harm

Skrevet av Emne: Bøker du IKKE bør kjøpe!  (Lest 24962 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Jon

Sv: Bøker du IKKE bør kjøpe!
« Svar #30 på: 26. november 2010, 15:01:27 »
Sketikerne anbefaler kampskrift for kreasjonisme? Jaja, sånn kan det gå.

Ganske fin låt forresten. "sett deg ned din kristne dritt"...er dette kristenfanatikernes punk? Og så "vitendrapsmann" da...hehe!

Utlogget Marquis

• Deus Ex Nihilo
    • The Maxistic Paradigm
« Svar #31 på: 29. november 2010, 18:26:07 »
Ganske fin låt forresten.

Kommer ikke opp imot denne:

Eddie Meduza - Jag har en stor kuk

Det anbefales ellers at ingen betaler for å lese noe som helst av Dan Brown. (Makan til fjott!)

Utlogget spidair

« Svar #32 på: 01. april 2011, 08:13:08 »
Dan Brown ja....

Var så dum at jeg kjøpte den siste blekka hans, the lost symbol, da jeg syntes de to foregående bøkene, "da vinci koden" og "engler og demoner" var bra, men her oppelvde jeg å være et skritt FORAN ham i handlingn hele tiden, hele boken imellom, og kan ikke si at boken var noe bra i det hele tatt, tvert i mot... Enda jeg leste den på engelsk... Den boka virker mer som en utstrakt arm mot kristenfolket, der han ber om unnskyldning for å ha svartet guden de kristne tror på i de to foregående bøkene og det har handlingen preg av... Makan til rør og makkverk skal en lete lenge etter, for her stadfester han så og si at gud finnes bare for å tekkes de religiøse virker det som... Blir bare kvalmt...

Ikke les den!

Utlogget Karsten Eig

• Karstens meninger om det meste
« Svar #33 på: 01. april 2011, 09:45:01 »
Ikke at dere trenger å bli advart, men: Universets Barn av Rauni-Leena.

Jaaa jeg vet, men det var LENGE siden!

Og du innhalerte ikke?

Dupree

• Gjest
« Svar #34 på: 01. april 2011, 16:44:05 »
Ikke at dere trenger å bli advart, men: Universets Barn av Rauni-Leena.

Heller ikke den første (?) hun skrev; Det finnes ingen død. Kjøpte den for 30 kroner av ren nysgjerringhet. Den er egentlig litt morsom også, jeg kan sitere følgende gullkorn fra kapittelet om telepati:

"Amerikaneren Bell oppfant telefonen for vel hundre år siden. Men alt før den tid hadde mennesker evnen til å formidle budskap, også helt hverdagslige, ved hjelp av telepati. Hvordan skulle ellers folk på den tiden ha klart å kommunisere for eksempel med slektninger som bodde langt borte?"

Ja si det ...  ;D Brev, kanskje. Hvorfor var det nødvendig å finne opp telefonen ...

Utlogget spidair

« Svar #35 på: 26. april 2011, 23:02:49 »
Hvorfor var det nødvendig å finne opp telefonen ...
He he, si det.....

Blir som de som spår deg i stjernetegn, for hvordan VET det lyset som ble emitert fra disse stjernene for millioner av år siden NOE som helst om deg....? Hele vannviddet faller over ende med bruk av litt logikk....  :)

Utlogget Arman

• Administrator
  • Ingen gud, ingen herre, alt for kjærligheten
« Svar #36 på: 30. april 2011, 12:30:16 »
Det må regnes som en unnlatelsessynd at ikke denne tråden er satt som 'VIKTIG' på dette underforumet. Dette er herved rettet på, det samme gjelder "tvillingen" - 'Den store bokkjøptråden'.
I've spent a lot of my life among people brighter than myself. Larry Niven
===
Nei, ingen 'i' i nicket, heller ingen 'd'.
Streng Administrator Grei Administrator

Utlogget shonny

• Aviare necesse est (også metaforisk)
    • write.one
« Svar #37 på: 20. mai 2011, 15:44:21 »
La meg kaste inn en potensiell brannfakkel:
"God is not great" av Hitchens.

Jeg satt ikke igjen med noe særlig etter å ha lest den. Personlig ser jeg ikke helt hvem boken er ment for. Som ateist synes jeg ikke det fremkom noe "nytt". Religiøse vil knapt se på omslaget. Og jeg tror Hitchens' retorikk er for skarp for dem midt mellom.

Det finnes rett og slett bedre alternativer.

Enig. Mest fordi Hitchens store fokus er Hitchens, og hans selvbeundring er langt på vei grenseløs.
Har endel andre av ham, men er ikke så veldig imponert. Vet ikke hvorfor han er ansett som en stor debatant, for han er kjedelig å høre på og veldig omstendelig. Burde nok ha lært av John Cleese og Michael Palin da de diskuterte Life of Brian med noen biskoper og andre overtroiske.
The 'Life of Brian' Debate (1979)
Skepsis - når viten er viktigere enn tro
Theology ... is searching in a dark cellar at midnight for a black cat that isn't there. - Robert A Heinlein
"The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt."
-Bertrand Russell

Utlogget maritms

• Hugs & Science
« Svar #38 på: 22. mai 2011, 10:56:14 »
Fint klipp av Monty Python, men personlig liker jeg Hitchens' debattstil. Jeg skjønner at han ikke alltid når gjennom til nye lesere, men i debatter synes jeg han er frisk og freidig. Ler rått noen ganger av formuleringer, og jeg fornøyer meg over folk som er arrogante på godt grunnlag. (Og det synes jeg han er.) Men så er jeg kanskje kvasiintellektuell på fritiden også.

God is Not Great ga meg ikke mye som argument mot Gud, men heller mot organisert religion. Jeg synes Hitch har levd et spennende liv og at han skriver godt.
Hugs and Science.

Utlogget MAC-hiavelli

« Svar #39 på: 25. juli 2011, 18:06:13 »
Morsomt Python innslag. Denne er enda bedre:
Not the Nine O'Clock News - Monty Pythons worshipers

Utlogget ottestad

« Svar #40 på: 26. juli 2011, 09:25:44 »
"Rama II" av Gentry Lee og Arthur C. Clarke!
Hadde lest "Rendezvous with Rama" med stor entusiasme og så frem til oppfølgeren. Den vitenskapelig korrekte nerdefaktoren i første bok er byttet ut med en grusom og usannsynlig såpeopera. Rama II er en billig kioskroman i Sci-Fi-klær! Styr unna!

Doppler av Erlende Loe. 1/3 inn i boken kom jeg frem til at livet er for kort...
Må bare si at jeg er HELT uenig. Elsker "Doppler" og fortsettelsen "Volvo Lastvagnar". Jeg leser bøkene til E.L. litt som jeg ser David Lynch-filmer; driter i logikk og sammenheng og bare nytter reisa :-)

Utlogget J. Bøckman

• Global Moderator
  • Glorifisert grøftegraver
« Svar #41 på: 26. juli 2011, 22:22:45 »
"Rama II" av Gentry Lee og Arthur C. Clarke!
Hadde lest "Rendezvous with Rama" med stor entusiasme og så frem til oppfølgeren. Den vitenskapelig korrekte nerdefaktoren i første bok er byttet ut med en grusom og usannsynlig såpeopera. Rama II er en billig kioskroman i Sci-Fi-klær! Styr unna!

Jeg satte pris på både Rama II og The Garden of Rama. I de siste bøkene er det mindre vitenskapsbasert oppdagelseseventyr til fordel for filosofiske problemstillinger om den menneskelige natur i møte med utenomjordisk intelligens. Jeg er enig i at Rendezvous with Rama er i en annen divisjon enn oppfølgerne, men tror likevel mange vil sette pris på dem slik jeg gjorde.

Edit: Det er lenge siden jeg leste dem. Etter at jeg posta innlegget begynte jeg å huske at det var store deler av bøkene jeg led meg gjennom. Likevel sitter jeg igjen med et positivt totalinntrykk.
« Siste redigering: 26. juli 2011, 22:26:27 av J. Bøckman »
"That's not opinion, that's science. And science is one cold hearted bitch with a 14 inch strap on!"  Vince Masuka (Dexter, TV-serie)

Utlogget Per Erik

• Nestleder NWO- Resistance- Resistance, Stor-Oslo..
« Svar #42 på: 06. desember 2011, 12:07:39 »
Det er nok blitt nevnt før men en God TingTM kan ikke gjentas for ofte.
'Sov, mitt lille Norge' av Per-Aslak Ertresvåg. Ikke verdt å kaste bort penger på, stort sett kjedelig og usammenhengende vrøvl fra ende til annen.

Dog er det litt interressant å få et litt dypere innblikk i konspiranoia verden enn det man får på NyS. Lån den på biblioteteket slik jeg gjorde.
''Vi fødes inn i en verden der de vanligste og de konvensjonelle verdensbildene i hovedsak er surrealistisk surr.''' - Rolf Kenneth Myhre.