harm

Skrevet av Emne: Dyretolker  (Lest 18991 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Twotall

Sv: Dyretolker
« Svar #15 på: 22. november 2010, 09:07:22 »
Cold reading av eierne synes ofte å være en av teknikkene som brukes.

Pluss, så klart, at de som regel har laaaang erfaring med dyr og dyretrening, og dermed har fått litt innsikt i både helsen deres og generell dyrepsykologi.

En tidligere venninne av meg driver (dessverre) med dette tullet her. Faktisk var det å "diskutere" med henne en av grunnene til at jeg ble skeptiker... Og hun får visst lysende skussmål av at hun kan finne ut hva slags sykdommer/plager en hest har etter bare å få beskrevet symptomene av eieren over telefon. Det at hun har vært stalljente og drevet aktivt med heste- og hundetrening praktisk talt fra hun lærte å gå, er TOTALT irrelevant! Det er kun telepati med dyret som gjør det! Heeeelt sant!  ::)

Merkelig nok, min samboer nå kan gjøre ganske nøyaktig det samme, og forstå både våre og andres hunder ganske inngående. Men hun sier jo at det er bare et normalt resultat av å ha drevet med hundetrening hele vet, lest dusinvis av faktabøker om hunder, pluss litt sunn fornuft.

Heldigvis...

Red.: Identifiserte hvem sitatet kom fra, og la det i korrekt kodet sitatramme.
« Siste redigering: 23. november 2010, 02:27:44 av Gnisten »

Trille

• Gjest
« Svar #16 på: 16. februar 2011, 12:39:19 »
Under overskriften "Ti klarsynte jakter hunden Pinja (3)" forklarer dyretolk Sissel Grana:
Sitat
Jeg prøver å nullstille meg, slik at jeg ikke har egne tanker, og så tar jeg imot signaler fra Pinja. Hun har fortalt meg at hun har spist mye avføring fra andre dyr i skogen. Så hun har fått i seg mat, sa Grana til Fredriksstad Blad.

http://bit.ly/fKRmym

Jeg kan ihvertfall være enig med henne i det som står mellom kommaene  ;D

Utlogget NWOKjetil

« Svar #17 på: 16. februar 2011, 19:25:48 »
Personlig er en racer til å tolke hjerneaktiviteten til folk som går til dyretolker.

Vi står oss i et lydtett rom, vi er begge helt stille, og så hører jeg det helt tydelig...
Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.

Utlogget Cycat

« Svar #18 på: 16. februar 2011, 23:43:07 »
Husk at Dyretolker, utdannes med støtte av NAV.  Så dette er ett anerkjent yrke ;)

http://skepsis.no/blog/?p=938
Selv om de som ER det, mener de født til det.  Ikke noe man kan utdanne seg til  :-\

Utlogget Asbjørn Dyrendal

• Administrator
    • Skepsisbloggen
« Svar #19 på: 17. februar 2011, 10:41:26 »

Selv om de som ER det, mener de født til det.  Ikke noe man kan utdanne seg til  :-\

Der tar du feil. Finnes vel knapt en eneste dyretolk som ikke har gått på kurs, eller som ikke går god for at dette er potensielle evner hos oss alle/de fleste, bare vi "åpner oss" og lærer teknikkene.

Selvsagt mener de man kan "utdannes" - hva skulle de tjene på om de ikke hadde kursene sine?

Utlogget Cycat

« Svar #20 på: 17. februar 2011, 15:28:42 »
De som  ER  " dyretolker " har gått på kurs  ;D
Det er der de lærer at de er født til det !

Utlogget Asbjørn Dyrendal

• Administrator
    • Skepsisbloggen
« Svar #21 på: 17. februar 2011, 17:46:58 »
De som  ER  " dyretolker " har gått på kurs  ;D
Det er der de lærer at de er født til det !

;D

Jeg spør av og til, når noen påberoper seg "evner fra barnsben av", om når de fikk evner fra barnsben av.

Det pleier å være en nokså mye senere oppdagelse.

Utlogget Cycat

« Svar #22 på: 28. februar 2011, 15:53:06 »
Sissel Grana sier det her

Sitat
Jeg har gjort det hele livet, for åtte år siden skjønte jeg at jeg får det til

http://www.dagbladet.no/2011/02/28/magasinet/psykologi/dyr/hunder/15612545/

Hvorfor måtte hun da opprette en dyretolkeskole, om dette er helt naturlig, for de som tolker dyr  ??? ???
http://www.sigra.no/undersider/UM-om_sissel/om_oss.html

Utlogget klogd

• Hjemmeside
« Svar #23 på: 28. februar 2011, 17:59:30 »
Sukk, bortsett fra evalueringen fra Jenny Skavlan, var det der særdeles deprimerende lesing.

"Men det jeg får ut av dyrene er veldig ofte konkrete, etterprøvbare opplysninger, som jeg ikke kan ha funnet ut av på forhånd"
Kanskje skepsis skulle invitert henne til en liten demonstrasjon av disse etterprøvbare opplysningene?

Er det noen i Norge som kan utføre screening for 1M$ Challenge?
"Men det er viktig at du ikke forvirrer deg inn i detaljene rundt mengden og kjemien i dette" -- Homeopat

Dupree

• Gjest
« Svar #24 på: 01. mars 2011, 10:13:23 »
Hjelpe meg. Har det falt noen dyretolker inn å spørre seg selv om hvorfor dyrene ikke bruker sine telepatiske evner til kommunikasjon seg imellom, om det nå skulle være slik at de har utviklet sånne evner? Eller synes de det er rimelig at dyrene utviklet telepatiske evner kun med tanke på kommunikasjon med mennesker (som sannsynligvis ikke engang eksisterte på den tiden)?

Hvorfor all denne bjeffingen, poseringen, fresingen og snusingen både foran og bak dersom de har telepatiske evner? Hvorfor utsette seg for stor risiko ved å nærme seg et annet dyr fysisk dersom de kan sende telepatiske meldinger?

Jeg lurer på hva som egentlig foregår i hodet på sånne dyretolker.

Utlogget Tina I

• Bestrålt
« Svar #25 på: 03. mars 2011, 09:56:04 »
Jeg lurer på hva som egentlig foregår i hodet på sånne dyretolker.
Jeg er autorisert dyretolk-tolker (det er forresten en medfødt evne jeg har som jeg kan lærebort til hvem som helst for en sum penger). Og jeg kan si at i motsetning til dyerene de snakker med så er dyretolkene ganske ensporet. Stor sett er alt jeg fornemmer er i disse banene: "Kort eller kontant?", "Hvor mye kan jeg oppnå her tro?", "Ny BMV!", "Isj, her er det ikke mye hente, jeg får si at kreket har det bra."

HAARP deleted my homework!

Dupree

• Gjest
« Svar #26 på: 03. mars 2011, 10:20:07 »
 ;D ;D ;D

Utlogget Pstereo

« Svar #27 på: 03. mars 2011, 15:04:33 »
"Kort eller kontant?"

Hehe, dette fikk meg til å fnise godt. Takk skal du ha!  :D
Who here has telekinesis? Raise my hand!

Utlogget Evilduck

• Dubito ergo sum
« Svar #28 på: 03. mars 2011, 16:00:11 »
Er vel kanskje riktigere å skrive det "dyre tolker", noen som vet hva de tar per session? :P
Tom vel!

- I am happy to share my ignorance, I've got plenty!

Utlogget Cycat

« Svar #29 på: 03. mars 2011, 22:47:36 »
Sitat
Dyretolkene våre tar fra 800 kr til 1500 kr. pr. samtale.
Hastetimer/krisetimer koster 500,- kr. ekstra. Dette er samtaler som settes opp på kort varsel fordi det haster.
Ved hjemmebesøk og avstandssamtaler regner vi et pristillegg på kr 300,-

http://www.sigra.no/undersider/UM-timebestilling/priser.html