2

Skrevet av Emne: "Dr." Robert O. Young og hans pH-mirakelkur  (Lest 89715 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
"Dr." Robert O. Young og hans pH-mirakelkur
« på: 16. mai 2010, 12:26:09 »
Stavanger Aftenblad har hatt en del artikler om "Dr" Robert O. Young og selskapet Innerlight den siste tida. Det er han som har funnet opp pH-kuren, og selskapet forhandler kosttilskudd og pH-dråper og whatnot. Jeg regner med at det kjent for mange, men for meg var dette nytt. Jeg har sett litt nærmere på det, og er dypt sjokkert. Jeg har vært borti mye alternativ behandling tidligere, men sjelden har jeg sett noe som er så reinspikka humbug.

Aftenbladet har også hatt et par artikler om en lokal disippel av "Dr." Young - en tidligere flymekaniker som har tatt et to ukers mikroskopikurs hos Young, og nå driver en "klinikk" i Stavanger. Han har et flott mikroskop, tar blodprøver av klientene, projiserer det på en skjerm og viser dem hvor sykt blodet deres er. For eksempel er røde blodceller som henger sammen tegn på at blodet er for surt (spør du meg, er blodceller som klumper seg et tegn på at mikroskopisten har gjort en for dårlig jobb med å tynne ut blodet før han strøk det ut på objektglasset, men jeg er jo hjernevasket etter mange års studier). Han kan også "se" parasitter, sopp, "forsøpling" osv. osv.
Ikke dårlig, etter to ukers kurs. Jeg må nok ha tungt for det, for jeg brukte år på å bli fortrolig med mikroskopi og klare å skille skitt fra kanel.

Etter at han har påvist at klientene har fort surt blod kan han tilfeldigvis tilby dem behandling. Som tilfeldigvis består av salter og kosttilskudd som han tilfeldigvis forhandler, og som "Dr." Young tilfeldigvis får prosenter av.

Visstnok skal disse tilskuddene gjøre blodet og kroppsvæskene mer alkaliske, gjerne opp mot pH 8. Etter det jeg har lært ville en person med pH på 8 enten ligge på intensiven, eller mer sannsynlig være dau som ei sild. Normalt skal blodet ha pH på 7,35-7,45, andre kroppsvæsker litt lavere. pH 8 tilsvarer seks ganger mer alkalisk blod enn normalt. Man trenger ikke være kjemiker for å forstå at det må være litt skummelt. For å si det meget mildt.

Men dette tror folk på, og kosttilskuddene fra Innerlight går som hakka møkk ... og det er vel omtrent det de består av.

En av artiklene var om ei jente som hadde kjøpt kosttilskudd for 8000 kroner i løpet av noen måneder, hun  bare ble sykere og gikk ned 12 kilo (NB hun var normalvektig før hun begynte kuren), men fikk beskjed om å fortsette, hun ville snart bli frisk. Den lokale behandleren konfererte med den store doktor i USA underveis, fikk beskjed om bare å pøse på med mer "spesialsalter" og klorofyllmikstur (gjett hvilket firma som forhandler dem), og - hold dere fast - mat som var rik på ELEKTRONER.

Jeg sier ikke mer.  Men tillater meg å henvise til min egen blogg, hvor jeg har skrevet mer utførlig:

http://perpelle.wordpress.com/2010/05/13/ph-kuren/
http://perpelle.wordpress.com/2010/05/14/tok-ph-kuren-ble-alvorlig-syk/
http://perpelle.wordpress.com/2010/05/16/blodig-alvor/

Beste hilsen
Pernille Nylehn
Lege
Medlemmer av foreningen Skepsis har en mindre aura, dvs. et mer innskrenket bevissthetsfelt, enn den øvrige befolkningen.

Else Egeland, healer og Cand.San.

Utlogget Alvin Brattli

• Global Moderator
  • Fysiker
Sv: "Dr." Robert O. Young og hans pH-mirakelkur
« Svar #1 på: 16. mai 2010, 12:47:16 »
Ah, kjempefint å få en lege hit, som kan legge skikkelig faglig tyngde i diskusjonene!

pH-kuren har tidligere vært omtalt i disse trådene her på forumet:
    http://skepsis.no/forum/index.php/topic,137.0.html
    http://skepsis.no/forum/index.php/topic,1126.0.html
samt i dette blogginnlegget:
    http://skepsis.no/blog/?p=1677
That's not right. It's not even wrong.  (Wolfgang Pauli)
The trouble with quotes on the internet is that you can never tell if they are genuine.  (Abraham Lincoln)

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #2 på: 16. mai 2010, 13:06:03 »
Takk for lenker!!

For øvrig interessant at jeg og Jan-Erik hadde nøyaktig samme toklning av blodbildene som er vist på http://www.phforlivet.no/ps/page.aspx?id=2. Og jeg hadde ikke lest hans på forhånd.

Men det betyr kanskje at vi begge er hjernevasket på samme sted, eller at vi lider av en blodsykdom som får oss til å se syner.

Eller kanskje vi bare er sure, og har for få elektroner? :)

God søndag igjen,

Pernille Nylehn
Medlemmer av foreningen Skepsis har en mindre aura, dvs. et mer innskrenket bevissthetsfelt, enn den øvrige befolkningen.

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #3 på: 16. mai 2010, 13:07:02 »
Jeg skulle svare på innlegget ditt men så havna svaret i en ny tråd.

I hvert fall: Takk for lenkene!

Pernille Nylehn

Hentet innlegget ditt inn i denne tråden; se over.
Mvh, Alvin
« Siste redigering: 16. mai 2010, 13:10:06 av Alvin Brattli »

Utlogget Yngve.S

• Gryende fjasbekjemper
« Svar #4 på: 16. mai 2010, 13:08:11 »
Velkommen til forumet :)
Som nevnt er det godt å se noen med medisinsk bakgrunn her som kan komme med fakta og innsyn.

Det er ganske fortvilende å se hvordan kvakksalverne snor seg med slangeoljen sin, jeg skjønner frustrasjonen som kommer frem i blogginnleggene.
Jeg kan ikke fatte at folk biter på den stadige maltrakteringen av begrep som "energi", "kvante" sammen med ville påstander om hva den egentlige årsaken til enhver lidelse.
Søkte for å finne originalartikkelen, regner med det er denne og de andre realterte - en link til kildemateriale er alltid kjekt da folket her på forumet er over snittet pedantiske hva kildehenvisninger angår ;)

Enhver påstand som fremlegges uten bevis kan forkastes uten bevis.

Utlogget moynar

« Svar #5 på: 16. mai 2010, 13:09:04 »
Akk, disse ph-folka. Vært borti dem før - utrolig at ingen har fått med seg syrenivået i magen, hvordan skal man egentlig kunne påvirke ph-nivået i blodet med kosttilskudd når det må gå via sterk saltsyre?

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #6 på: 16. mai 2010, 13:14:57 »

Yngve,

det var denne lenken ja: http://www.aftenbladet.no/innenriks/okonomi/1197237/Innerlight-pyramide_vokser_i_Stavanger.html

Den sto i det første blogginnlegget mitt om dette.

Og så er det denne, om den lokale mikrospkopisten http://www.aftenbladet.no/lokalt/1203587/Tjente_21000_paa_salget_i_april.html, flymekanikeren Kevin Fløystad.

De andre Aftenbladartiklene ligger dessverre ikke på nettet, men de har stått på trykk de siste par ukene, for den som vil dobbeltsjekke.

Og ja, kildehenvisninger skal man være pirkete på.

Pernille Nylehn

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #7 på: 16. mai 2010, 20:37:38 »

Siste nytt: Ifølge nettsidene til “mikroskopist” Kevin Frøystad
http://www.kevinfroystad.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2&Itemid=3

hadde en av hans pasienter pH på 3 – sier og skriver TRE – første gang han fikk testet blodet sitt. Dette er virkelig medisinsk verdenshistorie, siden alt under 6,8 regnes som dødelig. Skal tro hva han hadde spist? Rein saltsyre?

Men HELDIGVIS, etter å ha lagt om kostholdet, og tatt natron, SuperGreen og pH-salter fra Innerlight, gikk pH opp til 8. Også dødelig, i hvert fall hvis det varer mer enn noen få timer. Han gikk altså fra stein død til nesten død.

Det er bare å gi seg ende over.

Utlogget Jan-Erik

• Team coach, mentalist, frimurer og skeptiker
« Svar #8 på: 16. mai 2010, 21:15:45 »
For øvrig interessant at jeg og Jan-Erik hadde nøyaktig samme toklning av blodbildene som er vist på
 http://www.phforlivet.no/ps/page.aspx?id=2. Og jeg hadde ikke lest hans på forhånd.

Velkommen til forumet! En av de mange tingene jeg setter pris på ved å basere seg på fakta og forskning, er at det er mulig for flere personer å treffe samme konklusjon ved å se på samme data...

Det siste året eller så har jeg brukt litt for mye tid på disse folkene, men jeg føler at det er verdt det. I mine øyne er dette omtrent så lavt det mulig å synke.  

Red.: Ordnet klikkbar lenke til sitatet.

« Siste redigering: 16. mai 2010, 22:13:13 av Gnisten »

Dupree

• Gjest
« Svar #9 på: 16. mai 2010, 21:31:50 »
Imponerende hva det er mulig å lære i løpet av to uker! Særlig om man sammenligner med fx renholdsoperatørfaget, der det kreves 138 timer undervisning med lærer samt en god del egeninnsats, pluss 5 - fem - års praksis ...  ;D

Jeg synes for øvrig dette virker kjent på en måte. Er dette den samme svadaen som ble servert for omtrent 30 år siden, jeg mener å huske at noen drev med såkalt basisk kosthold. Drakk melkesyregjæret gulrotsaft og potetvann og sånn. Blæh ...

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #10 på: 17. mai 2010, 11:12:35 »
Moynar, jeg har funnet forklaringen på dilemmaet med saltsgyren i magesekken:

The stomach is an alkalizing organ.
(...)
The hydrochloric acid never touches or should never come in contact with the food you eat. The sodium bicarbonate produced in the lining of the stomach rises to meet the food as the hydrochloric acid falls into the gastric pits of the stomach away from the food. Hydrochloric acid is the WASTE PRODUCT of sodium bicarbonate production and will destroy the life or electron potential of the food. That is why you find residues of hydrochloric acid in the stomach after the food has taken up all the alkaline sodium bicarbonate and left for the small intestine.

Så nå vet vi det.

Hentet fra http://www.kevinfroystad.com/index.php?option=com_idoblog&task=viewtag&tagid=3&Itemid=16

Jeg lærte mer i dag da jeg leste på Kevin Frøystad nettsider:

Traditional medical science percieves that blood is for carrying oxygen and removing carbon dioxide. This is NOT the primary purpose of the blood or red blood cells. The primary purpose, once again, is to become the new body cells.

(Bortsett fra at de røde blodcellene ikkehar kjerne da, men slike detaljer kan vi ikke la oss hefte med.)

Videre:
(...) the primary site of red blood cell production takes place in the core of your body or the crypts of the small intestine not in the marrow of the bones. Blood is only made in the marrow of the bones when you are starving to death.

Og her kommer et virkelig gullkorn:

Det er grønn mat som bygger de røde blodcellene eller hemoglobin. De røde blodcellene bygger resten av alle kroppens celle
Hemoglobinmolekylet er identisk med klorofyll utenom sentrum atom. Sentrum atom i klorofyll er magnesium og sentrum atomet  for blod er jern. Men det er en kjernefysisk transformasjon som finner sted innenfor magnesium ion av klorofyll som gir opphav til jern i hemoglobin

Kjernefysisk transformasjon ja. Tøft. Hemoglobinmolekylet det samme som klorofyllmolekylet ja. Rent bortsett fra at at hemoglobin er et stort protein mens klorofyll er et lite pigment.
MEN hvis vi legger godviljen til, ligner hemegruppen i hemoglobinet litt på klorofyll, det er antagelig det Young mener. Og det er helt riktig at sentrum i hemegruppen er jern mens sentrum i klorofyll er magnesium.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hemoglobin
http://en.wikipedia.org/wiki/Chlorophyll

Men om det er det ene ionet eller det andre ionet er liksom ikke en detalj! Og hvordan denne kjernefysiske reaksjonen, hvor jernionet blir byttet ut med magnesiumionet (eller var det omvendt?) skal skje, går langt over mitt hode.  

Det er også en viss ufrivilig komikk i at Robert Young er svært negativ til ENZYMER. Det er djevelens verk, og vil bare gjøre kroppen sur. Styr unna! Men de aller fleste vitaminer, som de alkaliske matvarene hans er fulle av, er nettopp enzymer. Og klorofyll bruker en rekke enzymer i sine prosesser.  

Jo mer jeg leter i denne materien, jo verre blir det. Jeg blir nesten litt deprimert av det.  :(   ::)

Pernille Nylehn
Lege

Edit: Endret sitatmerking til slik vi foretrekker det her på forumet.  Les mer i vår veiledning for sitering og lenking.
Mvh, Alvin
« Siste redigering: 17. mai 2010, 12:53:01 av Alvin Brattli »

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #11 på: 17. mai 2010, 13:52:55 »
Takk, Alvin, jeg skal legge meg det på minnet. Er ikke aldeles inne i de tekniske detaljene her ennå. Men nå drikker jeg kalsiumklorid og broccolivann for harde livet, regner med at IQen min stiger i takt med pHen, så da går nok sitasjonen lett som bare det.

*blubb*

:D
Pernille Nylehn

Utlogget Alvin Brattli

• Global Moderator
  • Fysiker
« Svar #12 på: 17. mai 2010, 14:54:56 »
Jo mer jeg leter i denne materien, jo verre blir det. Jeg blir nesten litt deprimert av det.  :(   ::)

Kevin Frøystad har også en nokså sprek og informativ side med viktige spørsmål og svar:
    http://www.kevinfroystad.com/index.php?option=com_idoblog&task=viewtag&tagid=6&Itemid=16

Noen eksempler:
Hva er årsaken til Kvalme?
[...]
When the stomach produces sodium bicarbonate, which is then taken back up into the blood for buffering acid it leaves a residue or an acidic waste product called hydrochloric acid. It is the increased amounts of hydrochloric acid that causes nausea. So when you start feeling sick to your stomach this is the body in need of more alkaline salts, especially sodium bicarbonate.

Akkurat.  Dette gir jo mening.  Så når jeg blir kvalm av å lese det kvakksalvere klarer å presse ut av idiotiske påstander, så skyldes det rett og slett akutt mangel på bakepulver!  Fiffig!

Det er jo også fint å få ryddet opp i misforståelsen om at det er levra som produserer bikarbonatrik galle, og at denne blir lagret i galleblæra (som ligger etter magen i fordøyelsessystemet), og at poenget med dette er å nøytralisere saltsyra som magen produserer.  Så feil kan man altså ta!

Kevin, kan jeg spørre deg om du har noen erfaring med behandling av alzheimers?

Det har vi. Vi trenger å bygge et perfekt blod for å få sterke celler.
Se denne oppdagelsen:
Skin cells transformed directly to nerve in study. Few days ago skin cells turned into neurons without stem cell step! http://bit.ly/aaal9y
Dette mener Dr. Robert O Young.
Any body cell can be converted back to blood and then to nerve cells. The blood is the foundational material for ALL body cells.

(Merk: lenka http://bit.ly/aaal9y peker til http://www.newsdaily.com/stories/tre60q51d-us-stemcells-transformation, som tydeligvis ikke eksisterer lengere, for man blir sendt tilbake til forsida til newsdaily.com.)

Selv om jeg har litt problemer med å se hva dette har med Alzheimer å gjøre, så er det jo interessant å se at den godeste Dr. Young tydeligvis har gjort en oppdagelse som burde kvalifisere til en nobelpris eller tre.

What is Cancer? or What is a Cancer Cell? and What is a Tumor?

According to Dr. Robert O. Young
Cancer is not a cell but a poisonous acidic liquid.
A cancer cell, is a cell that has been spoiled or poisoned by metabolic or gastrointestinal acids.
A tumor is the body’s protective mechanism to encapsulate spoiled or poisoned cells from excess acid that has not been properly eliminated through urination, perspiration, defecation or respiration.
The tumor is the body’s solution to protect healthy cells and tissues.
Cancer is a systemic acidic condition that settles at the weakest parts of the body – not a localized problem that metastases.

Akkurat.  Ifølge denne hypotesen burde jo tarmene og resten av fordøyelsessystemet være de kroppsdelene som er mest utsatt for kreft, siden nettopp disse er i direkte kontakt med disse vemmelige syrene.  Dette stemmer jo forsåvidt med det jeg kan lese ut fra Kreftregistrets statistikker (velg tabellen «Tilfeller fordelt på lokalisasjon og kjønn»), om man ser på menn og kvinner samlet.  Det som er interessant er at for menn er prostatakreft betraktelig mer vanlig enn kreft i fordøyelsesorganene.  Skal vi dra noen konklusjoner her må jo dette bety at prostata er en viktig del av menns fordøyelsesorganer.  Det er jo ingen ende på nye ting vi kan lære her!

The trouble with quotes on the internet is that you can never tell if they are genuine.  (Abraham Lincoln)

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #13 på: 17. mai 2010, 15:22:57 »
Mye moro her ja.

Når det gjelder tarmkreft er det vanlig med kreft i tykktarmen, men det er veldig sjelden i tynntarmen, som jo er mest utsatt for syre, etter Youngs resonnement.

Det er forresten veldig morsomt det han sier om at de røde blodcellene er opphavet til alle celler i kroppen, som en slags stamcelle.

Det høre sjo fint ut, men det er bare en hake: De røde blodcellene har ikke kjerne. Hvis jeg ikke husker feil er de faktisk de eneste cellene i kroppen som er uten kjerne. Altså mangler de den informasjonen som er helt nødvendig for å lage nye celler. Det er bare celler med kjerne som kan dele seg.

Men det er jo ifølge mine uetterrettelige lærebøker og bare 100 års forskning. Han har antagelig  et resonnement som kan forklare dette òg.

PN

Utlogget Alvin Brattli

• Global Moderator
  • Fysiker
« Svar #14 på: 17. mai 2010, 16:09:55 »
Det er forresten veldig morsomt det han sier om at de røde blodcellene er opphavet til alle celler i kroppen, som en slags stamcelle.

Det høre sjo fint ut, men det er bare en hake: De røde blodcellene har ikke kjerne. Hvis jeg ikke husker feil er de faktisk de eneste cellene i kroppen som er uten kjerne. Altså mangler de den informasjonen som er helt nødvendig for å lage nye celler. Det er bare celler med kjerne som kan dele seg.

Han har visstnok en video av en slik transformasjon.  Jeg får ikke sett den her på min datamaskin, så jeg aner ikke hva den inneholder :(

Men det er jo ifølge mine uetterrettelige lærebøker og bare 100 års forskning. Han har antagelig  et resonnement som kan forklare dette òg.

Joda.  Om jeg har forstått dette riktig er hans oppdagelser såpass nye at resten av den medisinske verden ennå ikke har fått øynene opp for den, alternativt at Big Pharma prøver å fortie informasjonen.  Inntil videre er han spydspissen når det gjelder informasjon om dette nye og revolusjonerende systemet.  At han tjener seg steinrik på det er bare en liten bieffekt; han har jo tross alt ofret seg for menneskehetens beste :P

Fyren har også sin egen blogg: http://articlesofhealth.blogspot.com/