Skrevet av Emne: "I've got nothing to lose by trying it"  (Lest 4649 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Yngve Nordgård

• Godt språk
Sv: "I've got nothing to lose by trying it"
« Svar #15 på: 19. september 2010, 14:02:52 »
Jeg kan gjerne språkvaske og/eller korrekturlese hvis det er ønskelig.

Utlogget Ingvild

• Jordbærplukker
    • Noms and sciunce
« Svar #16 på: 20. september 2010, 14:31:29 »
Hurra!
Setter selvfølgelig pris på om noen kan kikke litt på layouten også når det etterhvert blir aktuelt. Er fryktelig lett å kjøre seg helt fast i sin egen designboble  :P

Kan jeg godt gjøre. Jeg underviser i både design og typografi, så jeg burde være kvalifisert.
Supert!  :D
If it looks like a duck, and quacks like a duck, we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.
- Douglas Adams

Utlogget Mona

• Master Zombie
« Svar #17 på: 22. september 2010, 10:22:22 »
Purring sendt. Treige disse britene...
Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?
-Douglas Adams

"Imponerende. Du har altså utført en randomisert dobbeltblindet studie på ditt eget kontor?" - Atle Klovning

Skepsis - fordi vi bryr oss!

Utlogget Marky

• "Rockfeller-soldat" og "NWO-lakei"
« Svar #18 på: 23. september 2010, 01:33:32 »
Jeg nevnte denne britiske brosjyren i første kommentar til denne utmerkede artikkelen i går:

http://skepsis.no/blog/?p=4677 (Pasienthistorier fra den andre siden? Ja takk)

Jo mer jeg ser på dette jo mer ønsker jeg at det fantes en slik brosjyre på norsk. Som kunne vært utlagt på alle offentlige og private helsepersonell-venteværelser samt andre steder som f. eks. apotekene.

Som informasjonsanvarlig og da ansvar for informasjonsmateriellet på apotek mitt ser jeg gjerne at denne brosjyren eller tilsvarenden var tilgjengelig. Antagelig ikke alle som er interessert, men det hender jo at man tar opp problemstillinger etter noe en kunde har lest i avisen, og da kunne denne eventuelt vært et mulig vedlegg.

Jeg ville trenge en tillatelse fra kjedekontoret før dette kan muliggjøres. Dessuten er det et krav at det er tydelig hvme som har utgitt informasjonen. En tilsvarende brosjyre godkjent og utgitt i samarbeid med helsetilsynet ville gjort ting litt enklere. Hvem skal stå som informasjonsgiver eventuelt? Kjeden har en kvalitetsavdeling som nok må se brosjyren og vurdere om det er greit.

Eventuelt prøveprosjekt kan gjerne utføres på mitt apotek:)
Although i realise that your idea of a meaningful critique of the crimes of big pharma is "chemotherapy hurt my grandma that's  why i love vitaminpills and hate the vaxxxines lol freedom.

Ben Goldacre

Utlogget Mona

• Master Zombie
« Svar #19 på: 23. september 2010, 09:41:50 »
Da er svar tilbake. I utgangspunktet er de positive, men vil gjerne vite litt om de aktuelle endringene vi må foreta for å tilpasse den det norske samfunnet. Det er de som kommer til å stå som "hovedformidler", og de endringene vi evnt foretar bør kanskje merkes slik at man kan se hva informasjon som tilhører hvem.
De ville gjerne se en prøveside, oversatt og antakelig m/endringer, så de som har meldt sin interesser kan forvente kontakt i løpet av de nærmeste dagene :)
Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?
-Douglas Adams

"Imponerende. Du har altså utført en randomisert dobbeltblindet studie på ditt eget kontor?" - Atle Klovning

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #20 på: 23. september 2010, 17:32:36 »
Jeg nevnte denne britiske brosjyren i første kommentar til denne utmerkede artikkelen i går:
Jo mer jeg ser på dette jo mer ønsker jeg at det fantes en slik brosjyre på norsk. Som kunne vært utlagt på alle offentlige og private helsepersonell-venteværelser samt andre steder som f. eks. apotekene.

Som informasjonsanvarlig og da ansvar for informasjonsmateriellet på apotek mitt ser jeg gjerne at denne brosjyren eller tilsvarenden var tilgjengelig.

Det er fint. Men er det ikke apotekene som selger f eks homeopatmedisiner? Og en god del annet som ikke er så veldig dokumentert.

Medlemmer av foreningen Skepsis har en mindre aura, dvs. et mer innskrenket bevissthetsfelt, enn den øvrige befolkningen.

Else Egeland, healer og Cand.San.

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #21 på: 23. september 2010, 17:33:13 »
Da er svar tilbake. I utgangspunktet er de positive, men vil gjerne vite litt om de aktuelle endringene vi må foreta for å tilpasse den det norske samfunnet. Det er de som kommer til å stå som "hovedformidler", og de endringene vi evnt foretar bør kanskje merkes slik at man kan se hva informasjon som tilhører hvem.
De ville gjerne se en prøveside, oversatt og antakelig m/endringer, så de som har meldt sin interesser kan forvente kontakt i løpet av de nærmeste dagene :)
Fantastisk! Da er det bare å brette opp ermene og sette i gang. :)
Medlemmer av foreningen Skepsis har en mindre aura, dvs. et mer innskrenket bevissthetsfelt, enn den øvrige befolkningen.

Utlogget Marky

« Svar #22 på: 23. september 2010, 19:45:19 »

Som informasjonsanvarlig og da ansvar for informasjonsmateriellet på apotek mitt ser jeg gjerne at denne brosjyren eller tilsvarenden var tilgjengelig.

Det er fint. Men er det ikke apotekene som selger f eks homeopatmedisiner? Og en god del annet som ikke er så veldig dokumentert.

Vi har mye som er dokumentert også du :). Apoteket mitt har for øvrig ikke et eneste homeopatisk preparat, men har leveringsplikt hvis det ønskes. Det må en endring i lovverket i såfall. En sjelden gang er det noen som skal ha et eller annet men det er relativt sjelden.
Although i realise that your idea of a meaningful critique of the crimes of big pharma is "chemotherapy hurt my grandma that's  why i love vitaminpills and hate the vaxxxines lol freedom.

Ben Goldacre

Utlogget Mona

• Master Zombie
« Svar #23 på: 23. september 2010, 20:49:43 »
Fantastisk! Da er det bare å brette opp ermene og sette i gang. :)
Jeg har snart ikke ermer igjen å brette opp, pga bokprosjektet ;)
Det skjer snart, snart.

I hope.
-Douglas Adams

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #24 på: 23. september 2010, 23:58:28 »
Vi har mye som er dokumentert også du :).
Selvfølgelig. Men det selges mye snodig på apotekene, det er du vel enig i.

Sitat
Apoteket mitt har for øvrig ikke et eneste homeopatisk preparat, men har leveringsplikt hvis det ønskes. Det må en endring i lovverket i såfall. En sjelden gang er det noen som skal ha et eller annet men det er relativt sjelden.
Merkelig at dere har plikt, når det  ikke er legemidler. Er det apotekloven som regulerer dette?

Utlogget Marky

« Svar #25 på: 24. september 2010, 00:21:44 »
Vi har mye som er dokumentert også du :).
Selvfølgelig. Men det selges mye snodig på apotekene, det er du vel enig i.

Sitat
Apoteket mitt har for øvrig ikke et eneste homeopatisk preparat, men har leveringsplikt hvis det ønskes. Det må en endring i lovverket i såfall. En sjelden gang er det noen som skal ha et eller annet men det er relativt sjelden.
Merkelig at dere har plikt, når det  ikke er legemidler. Er det apotekloven som regulerer dette?

Dette er en avsporing fra temaet og jeg velger å svare i tråden vi har allerde om homeopati i apotek for å spare moderatorene for arbeid:)

Ben Goldacre

Utlogget Gnisten

• Administrator
« Svar #26 på: 24. september 2010, 00:54:09 »
Dette er en avsporing fra temaet og jeg velger å svare i tråden vi har allerde om homeopati i apotek for å spare moderatorene for arbeid:)

Takk skal du ha, og svaret finnes her:

http://skepsis.no/forum/index.php/topic,28.msg27170.html#msg27170

Utlogget Mona

• Master Zombie
« Svar #27 på: 25. september 2010, 21:14:55 »
@Pernille: mail er sendt
-Douglas Adams