Skrevet av Emne: Lisa Williams til Noreg  (Lest 19276 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Miri

• Nomnomnomnom
Sv: Lisa Williams til Noreg
« Svar #15 på: 11. august 2010, 17:16:01 »
Kan vi eventuelt få et "hemmeligforum"? >_>
"[...] It makes you wonder if there is anything to astrology after all."
"Oh, there is," said Susan. "Delusion, wishful thinking and gullibility."

Utlogget NWOKjetil

« Svar #16 på: 16. august 2010, 11:19:47 »
Her var det lite interesse. Hvem vil være med på å spå hennes spådommer?

La oss komme med ti prediksjoner. Deretter kopierer vi dem og deler dem ut ved inngangen.

Kan bare dele ut i Bergen, noen andre får ta seg av de andre byene.
Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.

Utlogget Olsen

« Svar #17 på: 16. august 2010, 11:39:33 »
Jeg kan se en hytte...er det noen nær denne personen som har en?  ;)

Utlogget z

• Born with a heart of steel
    • Skeptikeren
« Svar #18 på: 16. august 2010, 17:32:43 »
Jeg ser en eller flere personer som kanskje er døde, men det er ikke så farlig om de ikke er det. Hvis du ikke kjenner noen personer er det også greit.
We are those from the empty
birthplace and undead flock
We are those who the arrival
the stars foresee and dread
We are those with the heart
forget by black goal
And let intact the glorious
gloal of Satan's soul

Utlogget Mona

• Master Zombie
« Svar #19 på: 17. august 2010, 19:02:27 »
Mon tro om hun tar imot requests. Kanskje man kan spørre henne om å kontakte Anna Elisabeth Westerlund ;)
Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?
-Douglas Adams

"Imponerende. Du har altså utført en randomisert dobbeltblindet studie på ditt eget kontor?" - Atle Klovning

Skepsis - fordi vi bryr oss!

Utlogget teb

« Svar #20 på: 08. september 2010, 09:45:19 »
Ser at Lisa Williams show er utsolgt i hele Norge: http://www.facebook.com/lisawilliamsmedium?ref=ts#
Ut fra gjestelisten på Facebook ser det ut som om det er et overveldende flertall av kvinner som har kjøpt billett.Hva betyr det, at kvinner er mer naive og godtroende enn menn?
« Siste redigering: 08. september 2010, 09:58:08 av teb »

Utlogget maritms

• Hugs & Science
« Svar #21 på: 08. september 2010, 11:01:27 »
Dessverre virker det som at mange kvinner lokkes av de "varme" alternative strømningene, som alternativ medisin, synskhet, holisme, etc, mens menn oftere tas av konspiranoia.

CFI hadde en kampanje da John Edwards hadde show et eller annet sted. Nå klarer jeg for the life of me ikke å finne igjen bloggposten, men jeg har link til PDF av flyeren de delte ut, som var veldig fin.

http://dl.dropbox.com/u/6154479/cfi-john-edward-flyer.pdf

Skal vi lage en liten aksjonsgruppe? Sende en mail til CFI (jeg har snakket med Debbie Goddard før, hun var interessert i å samarbeide med student-skeptikerlagene, kanskje det kan være en kanal) og be om å få låne flyeren?

Hugs and Science.

Utlogget Runar

• Bloggen min - Imagine
« Svar #22 på: 10. september 2010, 01:40:44 »
Høres ut som en god ide. Jeg er veldig klar på og slenge ut noe informasjoner om denne Lisa Williams på vg-bloggen. Har et par blogg-venninner der som er veldig påstandig i forhold til hennes evner.

Imagine

Utlogget Asbjørn Dyrendal

• Administrator
    • Skepsisbloggen
« Svar #23 på: 12. september 2010, 15:06:00 »
Nå har hun vært i Trondheim og lager bittelitt furore med påstander om drap og drapsmenn.

Blogget kort om det under tittelen "Jeg kjenner en kvelningsfornemmelse".

Utlogget OndeJens

« Svar #24 på: 13. september 2010, 18:13:11 »
Fin flyer.
Hadde kanskje vært bedre på norsk, og på den måten utvide målgruppa litt her i landet.
Selvom de fleste kan engelsk, så er det nok lettere for mange å faktisk sette seg ned og lese flyeren hvis den er på morsmålet.

Utlogget TLHuus

« Svar #25 på: 13. september 2010, 19:37:32 »
Og Asbjørn Dyrendal hadde en liten kommentar til Lisa sitt besøk i Trondheim i kultur-utgaven i Adressa i dag, det var den eneste kritikken da klarte å hoste opp i den avisa...  Dessverre finner jeg ikke at det er lagt ut på adressa.no...

Märtha  vilvære med å snakke med døde og, Lisa skal ikke få holde på alene nei, skal se det blir tett program for "de våkne døde" fremover  ;)
Den som har en hage og en boksamling savner ingenting - Cicero

Utlogget Erik Arnesen

« Svar #26 på: 13. september 2010, 20:06:25 »
Og Asbjørn Dyrendal hadde en liten kommentar til Lisa sitt besøk i Trondheim i kultur-utgaven i Adressa i dag, det var den eneste kritikken da klarte å hoste opp i den avisa...  Dessverre finner jeg ikke at det er lagt ut på adressa.no...

Siterer fra papirutgaven (s. 4):

Sitat
- Folk er ikke dumme, men de er sofistikert selvbedragerske. De hører det de ønsker å høre, sier religionshistoriker Asbjørn Dyrendal.

Dyrendal er førsteamanuensis og instituttleder ved institutt for arkeologi og religionsvitenskap på NTNU. Han var ikke til stede på Lisa Williams sine show, men som religionshistoriker kjenner han godt sjangeren.

- Rent ryggmargsrefleksmoralsk så framstår det å ta andres penger for å lyve om at hun har kontakt med deres slektninger som nedrig, sier Asbjørn Dyrendal.

Han mener såkalte medium kjører seanser som er bygd opp som et show med bestemte teknikker, og at publikum på denne typen show veldig gjerne vil la seg overbevise om ektheten i budskapene.

- Folk som deltar vil veldig gjerne ha mening og tegn fra dem de har mistet, men meningen kommer fra dem selv, og ikke den dama som tar pengene deres, sier Dyrendal og tilføyer: - Vanlige teknikker er at mediet beskriver konturene av en skikkelse. Når noen i salen mener de kjenner seg igjen, begynner tolkningen av klær, kroppsspråk og ansiktsuttrykk. Den videre fortellingen bygger på det, og en rekke løse spørsmål.

Han mener det er frekt å stå frem og late som om en formidler kontakt fra den andre siden.

- Å få en direkte henvendelser fra mediet vil det [sic] ofte være en sterk emosjonell opplevelse. Mange vil søke videre etter tilsvarende sterke opplevelser og ender med å putte store summer inn i det som jeg vil karakterisere som humbug, sier religionshistorikeren.

Asbjørn kommenterer intervjuet på Skepsisbloggen:
Sitat
Jeg er også intervjuet i en bisak. Og selv om jeg for tiden ikke er helt tilregnelig av årsaker som har med smerte og søvnkvalitet å gjøre står jeg for det som er sagt om selvbedrag, nedrighet og humbug. Derimot skulle jeg ha understreket – som jeg pleier å gjøre – at når jeg bruker den typen språk og mener om moralsk gehalt og den slags så snakker jeg ikke qua religionshistoriker, men som privatperson eller redaktør for Skepsis.

Ta det som en oppklaring. (Nyordet “selvbedragelse” i tittelen er derimot ikke mitt… Og når jeg bruker uttrykket “sofistikert selvbedrag” så er det primært myntet på publikum, ikke på humbugmakerne på scenen.)

Faced with the choice between changing one's mind and proving that there is no need to do so, almost everyone gets busy on the proof.

- John Kenneth Gailbrath

Utlogget Erik Arnesen

« Svar #27 på: 14. september 2010, 00:04:06 »
I dag var hun jammen meg i Oslo Konserthus også; se innslag på NRK Kveldsnytt her: http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/665689
I klippet hevder hun at nordmenn er i flertall blant fansen hennes på Facebook (men hun påstår jo hva som helst...)
Faced with the choice between changing one's mind and proving that there is no need to do so, almost everyone gets busy on the proof.

- John Kenneth Gailbrath

Utlogget Stephan Brun

• ateist, stoiker, filosof, illuminist, mentat.
« Svar #28 på: 14. september 2010, 00:10:36 »
Ja, den påstanden er neppe vitenskapelig belagt!
cetervm·censeo·carthaginem·stvpiditatem·esse·delendam!
—fritt etter M. Porcivs Cato

Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one.
—Charles Mackay.

prvdentia·fortitvdo·ivstitia·temperantia

Utlogget Runar

• Bloggen min - Imagine
« Svar #29 på: 14. september 2010, 02:07:57 »
Folkens. Jeg er skremt! Det er på tide at NRK tar ansvaret og opplyser folket litt i stedet for og denne helt ukritiske form for mediadekning.
Jeg mener det er skadlig for samfunnet at virkeligheten blir så til de grader satt til side.
Hva lærer et barn som vokser opp i et hjem der mor er Lisa Williams fan? omfg.