Skrevet av Emne: Faen: Deodoranter som ødelegger klær  (Lest 4228 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget CaptainFrekkeF

• Rase:Reptil Arbeidsgiver:CIA Mål:Sabotere NS
    • Sensurspeilet
Faen: Deodoranter som ødelegger klær
« på: 17. juni 2010, 22:55:06 »
Noen som har tips til deodorant som ikke ødelegger klær? Flere dyre skjorter har havnet i søppla fordi hvit gugge med hint av gult bygger seg opp i armhulene over tid..
http://sensurspeilet.blogspot.com/

"Gotta have a little orange juice" - Richard Feynman

"Without your permission and with your interruption, that's what I'm doing now." - Christopher Hitchens

Utlogget Yngve.S

• Gryende fjasbekjemper
Sv: Faen: Deodoranter som ødelegger klær
« Svar #1 på: 17. juni 2010, 23:11:17 »
Har foreløpig ikke hatt trøbbel med D&G og Armanis luktesaker.
Til daglig går det mest i Nivea for men, arctic ett eller annet.

Det er mulig dette ikke vil føre til annet enn innhogg i kontoen din om du følger mine erfaringer, kan kroppskjemi og innholdet av kjertelutsondringene være tema her? Det er jo endel folk med kunnskap om det aller meste her på forumet, muligheten for at det er noen som har et stalltips som overgår mitt med flere kamellengder er absolutt tilstede.
Har forøvrig ikke opplevd, eh armhulesmegma - for å kalle det det - som ødelegger skjorter, men jeg skjønner problemet.
Enhver påstand som fremlegges uten bevis kan forkastes uten bevis.

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #2 på: 17. juni 2010, 23:15:31 »
Noen som har tips til deodorant som ikke ødelegger klær? Flere dyre skjorter har havnet i søppla fordi hvit gugge med hint av gult bygger seg opp i armhulene over tid..

Jeg tror du har for lav pH i kroppen din, derfor dannes det sopp som tyter ut i armhulene.

(ææææsj ... )

Foreslår at du kjøper deg litt pH topical spray. Det står ikke helt konkret at det funker som deodorant, men du blir i hvert fall evig ung.

Pernille Nylehn
Uavhengig helserådgiver

(dog med noen små aksjer i pH Miracle Living, er det så farlig da?)

Red.: Bitteliten sitatfeil rettet. Det manglet en "x" i slutten på den URL som er innbakt her, og da ble det "HTTP Error 404".
« Siste redigering: 17. juni 2010, 23:53:04 av Gnisten »
Medlemmer av foreningen Skepsis har en mindre aura, dvs. et mer innskrenket bevissthetsfelt, enn den øvrige befolkningen.

Else Egeland, healer og Cand.San.

Utlogget CaptainFrekkeF

• Sensurspeilet
« Svar #3 på: 17. juni 2010, 23:26:43 »
Hvis vi tar utgangspunkt i at jeg ikke smegmerer eller har en skau av sopp under armene da ...så har jeg lest at det er aluminiumen i enkelte produkter som lager det hvite stoffet på klærna. Sitter med en Axe foran meg nå (ikke le) hvor en av ingrediensene er Aluminium Chlorohydrate.

http://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium_chlorohydrate

"Without your permission and with your interruption, that's what I'm doing now." - Christopher Hitchens

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #4 på: 17. juni 2010, 23:27:34 »
Hvis vi tar utgangspunkt i at jeg ikke smegmerer eller har en skau av sopp under armene da ...så har jeg lest at det er aluminiumen i enkelte produkter som lager det hvite stoffet på klærna. Sitter med en Axe foran meg nå (ikke le) hvor en av ingrediensene er Aluminium Chlorohydrate.

http://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium_chlorohydrate

Det er jo baaaasisk. Kjeeeempebra!
Det er nok resten av deg som er for sur!

PN
Medlemmer av foreningen Skepsis har en mindre aura, dvs. et mer innskrenket bevissthetsfelt, enn den øvrige befolkningen.

Utlogget CaptainFrekkeF

• Sensurspeilet
« Svar #5 på: 17. juni 2010, 23:31:34 »
Fant jeg fant:

Sitat
When mixed with sweat, aluminium zirconium tetrachlorohydrex gly is known to stain clothing with a yellowish tint. [1] It can also cause a stiffening of the affected areas of clothing. If excessive amounts of aluminium zirconium tetrachlorohydrex gly mixed with sweat come in contact with a material, bleach marks may develop

http://en.wikipedia.org/wiki/Aluminum_zirconium_tetrachlorohydrex_gly

Jaja, da blir det ut på tokt da..

Utlogget Gnisten

• Administrator
« Svar #6 på: 18. juni 2010, 00:18:44 »
Noen som har tips til deodorant som ikke ødelegger klær? Flere dyre skjorter har havnet i søppla fordi hvit gugge med hint av gult bygger seg opp i armhulene over tid.

Du dusjer, bader eller vasker deg vel på annet vis, litt oftere enn til jul og påske? Med tanke på at gugget (guggen?) får bygge seg opp i armhulene, som jo ikke er en del av skjorta (heller ikke av sjela) men en del av legemet (som er en viktig del av kroppen; som det sto i en boktittel for noen år siden.)

http://www.groven.no/harald/Gullkorn_fra_exphil-eksamener

Utlogget Alvin Brattli

• Global Moderator
  • Fysiker
« Svar #7 på: 18. juni 2010, 00:43:33 »
Jeg hadde en gang i tiden samme problemet, men etter at jeg begynte å bruke Rolands tarmtottbeskytter har hver eneste dag vært en berusende lykkeopplevelse.  Eh, vent...feil reklame!  Ny feil følger:

Etter min erfaring har ikke apotekenes Cosmica-serie eller Body Shops deodorant dette problemet.  De har i tillegg den fordelen at de har nokså diskret lukt, noe som er svært hensynsfullt i forhold til folk som får pustevansker i nærheten av folk som har marinert seg selv i parfyme.
That's not right. It's not even wrong.  (Wolfgang Pauli)
The trouble with quotes on the internet is that you can never tell if they are genuine.  (Abraham Lincoln)

Utlogget Yalla

« Svar #8 på: 18. juni 2010, 00:53:46 »
Jeg bruker ren aluminiumsklorid, man har den på over natta (kan svi litt), og svetter merkbart mindre for 2-4 dager etterpå. Da trenger man bare littegrann av en svak antiperspirant (gjerne med litt duft) som ikke ødelegger noe som helst.

Utlogget Stephan Brun

• ateist, stoiker, filosof, illuminist, mentat.
« Svar #9 på: 18. juni 2010, 11:06:20 »
Fant jeg fant:

Sitat
When mixed with sweat, aluminium zirconium tetrachlorohydrex gly is known to stain clothing with a yellowish tint. [1] It can also cause a stiffening of the affected areas of clothing. If excessive amounts of aluminium zirconium tetrachlorohydrex gly mixed with sweat come in contact with a material, bleach marks may develop

http://en.wikipedia.org/wiki/Aluminum_zirconium_tetrachlorohydrex_gly

Jaja, da blir det ut på tokt da..

Hvordan fjerne flekker fra antiperspiranten. (Linket fra Wikipedia-artikkelen.)
cetervm·censeo·carthaginem·stvpiditatem·esse·delendam!
—fritt etter M. Porcivs Cato

Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one.
—Charles Mackay.

prvdentia·fortitvdo·ivstitia·temperantia

Utlogget Beate

« Svar #10 på: 18. juni 2010, 20:23:57 »
Hva jeg ikke vet :o

Det som bekymrer oss kvinner (Men ikke Pernille for hun har hvit legefrakk på) er hvite flekker på tøyet mens man tar det på. Da er løsningen å valse rundt i nettoen til det har tørket, eller enda mer effektivt for oss kvinner i tiden, føner under armene for enda hurtigere tørking....
Babysjel og forvirringselement.

Utlogget Ole Eivind

« Svar #11 på: 18. juni 2010, 23:29:35 »
Hvordan fjerne flekker fra antiperspiranten. (Linket fra Wikipedia-artikkelen.)

For de av oss som liker å ha empirisk støtte for flekkfjerningsprosedyrer, anbefaler jeg «Removing Stains at Home» fra Cornell University, en fin og detaljert guide på hvordan man kan fjerne flekker av de aller fleste slag.

Sitat
These directions have been tested in a Cornell University laboratory. If followed, the chance of removing the stain is very good.

En pdf kan lastes ned her.

Utlogget Sithious33

« Svar #12 på: 18. juni 2010, 23:46:14 »
Noen som har tips til deodorant som ikke ødelegger klær? Flere dyre skjorter har havnet i søppla fordi hvit gugge med hint av gult bygger seg opp i armhulene over tid.

Du dusjer, bader eller vasker deg vel på annet vis, litt oftere enn til jul og påske? Med tanke på at gugget (guggen?) får bygge seg opp i armhulene, som jo ikke er en del av skjorta (heller ikke av sjela) men en del av legemet (som er en viktig del av kroppen; som det sto i en boktittel for noen år siden.)

http://www.groven.no/harald/Gullkorn_fra_exphil-eksamener

Hahahaha.

Morsomt, var også mye bra i den linken :p
They can be a great people, Kal-El, they wish to be. They only lack a light to show the way.

John 3:16

For God so loved the world that he gave his only begotten son.

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #13 på: 18. juni 2010, 23:55:43 »
Hva jeg ikke vet :o

Det som bekymrer oss kvinner (Men ikke Pernille for hun har hvit legefrakk på)

Hva med den sorte babydollen jeg har under da?

Pernille Nylehn

Utlogget Beate

« Svar #14 på: 19. juni 2010, 00:04:30 »
Beklager, jeg antok at du bare hadde Chanel no. 5 under..... ;)
Babysjel og forvirringselement.