Skrevet av Emne: Believers in the paranormal are like unsinkable rubber ducks!  (Lest 1900 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget ravelund

Denne diskusjonen hadde jeg på messenger i dag. Skjønner ikke at alle skal prøve og overbevise meg om de såkalte klarsynte. Jeg sier bare at jeg er skeptisk til at dette er noe mer en Cold Reading / Hot Reading.
Så er det noen som har noen tips til dette møtet som jeg tydligvis må stille på?. :-P.
Har lest igjennom og forstått mye av Ian Rowlands Cold Reading bok. Så håper og får lurt denne "klarsynte" opp i
et hjørne.

Under er fra messenger diskusjonen legg merke til at den såkalte klarsynte tar 400 kr for 15 min !!!

******* says:
God kveld

Ravelund says:
Morn.

******* says:
ikke ta det ille opp??
men det kommer ei synsk dame hit snart... ho er flink har jeg hørt... lurte på om du ville prøve? istede for å lese masse greier som du gjør, kan du ta en lesning på deg å si hva du synes?

Ravelund says:
hehe. Ja versågod

******* says:
he he så bra
du må betale selv da... har ikke råd til å overbevise deg... bare muntlige.. hi hi'

Ravelund says:
så hvordan betaler man dette da hehe

******* says:
men du må jo bare prøve det...
peng Ravelund... for det er reise og overnatting på ho
så må ho jo sitte igjen med litt..

Ravelund says:
ja skjønner det- Men hvordan betale henne via konto nr. ? og hvor mye?

******* says:
tror ca 400 for et kvarters tid... betaler der å da..

Ravelund says:
ja nå er ikke jeg hos deg da.

******* says:
er du ikke?
hihi

Ravelund says:
Og fy f for en pris. Hvis man kunne tatt dette på telefon,.

******* says:
vet ikke om ho gjør det..

Ravelund says:
Var det jeg trodde at hun skulle.

******* says:
du kunne vel tatt deg turen hit...vet ikke helt når ho kommer... vi må samle litt follk først

Ravelund says:
Da får du kose deg. Kommer ikke til å bli overbevist om så hun nemmner faren min med eksakt navn hehe. De må bevise seg selv i vitenskapelige tester da skal jeg snu. Intill da så er jeg skeptisk.

******* says:
 du er vrang!

Ravelund says:
Tja mulig. hehe.

******* says:
jeg lover at jeg holder tett om ditt navn...

Ravelund says:
hehe.

******* says:
LOVER
så det så..
så morro
trodde du skulle si nei jeg

Ravelund says:
Nei dere får kose dere med det dere. . Hvis hun er så dyktig be henne ta James Randi testen på 1 million dollar. Klarer hun det.
Ja sier nei når jeg må reise langt for så og betale 400 kr det blir litt drøyt.

******* says:
se nå kommer di testene igjen...............................

Ravelund says:
Ja dem er relle.

******* says:
ja det er litt drøyt. men du må jo prøve du som er så skeptisk!!
så kan du fundere etterpå hvordan ho i all verden viste det..

Ravelund says:
Problemet er at jeg skjønner ikke hva hun kan si for å overbevise meg. Skjønner heller ikke hva slags utbytte jeg kan ha igjen. Som jeg sier til deg. Jeg tror mange kan være utrolig dyktig til å lese personer. Har sett mye av det selv og blitt lammslått. av blant annet derren brown. Men han sier ikke at det har med overnaturlige evner å gjøre.  Det er forskjellen du tror det er noe mystisk.
Jeg tror noen kan lære seg pluss en naturlig evne til og kunne kjenne folk pluss lese dem på sett og vis.

******* says:
jaja hvem vet? nobody...... så vi vet ikke det...
jeg tror mitt..og du ditt... det hadde bare vært så flipp om du var med

Ravelund says:
Som jeg å sier jeg sier ikke at dem ikke er synske. Men det er opp til dem og bevise det i tester. Ikke opp til meg og ikke bevise at dem er det

******* says:
men man kan vel ikke lese døde personer ?

Ravelund says:
Huff ikke start med det der. Det blir for latterlig. Vi setter stopp på diskusjonen her.
Så får du tro ditt og jeg mitt

******* says:
jammen dette er jo en test,,ikke vitenskapelig...men at du selv prøver, det er bare du som har svaret på di tinga du får høre.. det er jo en test.
okay da...

Ravelund says:
Men jeg skal være ærlig og si jeg kan ta feil. kan du være like ærlig

******* says:
ja... men ikke vitenskapelige tester..
vi stopper..
like blide

Ravelund says:
enig at vi stopper hehe.

******* says:
okay  åsså kan du få rapport om hva ho sier
heldig?
he he

Ravelund says:
Tja. heldig og heldig hehe.

Legg merke til at Vitenskapelige tester kan ikke bevise/mot bevise. Skal vedde på at hadde det komme en test som sier at det kunne vært noen "synske" evner så hadde ikke dette vært tonen ;-). huff jeg blir oppgitt. Så mange forsøk og undersøkelser det er gjort fortsatt så sløser folk bort penger på dette..

Utlogget Arman

• Administrator
  • Ingen gud, ingen herre, alt for kjærligheten
Sv: Believers in the paranormal are like unsinkable rubber ducks!
« Svar #1 på: 19. mai 2010, 21:44:04 »
Vi trenger et fond som fylles av generøse skeptiske rikinger (må da finnes noen sånne?). Et fond som kan brukes til å betale 'undercover'-innsats mot slikt som dette. Dessverre styrer disse sullikene unna Randi-testen, derfor bør vi kanskje prøve andre ting?

bare en strøtanke...
I've spent a lot of my life among people brighter than myself. Larry Niven
===
Nei, ingen 'i' i nicket, heller ingen 'd'.
Streng Administrator Grei Administrator

Utlogget Knut

« Svar #2 på: 19. mai 2010, 23:18:33 »
Tja, kanskje man kan be om pengene tilbake(avtale på forhånd da). Det er vel en tjeneste de leverer, så da gjelder vel forbrukerlovgivningen kanskje? Ikke det at jeg tror noen synske hadde gått med på det, på samme måte som de ikke går med på en blindtest(og det at de sliter med doble blindtester er vel det eneste de klarer med sikkerhet å forutse ;)).

Utlogget Arman

• Administrator
  • Ingen gud, ingen herre, alt for kjærligheten
« Svar #3 på: 19. mai 2010, 23:20:06 »
Tja, kanskje man kan be om pengene tilbake(avtale på forhånd da). Det er vel en tjeneste de leverer, så da gjelder vel forbrukerlovgivningen kanskje? Ikke det at jeg tror noen synske hadde gått med på det, på samme måte som de ikke går med på en blindtest(og det at de sliter med doble blindtester er vel det eneste de klarer med sikkerhet å forutse ;)).
Nemlig, de går ikke med på spesielt mye av ekte vitenskapelig testing. Da er kanskje forbrukerjournalistikk som er greia? ;)
I've spent a lot of my life among people brighter than myself. Larry Niven
===
Nei, ingen 'i' i nicket, heller ingen 'd'.
Streng Administrator Grei Administrator

Utlogget Knut

« Svar #4 på: 19. mai 2010, 23:41:42 »
Nemlig, de går ikke med på spesielt mye av ekte vitenskapelig testing. Da er kanskje forbrukerjournalistikk som er greia? ;)

Ja, som Radio Revolt gjorde. Gleder meg til å høre det i morgen :)

Utlogget Kim

« Svar #5 på: 20. mai 2010, 07:27:21 »
Du kan få et par spørsmål å stille fra meg.
De er ganske direkte og aner faktisk ikke svaret selv på et par av de :)

Utlogget ravelund

« Svar #6 på: 24. mai 2010, 17:02:33 »
Et fond av og avsløre sånne i Norge hadde ikke vært dumt.
Kim. Ja hvis du har noen spørsmål så send gjerne hvis dette blir noe av så er det gull verdt med ting som kan kjøre dem fast ;-)

Utlogget Kim

« Svar #7 på: 25. mai 2010, 11:37:44 »
Nå vet jeg ikke 100% hva dette mediumet kan gjøre, men om h*n kan kontakte døde så be om å få min oldemors oppskrift på kjøttkaker. Den forsvant når hun døde :)
Og det var før jeg kan huske. Og om du kan finne ut hva min bestefar sin hund het så hadde det vært fint og