harm

Skrevet av Emne: Vi teller ned mot 21.desember 2012  (Lest 28664 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Gnisten

• Administrator
Vi teller ned mot 21.desember 2012
« på: 31. august 2010, 14:17:27 »
De tre første innleggene i denne tråden stammer fra en tråd som ble startet i 2010 og er slått sammen med en nyere tråd starte i år - Arman, 19.12.12.

Apropos 2012: fant denne på planetstephanie mens jeg lette etter lasere. Det er en dings for Wordpress som teller ned til dommedag.

Likte disclaimeren best (mine uthevninger):
Sitat
No support, no guarantees, no promises, no acceptance of liabilities, no warrantee and no responsibility. If the world fails to end on schedule, should it end ahead of schedule, or should it not end at all, no refunds will be given. This plugin is offered free of charge, for entertainment and amusement only. Should it cause your blog to crash, your server to melt, your house to burn down, and/or your planet to be destroyed, please bear in mind that you have been warned.

Jeg ville kanskje foretrukket denne: http://www.2012countdownclockstore.com/index.html

Sitat
Note:  This is a real clock, not a download, so you don't need to worry about accidentally installing spyware or a nasty little virus on your computer.

Eller denne: http://countdown2012.org/ — 842 dager og litt til gjenstår.

Om noen vil sette seg inn i alt vanviddet rundt 2012, her er én variant, også med klokke:

http://www.2012officialcountdown.com/ (Advarsel: Hyperkommersielt profitørsted.)

Sitat
This is not another “sky is falling” warning like y2k...
It's not some made up event by conspiracy theorist.
And it's certainly not something dreamt up for a Hollywood movie...

Klokkene på de to siste nettstedene er synkronisert. På sekundet. Så nøyaktig er ikke den virkelige Maya-kalenderen, som er utgangspunkt for alt vrøvlet.

Denne regner jeg som dagens beste: http://www.pagetworld.co.uk/mayan.php
« Siste redigering: 19. desember 2012, 11:29:20 av Arman »

Utlogget Beate

Sv: Vi teller ned mot 21.desember 2012
« Svar #1 på: 31. august 2010, 14:54:34 »
Og der hadde vi julegaven til de som har alt ;D

Den du anbefaler, Gnisten, er jo også genial i tilfelle rottefelle
Sitat
Clock can be reset to show normal time after the 2012 countdown.
Babysjel og forvirringselement.

Utlogget arifkarim

• Blandingsetiker - tar SK og KT med en klype salt
« Svar #2 på: 02. september 2010, 00:49:58 »
Obs! Dette er også nedtelling til KT-ers undergang :D
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful." - Edward Gibbon

Utlogget Arman

• Administrator
  • Ingen gud, ingen herre, alt for kjærligheten
« Svar #3 på: 04. november 2012, 18:29:13 »
Det drar seg til mot SELVE datoen nå, i hvert fall for noen:

http://portal2012.org/Egypt.html

En gjeng snille folk som naturligvis er på et høyere frekvensnivå enn oss andre skal til Gizapyramidene og forsikre seg om at lyset blir forankret der. Hva nå det måtte bety? Alle må betale både reise og opphold selv, men å være med på dette opplegget er ikke gratis:
As we will ALL be paying our own way we have the choice to join in some of  these extra activities or only to be present for the teachings and activations. It is going to be real sweet and simple.

You will sign up by registering here on this site. The only cost is a straight $500 dollars! By paying a NON REFUNDABLE DEPOSIT of $250 now or anytime before December 10th (Paypal or credit card) you are registered to join us:

Nedtellingen til den store dagen har blitt lagt merke til også hos Disney - Donald Duck-pocket nr. 393 skal inneholde en leseverdig historie om Donald og 2012-mytene.

Kjenner vi til andre utslag av dette?

I've spent a lot of my life among people brighter than myself. Larry Niven
===
Nei, ingen 'i' i nicket, heller ingen 'd'.
Streng Administrator Grei Administrator

Utlogget EvenJ

« Svar #4 på: 05. november 2012, 09:47:58 »
Hva er egentlig hensikten med å ta betalt for foredrag/eller hva det nå enn er, hvis jorda går under noen dager etter?

Utlogget Karsten Eig

• Karstens meninger om det meste
« Svar #5 på: 05. november 2012, 11:24:38 »
De som tror de er smarte betaler det nok med kredittkort!  ;D

Utlogget kingvald

« Svar #6 på: 05. november 2012, 12:25:54 »
Jeg håper på klarvær på morran langtellings-dato 14.0.0.0.0. Slik at jeg kan offentliggjøre en beskrivelse av hvordan Nordstjernen observeres i samme retning som før, og kompassnåla fortsatt peker i den retningen. Videre at det i det hele tatt er mulig å publisere noe på denne dato, og at det ikke foreligger noen rapporter om helt eksepsjonelle naturkatastrofer.

Men som sagt krever det klarvær, slik at jeg faktisk kan sjekke at polene ikke har byttet plass!

Kjell Ingvaldsen

Utlogget MortenO

• Skulle ha vært Ninja, men har for dårlig spenst..
« Svar #7 på: 05. november 2012, 14:45:14 »
Det er flere aktører der ute som har merket seg datoen ;)
Don't confuse me with facts, my mind is already made up.

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #8 på: 05. november 2012, 15:28:04 »
Fabelaktig!

Hvor fant du denne?
Medlemmer av foreningen Skepsis har en mindre aura, dvs. et mer innskrenket bevissthetsfelt, enn den øvrige befolkningen.

Else Egeland, healer og Cand.San.

Utlogget hanserik

« Svar #9 på: 06. november 2012, 09:02:05 »
D ;)ere kan spøke og lage le, men jeg kjøper i alle fall ingen julepresanger før 22. desember i år.

Utlogget MortenO

• Skulle ha vært Ninja, men har for dårlig spenst..
« Svar #10 på: 06. november 2012, 09:08:22 »
D ;)ere kan spøke og lage le, men jeg kjøper i alle fall ingen julepresanger før 22. desember i år.

Hva skal du evt med pengene hvis verden går under?
Da er det vel bedre å flytte julaften til 20.des for å være på den sikre sida ;)

Pernille, bildet var midt inni her: http://www.tcmag.com/magazine/pix_dump_108/
« Siste redigering: 06. november 2012, 09:12:38 av MortenO »
Don't confuse me with facts, my mind is already made up.

Utlogget kingvald

« Svar #11 på: 06. november 2012, 09:30:35 »

Ikke i år heller?

Kjell Ingvaldsen

Utlogget kingvald

« Svar #12 på: 06. november 2012, 11:13:15 »
Har nå kjøpt Donald Pocket 393. Så får vi se hvilken vri de har på temaet.

Kjell Ingvaldsen

Utlogget kingvald

« Svar #13 på: 07. november 2012, 08:37:50 »
Storyen holdt ikke akkurat Carl Barks eller Don Rosa nivå. Hektisk og hoppende. Masseprodusert ræl!

Litt miljøvern, litt falske dommedagsprofeter (sitat: "Sjarlataner?! Vi er store vitenskapsmen!" "Bare spør naboene våre!", sitat slutt. Likte forresten hvordan disse ble behandlet til slutt.), hver og en med egen bok som selges på alle gatehjørner. Videre litt "ødelagt planet mellom Mars og Jupiter" (kalt Minerva), med vesner derfra som læremestre for oss mennesker. Og ingen egentlig undergang. Hovedpoenget: Grisk Skrue!

Synd de ikke hadde gjort seg mere flid med historien. Litt annen vinkling, og mer grundig bearbeiding av stoffet, fjernet noen elementer, så kunne det ha blitt en god story. Kunne lett ha blitt vinklet til et budskap selv gode skeptikere ville ha kunnet gå god for.

Sånn den står: Billig, masseprodusert ræl! Dårlig selv for Donald-Pocket!

Kjell Ingvaldsen

PS
Selv om jeg altså hadde sans for behandlingen av "ekspertene".
ds

Utlogget Helge K. Fauskanger

« Svar #14 på: 07. november 2012, 17:31:43 »
Tydeligvis er utløpet av Langtellingen også emne for neste nummer av Fantomet.  Forhåndsannonsering: "En dommedagssekt ledet av en prestinne - "Lady Ik'Skull" -- utnytter mytene rundt mayakalelderen for å lokke til seg godtroende sjeler."

I salg 19. november ... Vi får altså tid til å analysere historien i en drøy måned før det er game over for livet, universet og alt sammen (som Douglas Adams kunne uttrykt det). Klokt av Fantomet-redaksjonen å være ute i god tid!