Skrevet av Emne: "Dr." Robert O. Young og hans pH-mirakelkur  (Lest 89572 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Utlogget Jan-Erik

• Team coach, mentalist, frimurer og skeptiker
Sv: "Dr." Robert O. Young og hans pH-mirakelkur
« Svar #15 på: 17. mai 2010, 17:09:16 »

Siste nytt: Ifølge nettsidene til “mikroskopist” Kevin Frøystad
http://www.kevinfroystad.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2&Itemid=3

hadde en av hans pasienter pH på 3 – sier og skriver TRE – første gang han fikk testet blodet sitt. Dette er virkelig medisinsk verdenshistorie, siden alt under 6,8 regnes som dødelig. Skal tro hva han hadde spist? Rein saltsyre?

En mulig forklaring på at de har målt pH på 3, kan være at de har en fiks ide om at man kan måle pH med å tisse på pH-sticks om morgenen. Riktignok er den normale variasjonen på urin fra 4,4 til 8(kjapt søk på wikipedia). Det er vel ikke utenkelig at man kan klare å presse seg ned mot 3? (I den leieren der er 3,9999 det samme som 3).  

edit: presisering
« Siste redigering: 17. mai 2010, 17:21:14 av Jan-Erik »

Utlogget Harald Hanche-Olsen

• Harald Hanche-Olsen
« Svar #16 på: 17. mai 2010, 17:42:01 »
At han tjener seg steinrik på det er bare en liten bieffekt; han har jo tross alt ofret seg for menneskehetens beste :P
Mye penger leder bare til bekymringer og søvnløse netter. Han ofrer seg virkelig.

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #17 på: 17. mai 2010, 17:51:26 »
Alvin Brattli skrev:

Han har visstnok en video av en slik transformasjon.  Jeg får ikke sett den her på min datamaskin, så jeg aner ikke hva den inneholder

På min datamaskin, som ellers fungerer utmerket, fører lenken til en side med et stort hvitt felt, og denne teksten:

Sitat
Use the player below to watch The Biological Transformation of a red blood cell.

Men det er ingenting å spille av der. Jeg har prøvd med to ulike nettlesere.

Det er mulig den er sensurert, av Glaxo og BioPharma og WHO og den gjengen. Eller kanskje jeg ikke klarer å se den fordi jeg er for sur i øynene.

PN

Edit: Sitatpirk.
Mvh, Alvin
« Siste redigering: 17. mai 2010, 19:48:23 av Alvin Brattli »
Medlemmer av foreningen Skepsis har en mindre aura, dvs. et mer innskrenket bevissthetsfelt, enn den øvrige befolkningen.

Else Egeland, healer og Cand.San.

Utlogget Alvin Brattli

• Global Moderator
  • Fysiker
« Svar #18 på: 17. mai 2010, 18:22:48 »
Men det er ingenting å spille av der. Jeg har prøvd med to ulike nettlesere.

Ah, da er det altså ikke bare min datamaskin som ikke vil.

Det er mulig den er sensurert, av Glaxo og BioPharma og WHO og den gjengen. Eller kanskje jeg ikke klarer å se den fordi jeg er for sur i øynene.

Tror nok det eneste som hjelper er en kur med Supergreens :P
That's not right. It's not even wrong.  (Wolfgang Pauli)
The trouble with quotes on the internet is that you can never tell if they are genuine.  (Abraham Lincoln)

Utlogget moynar

« Svar #19 på: 17. mai 2010, 19:30:53 »
Filen ligger ikke der, men jeg klarte nå å spore opp filnavnet - jammen om videoen ikke ligger ute på youtube, av en viss 'blodanalyse'...

Bacterialrodtotargetredbloodcell.mpg

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #20 på: 17. mai 2010, 20:43:15 »
Moynar skrev:

Sitat
Filen ligger ikke der, men jeg klarte nå å spore opp filnavnet - jammen om videoen ikke ligger ute på youtube, av en viss 'blodanalyse'...

Herrejemini.

Man burde ikke ense dette tøvet, men for ordens skyld:
1. De cellene der ser ikke ut som røde blodceller!

2. Jeg har aldri sett en bakterie som ser slik ut. Den første tanken min da jeg så den streken var at dette var et rusk, det var før den stilte seg i angrep. Den er dessuten 3-4 ganger lengre enn selve blodcellen. Bakterier er vanligvis noen få mikrometer lange/brede. 

3. Bakterier går sjelden INN i celler. Virus gjør det, men ikke bakterier (bortsett fra klamydia, som er en slags virus/bakterie). Men klamydia er ikke stort større enn et virus, 500 nanom. Og en rød blodcelle er 7,7 mikrometer. Noen parasitter, f eks malaria, går inn i røde blodceller, ellers er det ganske uvanlig.

4. Jeg er ganske sikker på at denne filmen er manipulert!

5. Grrrrr!

PN

Medlemmer av foreningen Skepsis har en mindre aura, dvs. et mer innskrenket bevissthetsfelt, enn den øvrige befolkningen.

• Harald Hanche-Olsen
« Svar #21 på: 17. mai 2010, 22:16:30 »

Eller kanskje det bare er en film av noe helt annet? Det kan være mye rart å se i et mikroskop. Det finnes tross alt mange andre ting enn blodprøver man kan se på.

Dupree

• Gjest
« Svar #22 på: 17. mai 2010, 23:16:40 »

Eller kanskje det bare er en film av noe helt annet? Det kan være mye rart å se i et mikroskop. Det finnes tross alt mange andre ting enn blodprøver man kan se på.

Jeg har ikke peiling, synes bare dette er spennende. Men jeg fant bloggen til den ærede "dr." Young, og der ligger filmsnutten.

Det kan jo være mer å sette tennene i der for dere som forstår noe av det.  ;)

http://articlesofhealth.blogspot.com/2007/12/biological-transformation-of-rod.html

Utlogget Marky

• "Rockfeller-soldat" og "NWO-lakei"
« Svar #23 på: 18. mai 2010, 00:10:17 »

Jeg synes det alltid er morsomt å se hvordan Kennth F. her og lignende kvakksalvere drar frem forskningsartikler som de tror validerer deres påstander og overbevisning.

Forskning er som vanlig bare interessant når det "bekrefter" deres egne påstander.
Although i realise that your idea of a meaningful critique of the crimes of big pharma is "chemotherapy hurt my grandma that's  why i love vitaminpills and hate the vaxxxines lol freedom.

Ben Goldacre

Utlogget Henning

« Svar #24 på: 20. mai 2010, 13:19:54 »
*knis*
Når jeg gikk på hjemmesiden til her Frøystad og trykte "om meg" fikk Macen min høyt blodtrykk og ga meg en svær advarsel om at webstedet inneholder programvare som kan skade maskinen alvorlig, og lurte på jeg virkelig ville dette, eller om det var en mer spontan greie.

Flinke Macen.

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #25 på: 20. mai 2010, 17:13:18 »
Henning skrev:

Sitat
Når jeg gikk på hjemmesiden til her Frøystad og trykte "om meg" fikk Macen min høyt blodtrykk og ga meg en svær advarsel om at webstedet inneholder programvare som kan skade maskinen alvorlig, og lurte på jeg virkelig ville dette, eller om det var en mer spontan greie.

Det er nok Macen din som har fått altfor mye syredannende mat i det siste. Driver du og søler kaffe i tastaturet?

Ellers er Frøystads sider underholdende nok. Masse vås. Han er forresten personlig coache (e-en er hans, ikke min), og "en mester i selvledelse etter å ha vært norgesmester i roadracing og på verdenstoppen i et av verdens største selskap innenfor nettverksmarkedsføring".

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #26 på: 20. mai 2010, 18:35:37 »
Ydmykest, her er kronikken min i Stavanger Aftenblad i dag: http://perpelle.wordpress.com/2010/05/20/kronikk-om-ph-kuren/

• Harald Hanche-Olsen
« Svar #27 på: 20. mai 2010, 19:28:11 »
Ydmykest, her er kronikken min i Stavanger Aftenblad i dag: http://perpelle.wordpress.com/2010/05/20/kronikk-om-ph-kuren/

Storartet. Jeg liker virkelig Alice in Wonderland-vinklingen. Men tar du ikke litt feil når du skriver følgende?

Sitat
[…] pH 3 er 40 ganger surere enn pH 6,8

Jeg mistenker at det skal være 103.8, eller omtrent 6300 ganger surere. Ikke at dét svekker konklusjonen din.

Utlogget MortenO

• Skulle ha vært Ninja, men har for dårlig spenst..
« Svar #28 på: 20. mai 2010, 19:49:19 »
Meget underholdende og god kronikk Pernille!
Hvis motivasjonen fortsatt er tilstede så ta gjerne en lignende titt på Mirakelmineralet MMS. Vi har en tråd om det allerede, men ingen lege som har kunnet kommentere skikkelig http://skepsis.no/forum/index.php/topic,602.0.html
Don't confuse me with facts, my mind is already made up.

Utlogget Jan-Erik

• Team coach, mentalist, frimurer og skeptiker
« Svar #29 på: 20. mai 2010, 20:24:23 »

Den var svært godt skrevet, jeg likte spesielt avsluttningen din :-)