Skrevet av Emne: Vi teller ned mot 21.desember 2012  (Lest 28638 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
Sv: Vi teller ned mot 21.desember 2012
« Svar #15 på: 07. november 2012, 20:37:00 »
Tydeligvis er utløpet av Langtellingen også emne for neste nummer av Fantomet.  Forhåndsannonsering: "En dommedagssekt ledet av en prestinne - "Lady Ik'Skull" -- utnytter mytene rundt mayakalelderen for å lokke til seg godtroende sjeler."
Fins det etterpåannonsering? ;)
Medlemmer av foreningen Skepsis har en mindre aura, dvs. et mer innskrenket bevissthetsfelt, enn den øvrige befolkningen.

Else Egeland, healer og Cand.San.

Utlogget Roger

« Svar #16 på: 09. november 2012, 00:11:48 »
Hvorfor spår moderne dommedagsprofeter datoer så nært i tid? Sjelden jeg hører om dommedag i 2312 og liknende.
Kan det være diverse kortsiktige goder å hente?!?
Hvis du gjør det du alltid har gjort, så får du det du alltid har fått..

Utlogget kingvald

« Svar #17 på: 09. november 2012, 08:32:50 »
Hvorfor spår moderne dommedagsprofeter datoer så nært i tid? Sjelden jeg hører om dommedag i 2312 og liknende.
Kan det være diverse kortsiktige goder å hente?!?

Liten sjanse til at boka di som selges på alle gatehjørner havner på bestselgerlista hvis dommedag først kommer om 300 hundre år, vett'u! For ikke å snakke om det labre billettsalget til foredragene dine osv.

Kjell Ingvaldsen

Utlogget frenchisbacan

« Svar #18 på: 09. november 2012, 10:58:08 »
Eg er mest spent på kva bortforklaringsteoriar som dukkar opp 22. desember. Klarar ein å overgå zetabortforklaringane?

Utlogget Stephan Brun

• ateist, stoiker, filosof, illuminist, mentat.
« Svar #19 på: 09. november 2012, 11:20:45 »
Husker Church of the Subgenius hadde en dommedagsdato i 1998 som de kalte X-day. Når X-day ikke kom, sa de at de hadde lest datoen opp-ned. Men CotS er jo mer en parodireligion, da.

Red.: Interessant nok har de også en planet x. Sammenheng, tro?
« Siste redigering: 09. november 2012, 11:23:29 av Stephan Brun »
cetervm·censeo·carthaginem·stvpiditatem·esse·delendam!
—fritt etter M. Porcivs Cato

Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one.
—Charles Mackay.

prvdentia·fortitvdo·ivstitia·temperantia

Utlogget frenchisbacan

« Svar #20 på: 09. november 2012, 20:17:49 »
Då får me vente til 21. februar 2112.

Utlogget Stephan Brun

« Svar #21 på: 09. november 2012, 20:29:20 »
Hva med 21. desember 2112? ;)

Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one.
—Charles Mackay.

Utlogget frenchisbacan

« Svar #22 på: 10. november 2012, 00:19:52 »
Eg las visst datoen opp ned...

Utlogget Stephan Brun

« Svar #23 på: 10. november 2012, 10:48:27 »
Jeg tok visst feil. Tenkte ikke på at 2012 skulle representeres. Ops.

—Charles Mackay.

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #24 på: 10. november 2012, 11:59:20 »
Eg er mest spent på kva bortforklaringsteoriar som dukkar opp 22. desember. Klarar ein å overgå zetabortforklaringane?
De vil si at verden er forandret, det er bare vi forstokkede endimensjonale septikere som ikke forstår det.
Medlemmer av foreningen Skepsis har en mindre aura, dvs. et mer innskrenket bevissthetsfelt, enn den øvrige befolkningen.

Else Egeland, healer og Cand.San.

Utlogget frenchisbacan

« Svar #25 på: 10. november 2012, 19:11:13 »
I tillegg vil det nok skje eindel større og mindre naturkatastrofer også i dagane etter 21.12, som sjølvsagt alle kan relaterast til Maya-kalendaren. Felles for desse naturkatastrofene er at dei normalt sett, utan Maya-fokuset, ville ha fått pressedekning i vår del av verden.

Utlogget Helge K. Fauskanger

« Svar #26 på: 13. november 2012, 16:28:38 »
Luther skal visstnok ha ment at dommedag ville komme ca. 300 år etter hans tid. Syvendedagsadventistene glemmer sjelden å ta ham til inntekt for sin ide om at Jesus gikk inn i den himmelske helligdommen i 1844, slik William Miller regnet ut noen få tiår på forhånd. (Miller mente selvsagt at det var da dommedag skulle komme, men da Jesu gjenkomst glimret med sitt fravær, ble "begivenheten" omdefinert til usynlige sfærer.)

Utlogget kingvald

« Svar #27 på: 14. november 2012, 08:41:43 »
Rart, det derre, hvor "flinke" slike dommedagsprofeter er til å spå nøyaktig hva som skal skje nøyaktig når! Og hvor "flinke" de etterpå er til å vise (uten at de har tatt feil, selvsagt) at det var noe HEEEEEEEEEEEEEEEEEEELT annet som var forutsatt, noe usynelig, og at det HAAAAAAR skjedd, altså, NØØØØØØØØØØØØØØØØØYAKTIG som de forutså!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Og så går de i........ tilhengerne på det, tildels gang på gang!

Kjell Ingvaldsen

Utlogget GrammatonRetard

• Tro kan flytte luft!
« Svar #28 på: 14. november 2012, 12:22:49 »
Rart, det derre, hvor "flinke" slike dommedagsprofeter er til å spå nøyaktig hva som skal skje nøyaktig når! Og hvor "flinke" de etterpå er til å vise (uten at de har tatt feil, selvsagt) at det var noe HEEEEEEEEEEEEEEEEEEELT annet som var forutsatt, noe usynelig, og at det HAAAAAAR skjedd, altså, NØØØØØØØØØØØØØØØØØYAKTIG som de forutså!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Og så går de i........ tilhengerne på det, tildels gang på gang!

Kjell Ingvaldsen

Mest spent på smurfens første innlegg etter jula.....
og Myhre selvsagt....
Sitat fra "MAK": Jeg tror du henger kraftig fast i ditt ”tenke” prinsipp.

Utlogget MarcusGP

« Svar #29 på: 14. november 2012, 14:14:58 »
Fant nå ut at jeg ikke jobber eller slikt på den 21. eller 22., så en ting vi kan telle ned til er et førjuls/harmageddon-treff for sketikere som fortsatt måtte være i Trondheim.

Noen tips til gode låter til en spotify-spilleliste? Gjerne noen som kombinerer de to temaene.
The end of the world er ganske obvious. "It’s the End of the World As We Know It (And I Feel Fine)" også.

Fant også denne her:
“Friday” by Rebecca Black: To remind you that much worse things can happen than the end of the world. 

Nå: Kingvald

Special pleading for the win! Hva heter den effekten jeg tenker på? Minner om sunk cost fallacy (http://www.skepdic.com/sunkcost.html) (jeg har investert så mye, jeg kan ikke gi meg nå). F.eks. når dyre placeboer virker bedre som smertestillende enn billige placeboer (http://www.sciencedaily.com/releases/2008/03/080304173339.htm), og dersom du ble betalt for å ta dem hadde vært enda dårligere.