Skrevet av Emne: Vi teller ned mot 21.desember 2012  (Lest 28638 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget MortenO

• Skulle ha vært Ninja, men har for dårlig spenst..
Sv: Vi teller ned mot 21.desember 2012
« Svar #30 på: 14. november 2012, 14:31:14 »
Jeg har fått tak i Nøgne Ø Sunturnbrew og den skal drikkes på Vintersolverv 21.desember. Ett år på dagen etter den ble brygget. Jeg kommer til å bli oppriktig opprørt om verden skulle gå under før jeg får smakt denne ølen!
Don't confuse me with facts, my mind is already made up.

Utlogget Vitaxis

« Svar #31 på: 14. november 2012, 15:04:29 »
Noen tips til gode låter til en spotify-spilleliste? Gjerne noen som kombinerer de to temaene.
The end of the world er ganske obvious. "It’s the End of the World As We Know It (And I Feel Fine)" også.
Flight of the Conchords - "Think About It"
"At the end of your life, you're lucky if you die."

CunninLynguists - "Hellfire"
"I am the God of Hellfire and I bring you... Fire!"

Sufjan Stevens - "The Black Hawk War, or, How to Demolish an Entire Civilization and Still Feel Good About Yourself in the Morning, or, We Apologize for the Inconvenience but You're Going to Have to Leave Now, or, 'I Have Fought the Big Knives and Will Continue to Fight Them Until They Are Off Our Lands!"

Sufjan Stevens -  "They Are Night Zombies!! They Are Neighbors!! They Have Come Back from the Dead!! Ahhhh!" 

Tom McRae - End of the World News (Dose Me Up)

The Bambi Molesters - Panic Party

Susanne Sundfør - It's All Gone Tomorrow

Opeth - The Ghost of Perdition

I Love You But I've Chosen Darkness - Fear Is On Our Side

Modest Mouse - Shit Luck

Muse - Apocalypse Please

Belle & Sebastian - Get Me Away From Here, I'm Dying

Sentio aliquos togatos contra me conspirare.

Utlogget MarcusGP

« Svar #32 på: 14. november 2012, 15:42:38 »
Gode ideer der ja!
Kom på OSTen til Fallout-spillene. "I don´t want to set the world on fire" (Ink Spots) o.l., for ikke å nevne "re: your brains" (Jonathan Coulter).

Utlogget Olateist

« Svar #33 på: 17. november 2012, 12:43:12 »
Når på dagen er det verden skal gå under?

Jeg vil helst rekke å få i meg morrakaffen før verden går under

Utlogget frenchisbacan

« Svar #34 på: 17. november 2012, 15:20:09 »
Akkurat på det punktet er Maya-kalendaren upresis (...), men eg vil tru det skjer før God Morgon Norge går på lufta.

Utlogget kingvald

« Svar #35 på: 17. november 2012, 21:00:35 »
Vent litt, frenchisbacan! Husk, det er MAYA-kalenderen. Så det er vel før "God Morgon Yucatan" går på lufta som vil gjelde! Er det ikke en 7 timer eller no' sånt forskjell?

Kjell Ingvaldsen

PS
Hvis ikke mayaene selvsagt var klar over at britene ville komme til å lage de beste sjøkartene, da, slik at 0 grader, og dermed også datolinjen, havnet der det gjorde!
ds

Utlogget GrammatonRetard

• Tro kan flytte luft!
« Svar #36 på: 17. november 2012, 21:14:32 »
Apropos Muse...

Slå opp Matthew Bellamy på Wikipedia, så ser dere hvorfor han skriver tekster som han gjør også. Det sto veldig mye mer om han før, og han har gitt en del tvilsomme intervjuer, men for å si det slik, jeg tipper smurfen er fan av Muse... ;)

Jeg har hørt noen av de intervjuene som ligger på YouTube, og mannen er jo langt over randen.....
Sitat fra "MAK": Jeg tror du henger kraftig fast i ditt ”tenke” prinsipp.

Utlogget GrammatonRetard

• Tro kan flytte luft!
« Svar #37 på: 19. november 2012, 15:59:06 »
Forøvrig så må jeg si meg meget skuffet over manglende fokus på jordens undergang dette jordens-undergang-året.

de to siste årene har det vært full fres med påstander om feil på datoer, nye datoer, feil på nye datoer, innhold i undergangen, tolkning av undergangen og overgangen til undergangen osv.

Hvor blir det av dommedagsmehene når vi trenger de?

Rolf Kenneth Myhre har sluttet å svare på spørsmål om jordens undergang, og svarer ikke engang på sine vitenskaplige mangler og feil i bloggposten som han ellers har vært så ivrig i.

Er dette begynnelsen på slutten? ja for dommedagsprofetene/mehene altså?

jeg tror jo ikke det, men overskriften er besnærende.
Sitat fra "MAK": Jeg tror du henger kraftig fast i ditt ”tenke” prinsipp.

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #38 på: 19. november 2012, 18:34:16 »
Kanskje det som skal skje den 21. desember er at jorda endrer bevisstheten til villfarne sjeler, så de begynner å tenke logisk?
Medlemmer av foreningen Skepsis har en mindre aura, dvs. et mer innskrenket bevissthetsfelt, enn den øvrige befolkningen.

Else Egeland, healer og Cand.San.

Utlogget Asbjørn Dyrendal

• Administrator
    • Skepsisbloggen
« Svar #39 på: 19. november 2012, 18:41:57 »
Kanskje det som skal skje den 21. desember er at jorda endrer bevisstheten til villfarne sjeler, så de begynner å tenke logisk?

Nesten. Bare omvendt. De som tenker "innskrenket" (logisk) kan risikere å få åpnet sinnet. Eller gå under.

Studentene mine sitter (forhåpentligvis) og skriver om dette nå og i noen uker fremover.

Dommen får de sånn ca. 21.desember ...

Utlogget PO Johansen

• Stor bidragsyter til AGW
« Svar #40 på: 19. november 2012, 19:36:41 »

Nesten. Bare omvendt. De som tenker "innskrenket" (logisk) kan risikere å få åpnet sinnet. Eller gå under.

Studentene mine sitter (forhåpentligvis) og skriver om dette nå og i noen uker fremover.

Dommen får de sånn ca. 21.desember ...

Altså blir det dommedag 21. desember.

QED
I may not know what Dunning-Kruger is, but I am very confident it doesn't apply to me

Utlogget kingvald

« Svar #41 på: 19. november 2012, 21:05:33 »
Og tenk: De gamle mayane VISTE allerede da at sensuren ville falle akkurat på den dagen!!!!!!!!!!!

Kjell Ingvaldsen

PS
Og alt som skjer er at det blir en ny b'ak'tun, så datoen blir 13.0.0.0.0
ds

Utlogget Olateist

« Svar #42 på: 21. november 2012, 14:40:54 »
Foreningen Skepsis burde arrangere en festlig sammenkomst i sakens anledning. Noe ala nyttårsaften. Bare at nå er det ikke snakk om et nytt år, men om verdens undergang(HA-HA). Siden datoen er 21.12 faller det naturlig å tidfeste klokkeslettet til vintersolhverv hvilket er et eksakt astronomisk tidspunkt.
Man kunne ha nedtelling og fyrverkeri og i det hele tatt.
Jeg kommer helt sikkert hvis det er gratis øl :)

Utlogget kingvald

« Svar #43 på: 21. november 2012, 14:57:00 »
Olateist, det er ikke nyttår, men ny b'ak'tun!

Det skulle vel være like verdig en feiring som feiringen av 1/1, en dato som er fastsatt for å få en bestemt årlig astronomisk hendelse til å falle nærmest mulig 21/3? Særlig siden dette igjen er for å få første søndag etter påfølgende fullmåne til å falle innenfor en bestemt periode! Det var noe med no' spikring i en lausunge til ei byggmesterkjerring for omtrent 1980 år siden! Puuuuuuhhhhh.... Så "logisk" er vårt eget "nyttår", det gregorianske

Kjell Ingvaldsen

PS
Hvis du ikke greier å finne en unskyldning til feiring, da har du ikke fortjent noen fest!
ds

PPS
Hva er det nøyaktige klokkeslettet til årets vintersolhverv?
ds

Utlogget Arman

• Administrator
  • Ingen gud, ingen herre, alt for kjærligheten
« Svar #44 på: 21. november 2012, 15:29:54 »
Nå vil jo 21. desember 2012 inntreffe hver gang en ny tidssone vender bladet, så da bør det være rikelig med anledning til å lage fester som kan vare i 24 timer (minst) og som har en ny spennende nedtelling hver eneste gang en ny tidssone snurrer inn i 21. desember. Det er minst (noen tidssoner er på halvtimen) 24 slike overganger å se fram til - kan bli heftig dette.

Eller er det bare overgangen i mayaenes EGEN tidssone som gjelder? I så fall er det chilensk tid (-5t UTC) sin teller, så for oss vil dette være noe som inntreffer kl. 05:00 21.12.12.

Jeg skal forøvrig drikke saft og boller i sivilisasjonens ruiner på dette tidspunktet, så jeg er indisponert.
I've spent a lot of my life among people brighter than myself. Larry Niven
===
Nei, ingen 'i' i nicket, heller ingen 'd'.
Streng Administrator Grei Administrator