Skrevet av Emne: Dyretolker  (Lest 18991 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Cycat

Sv: Dyretolker
« Svar #30 på: 03. mars 2011, 22:50:07 »
Hva kan ha skjedd når dyret ditt må ha hastetime med dyretolken.   Ringer dyret selv ??? ???
  Eller er det eieren som tolker at dyret må tolkes?

Utlogget Cycat

« Svar #31 på: 04. oktober 2011, 17:22:23 »
Død katt, har undervist  på dyretolkerskolen :'(
Sitat
"Bacchus døde 11. mai 2008.

Han er min høyt elskede kloke katt. Han visste selv at han skulle dø, og forberedte meg på det. Det siste halve året sa han at han føler seg gammel, selv om han bare er 7 år. Han visste at han ikke hadde lenge igjen.

Det siste kurset han var med som lærer var bare 4 dager før han døde. Da hjalp han deltakerne mye med selvutvikling. Vi ble rørt til tårer over det han formidlet."

http://www.sigra.no/om-sigrasenteret/dyrene/ 

Utlogget Mona

• Master Zombie
« Svar #32 på: 04. oktober 2011, 21:02:57 »
7 år?! Nå har ikke jeg allverdens peiling på katter, men er ikke det vel ungt?
Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?
-Douglas Adams

"Imponerende. Du har altså utført en randomisert dobbeltblindet studie på ditt eget kontor?" - Atle Klovning

Skepsis - fordi vi bryr oss!

Utlogget frenchisbacan

« Svar #33 på: 04. oktober 2011, 22:35:16 »
No sa katten at han sjølv følte seg gamal, ein må ikkje gløyme det!

Utlogget Cycat

« Svar #34 på: 04. oktober 2011, 23:06:17 »
Men når katten selv mener den er gammel i så ung alder, så trenger ikke en altier å gå til vetrinær  :'(

Katter kan bli 20 år, så 7 år er ungt Mona.
« Siste redigering: 04. oktober 2011, 23:12:28 av Cycat »

Utlogget frenchisbacan

« Svar #35 på: 04. oktober 2011, 23:24:27 »
Tenk om alle kattar kunne sagt i frå om dette, mykje pengar kunne ha vore spart. Det er ergeleg å ta ein katt til veterinæren for avliving, om den hadde døydd av seg sjølv berre månadar etter. Kattar får klore på våre møblar, og då pliktar dei å opplyse om dette i bilen på veg til veterinæren.

Dupree

• Gjest
« Svar #36 på: 04. oktober 2011, 23:26:51 »
7 år?! Nå har ikke jeg allverdens peiling på katter, men er ikke det vel ungt?

Jeg vet sannelig ikke hva gjennomsnittsalderen for en katt er, men de fleste blir 12 - 13 - 14 år gamle. De kan jo dø tidligere av kreft, katteAIDS (som ikke er så uvanlig), kattepest, ulykker.

Norges eldste katt ble hele 30 år! Han ble forøvrig utsatt for dyretolken Sissel Grana, som kunne forelle at han hadde hatt et godt liv ...  :P  (Kanskje ikke så overraskende at en katt som blir så gammel har hatt et godt liv, eller ...)

(Jeg har forresten akkurat vært ute og gått en lang tur med mine to hannkatter, og trenger ingen dyretolk for å forstå hvor godt de liker å få være med mor på tur.)

Dyreeiere gå til veterinær om dyret virker dårlig eller forandret på noen måte! Så får heller dyretolkning, healing og kraniosakralterapi på dyr komme i tillegg.

Utlogget Karstein Pettersen

• NWOs løpegutt
« Svar #37 på: 05. oktober 2011, 10:59:03 »
http://nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7817361
En artikkel om en dyretolker, jeg veit egentlig ikke om jeg skal le eller grine....

Utlogget Kjell Arne Steinsvik

• Mjaaa... Skeptisk!
« Svar #38 på: 05. oktober 2011, 13:25:20 »
Kanskje like imponerande er nok det at dei tilbyr fjernhealing av dyr i same slengen.
http://www.sigra.no/behandlinger/dyr/healing-for-dyr/

Sitat
Vi anbefaler avstandshealing for dyr. Da har healeren gode og rolige arbeidsforhold, og dyret er avslappet og i hjemmemiljø når healingen foregår.

Hvor mange behandlinger trenger dyret?
Det er umulig å si på forhånd. De fleste har brukt mange måneder og år på å bli syk, og det er ikke alltid gjort på en behandling eller to å snu situasjonen. Vi anbefaler at du bestiller daglig fjernhealing i en så lang periode som du ønsker. Vi garanterer at det fungerer like bra med avstandshealing som med oppmøtehealing.

Timebestilling:
Bruk skjema for timebestilling på hjemmesiden, send en epost til post@sigra.no eller ring 40 84 17 84 . Du får da tilsendt en faktura. Timebestillingen er bindende. Det gjelder ikke som avbestilling å la være å betale fakturaen, vi må ha skriftlig beskjed om avbestilling senest 24 timer før den bestilte healingperioden begynner.

Genialt forretningskonsept. Sitt heime i stova di og håv inn tusenvis av kroner på å fjernheale, medan pengane renn inn på konto...
« Siste redigering: 05. oktober 2011, 13:30:45 av Kjell Arne Steinsvik »

Utlogget Karsten Eig

• Karstens meninger om det meste
« Svar #39 på: 05. oktober 2011, 13:38:37 »
Det er umulig å si på forhånd. De fleste har brukt mange måneder og år på å bli syk, og det er ikke alltid gjort på en behandling eller to å snu situasjonen.

Inntil vi får en regression to the mean...?

Vi garanterer at det fungerer like bra med avstandshealing som med oppmøtehealing.

Tvilsomt. Pus får ikke den samme placeboeffekten om han ikke blir kjælt med.

Timebestilling:
Bruk skjema for timebestilling på hjemmesiden, send en epost til post@sigra.no eller ring 40 84 17 84 .

Er ikke dyretolken synsk nok til å se at de trenger timer?

Mod.anm.: Sitatfix. Tsk tsk...
« Siste redigering: 05. oktober 2011, 23:32:59 av Arman »

Utlogget Asbjørn Dyrendal

• Administrator
    • Skepsisbloggen
« Svar #40 på: 05. oktober 2011, 13:49:37 »
[url]http://nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7817361[/url]
En artikkel om en dyretolker, jeg veit egentlig ikke om jeg skal le eller grine....

Da synes jeg du skal lese http://skepsis.no/?p=561 om bl.a. kua Elina.

Det vil nok klarne opp i mye.

Dupree

• Gjest
« Svar #41 på: 05. oktober 2011, 17:16:50 »
Sitat
Merk også hvor humansentrert budskapene fra dyrene er. Man kunne kanskje forvente at de bar preg av dyras livsverden, men neida her er det oppbyggelige budskap fra dyra til menneskene som formidles.

http://skepsis.no/?p=561

Dette er jo det verste med hele denne dyretolkergesjeften. I stedet for å øke respekten for dyr som det de er, misbrukes dyrene for å fyre oppunder kvasireligiøse, nyåndelige, menneskeforherligende holdninger. Bah!

Attpåtil risikerer dyrene å måtte lide om eieren driver med fjernhealing i stedet for å ta en tur til en kvalifisert dyrlege!

Jeg for min del lurer fælt på hvorfor de pene rådyrene "mine" ikke bruker sine telepatiske evner akkurat nå om dagen til å unngå jegerne som sitter og lurer i grøftekantene rundt omkring? Eller er det deres høyere bestemmelse å falle som offer for en kule høsten 2011? Det må vel være det ...  ::)

Utlogget Guvernante

« Svar #42 på: 05. oktober 2011, 23:59:30 »
Jeg hadde besøk av en dyretolk og P2, dyretolken fikk snakke med undulaten min om fuglenes meninger om import av burfugler. Han kan snakke, men det forsto ikke dyretolken, hun foretrakk å sitte og puste og pese og tankeoverføre med ham istedet. Han har også en egen blogg , hvor han hadde uttalt seg i flere år. Så vi visste godt hva han mener og tenker. Han er stort sett opptatt av folkene rundt seg og mat. Særlig mat. Men dyretolken var fullstendig på viddene, mente undulaten var ensom og hadde dype tanker, bl. a. om eksistens på mange ulike plan. Etter at opptaket var over spurte hun meg hva jeg syntes, og jeg svarte at jeg måtte innrømme at jeg var litt skeptisk. Da ble hun lei seg, stakkars.

(Jeg kommer til å fjerne linkene her etterhvert).

Red.: Lenkene fjernet etter anmodning fra Guvernante.
« Siste redigering: 07. oktober 2011, 01:23:34 av Gnisten »

Utlogget Karstein Pettersen

• NWOs løpegutt
« Svar #43 på: 06. oktober 2011, 08:11:45 »
Hadde vært morsomt å hatt 2 dyre"tolker" som kunne fått "snakke" med en hest uten at tolkene vet om hverandre og se hva resultatet hadde blitt.

Utlogget Karsten Eig

• Karstens meninger om det meste
« Svar #44 på: 06. oktober 2011, 10:18:41 »
Dette er jo det verste med hele denne dyretolkergesjeften. I stedet for å øke respekten for dyr som det de er, misbrukes dyrene for å fyre oppunder kvasireligiøse, nyåndelige, menneskeforherligende holdninger. Bah!

Attpåtil risikerer dyrene å måtte lide om eieren driver med fjernhealing i stedet for å ta en tur til en kvalifisert dyrlege!

Så enig!!

Da vi for et par uker siden fant en hjemløs katt virket det som pusen var betraktelig mer opptatt av å få varme, en armkrok og mat enn av åndelighet. Takket være fjesboka fikk vi gitt den vekk til bekjente som ønsket seg en pus.