man kan nominere.

Forsøk å være mest mulig spesifikk i forslag.
Ikke spesifikke forslag vil bli underkjent hvis de er vanskelig å gruppere sammen med andre forslag. Slik at foreslå f.eks. ikke at 2000-2009 er konspirasjonens tiår, men foreslå da en konkret hendelse (f.eks. 9/11.

Man kan nominere både hendelser, personer, bøker, tv-programmer etc. etc.
Nå kan jo definisjonen av smal være veldig forskjellig, men forsøk i størst mulig grad å gjøre nomineringer som er "allment kjente".