Skrevet av Emne: Chupacabraen herjer i Russland og Ukraina  (Lest 5566 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dupree

• Gjest
Chupacabraen herjer i Russland og Ukraina
« på: 11. juli 2010, 23:28:00 »
Et fryktinngytende monster med opprinnelse i Puerto Rico har spredd seg til Ukraina og Russland. Den dreper kaniner, katter, og er særlig glad i geiter, derav navnet:

Sitat
The Chupacabra, which literally translates from Spanish as ‘goat sucker’, is a phenomenon that appeared in 1995 in the mountains of Puerto Rico. The name comes from the animal's reported habit of attacking and drinking the blood of livestock, especially goats.

Den har nok ikke utseendet med seg, om man skal tro på øyenvitner:

Sitat
A woman, who saw the beast attacking a domestic animal, described the creature as a kangaroo-like monster with furious red eyes. Another eye-witness said that the beast was three or four feet high and had dinosaur-like skin. The animal also had large red eyes, long fangs and spikes on the back of its head and back.

http://english.pravda.ru/society/anomal/30-06-2010/114075-chupacabra-0

Bildet som Pravda bruker, er forresten debunket i Monstropedia-artikkelen:

http://www.monstropedia.org/index.php?title=Chupacabra#Hoaxed_Chupacabras_photo

Jeg fant også en artikkel i Aftenposten, og den er nevnt i Skepsis-bloggen:

http://skepsis.no/blog/?p=30

Det er vel bare et tidsspørsmål før uhyret dukker opp her hjemme også? Minner litt om Hunden fra Baskerville med de røde øynene ...  ;D

Utlogget Yngve.S

• Gryende fjasbekjemper
Sv: Chupacabraen herjer i Russland og Ukraina
« Svar #1 på: 12. juli 2010, 00:10:44 »
Dette minner meg om da jeg besøkte en venninne i Olso, typen hennes viste seg å være fra Venezuela. Da vi spiste middag spurte han hva slags kjøtt det var, hvorpå jeg prompte svarte 'chupacabra'. Vi gliste og flira godt av den der, hehe :D
Enhver påstand som fremlegges uten bevis kan forkastes uten bevis.

Dupree

• Gjest
« Svar #2 på: 12. juli 2010, 00:29:00 »
Jeg lurer på hvordan de vet at dyrekadavrene er tappet for blod? Hvis et dyr får revet over strupen, vil vel mesteparten av blodet pumpe ut av seg selv, vil det ikke? Og det trekker ned i bakken ganske raskt om det er tørt.

Anekdote; jeg hadde en kollega for noen få år siden som stadig observerte et dyr i hagen som hun mente var en krysning mellom rådyr og rev. Og det er vel genetisk umulig. Dyret sto ofte på bakbena, men hadde ikke røde øyne og skumle utvekster på ryggen.  :) De klarte naturligvis aldri å få tatt et bilde av dyret. Jeg aner ikke hva det kan ha vært ...

Utlogget Stephan Brun

• ateist, stoiker, filosof, illuminist, mentat.
« Svar #3 på: 12. juli 2010, 03:49:21 »
Krysning mellom rev og rådyr? Stor hund, kanskje. Reven er jo ganske liten, og rådyret er det minste av hjortedyrene. Rådyrkropp pluss reveansikt blir noe mynde- eller greyhoundaktig, muligens med mer pels. Høres dog rart ut at kollegaen din ikke skulle klare å identifisere en hund...

Fjernet duplikert ord.
« Siste redigering: 12. juli 2010, 04:04:46 av Stephan Brun »
cetervm·censeo·carthaginem·stvpiditatem·esse·delendam!
—fritt etter M. Porcivs Cato

Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one.
—Charles Mackay.

prvdentia·fortitvdo·ivstitia·temperantia

Utlogget Runar

• Bloggen min - Imagine
« Svar #4 på: 12. juli 2010, 13:36:45 »
Krysning mellom rev og rådyr? Stor hund, kanskje. Reven er jo ganske liten, og rådyret er det minste av hjortedyrene. Rådyrkropp pluss reveansikt blir noe mynde- eller greyhoundaktig, muligens med mer pels. Høres dog rart ut at kollegaen din ikke skulle klare å identifisere en hund...

Fjernet duplikert ord.
Arter kan vel vanligvis ikke krysses?

Dette er en stor røverhistorie i mine øyne.

Dupree

• Gjest
« Svar #5 på: 12. juli 2010, 14:27:18 »
Dette er en stor røverhistorie i mine øyne.

Hehe, jeg ville sikkert tenkt slik jeg også, om det ikke var for at jeg kjente disse menneskene, og er sikker på at det ikke var noe de fant på. Dyret ble observert av flere gjentatte ganger over en periode, men de fikk aldri tatt bilde av den.

Derimot er det mulig at beskrivelsen var fryktelig dårlig. De mente jo ikke at det var en krysning mellom rådyr og rev, men at den så sånn ut. Nåja.

Det var det første som falt meg inn også, men de var altså helt sikre på at det ikke var noen hund. Æsj, at jeg ikke spurte og grov mer.  :(

Det kan muligens ha vært en mårhund? Det er det eneste dyret jeg kan komme på som ikke de aller fleste kjenner. Nå ligner den jo ikke særlig på et rådyr, da ...

Utlogget Stephan Brun

• ateist, stoiker, filosof, illuminist, mentat.
« Svar #6 på: 13. juli 2010, 06:28:03 »
Mårhund kjente ikke jeg til heller, og fra bildet ville jeg sagt at den var reveaktig, ja. Men vaskebjørn ligger nærmere, og denne var ikke på rådyrstørrelse. Men det er jo mulig at rådyrhentydningen ikke hadde noe med størrelse å gjøre. Uff, du har rett, dette er ikke lett.
cetervm·censeo·carthaginem·stvpiditatem·esse·delendam!
—fritt etter M. Porcivs Cato

Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one.
—Charles Mackay.

prvdentia·fortitvdo·ivstitia·temperantia

Dupree

• Gjest
« Svar #7 på: 06. april 2014, 15:41:50 »
Chupacabraen fra Texas er nå avlivet.
Sitat
A strange animal captured by a Texas couple and believed to be the legendary 'goat sucker' beast el chupacabra has been put to sleep.

Jackie Stock and her husband Bubba discovered the hairless, growling creature eating corn outside their Ratcliffe home on Sunday but have since had it euthanized because it appeared to be suffering.

'It went to sleep peacefully,' she told TMZ. 'I had gotten attached.  I was calling him Chupie.  He will be missed.'

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2597283/Mysterious-hairless-creature-believed-chupacabra-down.html

Hallooo ... Du får tak i et dyr som ville vært en verdenssensasjon hvis det virkelig var det du påstår det er? Og så avliver du det???  ;D

(Jeg er ikke sikker på hva det var, sannsynligvis en vaskebjørn eller rev med skabbmidd. Så avlivning var sikkert det mest barmhjertige i dette tilfellet.)

De har i alle fall fått en historie å fortelle til barnebarna.