harm

Skrevet av Emne: Spøkelseshus til salgs?  (Lest 1121 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Twotall

Spøkelseshus til salgs?
« på: 17. september 2010, 15:13:57 »
http://www.abcnyheter.no/node/116933

En herregård til salgs med ca 20 "snille og vennlige" spøkelser? Stilig...

Spørsmålet er vel mer om man skal betale MER for spøkelsene (siden de gir stedet atmosfære) eller MINDRE (hvis man er redd for dem)...

Utlogget Erik Arnesen

Sv: Spøkelseshus til salgs?
« Svar #1 på: 17. september 2010, 23:29:22 »
Er det dette som kalles dødsbo?
Faced with the choice between changing one's mind and proving that there is no need to do so, almost everyone gets busy on the proof.

- John Kenneth Gailbrath

Utlogget Ingvild

• Jordbærplukker
    • Noms and sciunce
« Svar #2 på: 18. september 2010, 17:19:35 »
Er det dette som kalles dødsbo?
:D

Ang. pris så kommer vel det an på typen spøkelse og? I følge artikkelen dukker det av og til opp store grupper med nonner sånn helt plutselig - jeg vet ikke om noe prisavslag i verden kunne gjort meg mindre skeptisk til akkurat dét. Virker heller ikke særlig fristende med poltergeister som bråker og maser og ommøblerer stua hver gang du drar på jobb.

Interessant eksempel egentlig - her i vesten bruker man gjerne spøkelser i annonsering, andre steder er det blodig alvor. En bekjent av meg som har bodd flere år i Malaysia kunne fortelle om en restaurant som gikk konkurs etter at konkurrentene lyktes i å spre rykter om at stedet var hjemsøkt...
If it looks like a duck, and quacks like a duck, we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.
- Douglas Adams

Utlogget Stephan Brun

• ateist, stoiker, filosof, illuminist, mentat.
« Svar #3 på: 18. september 2010, 17:48:33 »
Det at vi har prøvd å prate med dem i ca. 150 år kan ha gjort noe med holdningene til menigmann, ja.

Men jeg husker at spøkelseshistorier ble brukt i horror-øyemed for bare tyve år siden.
cetervm·censeo·carthaginem·stvpiditatem·esse·delendam!
—fritt etter M. Porcivs Cato

Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one.
—Charles Mackay.

prvdentia·fortitvdo·ivstitia·temperantia