harm

Skrevet av Emne: Lisa Williams til Noreg  (Lest 19270 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Thomas S

Lisa Williams til Noreg
« på: 20. mai 2010, 00:55:14 »
Ja, denne dama som snakkar med daude kjem til landet. Ho skal visst vera i Trondheim 11. september, Bergen 8. september og i Oslo 13. og 14. september. Sume av venene mine på fjesboka er heilt over seg. Det er mest so eg har lyst til å vera der, "bite" på åtet hennar og sjå til at ho vel meg. Om ho verkeleg er synsk, skulle ho merke at eg lyg, ikkje sant?

Utlogget Pedro

Sv: Lisa Williams til Noreg
« Svar #1 på: 20. mai 2010, 07:40:40 »
Bli "lest", jug som faen og snakk om besteforeldre du ikke har slik at det blir helt klart for alle som ser det og kjenner deg at dette er ren løgn.

Utlogget DagT

« Svar #2 på: 20. mai 2010, 09:20:09 »
Ja, denne dama som snakkar med daude kjem til landet. Ho skal visst vera i Trondheim 11. september, Bergen 8. september og i Oslo 13. og 14. september. Sume av venene mine på fjesboka er heilt over seg. Det er mest so eg har lyst til å vera der, "bite" på åtet hennar og sjå til at ho vel meg. Om ho verkeleg er synsk, skulle ho merke at eg lyg, ikkje sant?

Som en foreleser på Blindern sa en gang: "hvorfor skal vi kommunisere med de døde når vi knapt klarer å kommunisere med hverandre?".

::)

Utlogget Kristin C.

• Skeptivist!
    • Prokrastinuft
« Svar #3 på: 20. mai 2010, 16:33:50 »
Å herre. Er det én person jeg med glede ville latt meg "lese" av, så er det henne. Noen skeptivister MÅ ta den happy-dama på kornet. Grrr
"I think you'll find it's a bit more complicated than that."

Jeg er masse kritisk og tar ting med en klype salt. Fortrinnsvis imorgen.

Utlogget Thomas S

« Svar #4 på: 20. mai 2010, 21:52:53 »
Ikkje sant? Det einaste som held meg att, er at eg ikkje fær spreidd ein drope fornuft i salen. Altiar er ekspertar på rasjonalisering og ad hoc-hypotesar som forklarar kvifor tøvet deira ikkje verka nett denne gongen. Og so har dei mage til å kalle meg trongsynt. I beste fall blir eg utpipen som festbrems, i verste fall blir eg steina som kjettar.

Utlogget Helge T

« Svar #5 på: 03. august 2010, 18:12:48 »
Får lyst til å sette opp stand utafor Grieghallen.

Utlogget Miri

• Nomnomnomnom
« Svar #6 på: 04. august 2010, 18:02:02 »
Hmm... Andre Trondheimsfolk lyst til å være med på en aksjon av noe slag? :P Ser at hun har to show i Olavshallen som er utsolgt, begge to... :\
« Siste redigering: 04. august 2010, 18:05:55 av Miri »
"[...] It makes you wonder if there is anything to astrology after all."
"Oh, there is," said Susan. "Delusion, wishful thinking and gullibility."

Utlogget PO Johansen

• Stor bidragsyter til AGW
« Svar #7 på: 05. august 2010, 10:10:13 »
Er det lov å håpe på at denne turneen slår litt tilbake på Lisa selv? Nå kan folk komme og se hva som faktisk foregår på et av hennes show. De vil merke at i motsetning til på TV så vil 80-90% av det hun sier være bommerter, fisking og gjetteleker.

Jeg er også spent på hvordan hun takler et norsk publikum. Da jeg overvar en seanse med et medium i Bergen la jeg merke til at den engelsek damen (en annen mindre kjent skikkelse enn Williams) ikke dro de sedvanlige gjetningene på navn. Naturlig nok, en engelskmann vet ikke hva som er alminnelige norske navn. Men det var nok av farsfigurer med tilknytning til sjøen og smerter i brystregionen som "kom gjennom".
I may not know what Dunning-Kruger is, but I am very confident it doesn't apply to me

Utlogget eirik

« Svar #8 på: 05. august 2010, 10:17:05 »
Naturlig nok, en engelskmann vet ikke hva som er alminnelige norske navn. Men det var nok av farsfigurer med tilknytning til sjøen og smerter i brystregionen som "kom gjennom".

Haha! Det har jeg ikke tenkt på.. Den kulturelle konteksten vil også selvsagt ha mye å si. Uten dette vil "verktøykassen" hennes være kraftig begrenset, og hun må være enda mer generell enn vanlig. Men hun får det nok til, de stiller nok ikke med et særlig åpent sinn (les, en sunn kritisk innstilling), disse betalende gjestene.

Utlogget Runar

• Bloggen min - Imagine
« Svar #9 på: 10. august 2010, 13:33:08 »
Når det gjelder norske navn ligger det masse fin informasjon om dette både på wikipedia og hos selskap som driver med statistiske målinger etc.
Ta for eksempel : 10 mest brukte guttenavn 1880 - 2009 : http://www.ssb.no/navn/topp10/gutter.html

Kan ikke være store kunsten og tilegne seg litt bakgrunnskunnskap med slike data ???  :P

Utlogget eirik

« Svar #10 på: 10. august 2010, 13:59:03 »
Nei, men jeg tror majoriteten av disse sjarlatanene lurer seg selv, de er automat-kaldlesere. Jeg tror ikke de driver med "varmlesing", som dette vil være farlig nær.

Utlogget NWOKjetil

« Svar #11 på: 10. august 2010, 18:30:52 »
Hva om vi deler ut lapper der vi spår hennes spådommer?

1. Hun vil kun nevne navn som tilhører de ti mest vanlige.
2. Vedkommende som døde hadde smerter i brystet.
3. Avdøde likte sjøen.
osv.
Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.

Utlogget Stephan Brun

• ateist, stoiker, filosof, illuminist, mentat.
« Svar #12 på: 10. august 2010, 18:38:11 »
Den hadde vært gøy, ja. :D
cetervm·censeo·carthaginem·stvpiditatem·esse·delendam!
—fritt etter M. Porcivs Cato

Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one.
—Charles Mackay.

prvdentia·fortitvdo·ivstitia·temperantia

Utlogget NWOKjetil

« Svar #13 på: 10. august 2010, 19:28:20 »
Den hadde vært gøy, ja. :D

Dersom noen er med, kan vi godt gjøre dette. Men jeg vi ikke at vi skal avsløre våre spådommer på et offentlig forum som dette. Ingen får ikke vite dem før vi deler dem ut rett før seansene. Vi kan ta det via PM. Hvem har lyst å bli med i Skepsis sin nyoppstartede spådomsgruppe?
Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.

Utlogget PO Johansen

• Stor bidragsyter til AGW
« Svar #14 på: 10. august 2010, 22:26:45 »
I may not know what Dunning-Kruger is, but I am very confident it doesn't apply to me