2

Skrevet av Emne: Dyretolker  (Lest 19373 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dupree

• Gjest
Sv: Dyretolker
« Svar #45 på: 06. oktober 2011, 22:17:12 »
Da vi for et par uker siden fant en hjemløs katt virket det som pusen var betraktelig mer opptatt av å få varme, en armkrok og mat enn av åndelighet. Takket være fjesboka fikk vi gitt den vekk til bekjente som ønsket seg en pus.

Så flott! Godt med en solskinnshistorie i ny og ne. Det kan av og til være litt deprimerende å være dyrevenn, så historier med happy ending trenger vi mer av!  :)

Utlogget pusjkin

« Svar #46 på: 13. november 2011, 03:30:29 »
Jajamen. Sannelig litt av en labrador, ikke nok med at den har telepatiske evner, men den er også i stand til å stille diagnoser!

Hehe - en labrador (eller hvilken som helst hund) trenger nok ikke ha telepatiske evner for å være i stand til å stille diagnoser. Greit å være skeptisk - men ok noen ganger & tenke litt nytt også

Utlogget Per Erik

• Nestleder NWO- Resistance- Resistance, Stor-Oslo..
« Svar #47 på: 13. november 2011, 10:31:37 »
Jajamen. Sannelig litt av en labrador, ikke nok med at den har telepatiske evner, men den er også i stand til å stille diagnoser!

Hehe - en labrador (eller hvilken som helst hund) trenger nok ikke ha telepatiske evner for å være i stand til å stille diagnoser. Greit å være skeptisk - men ok noen ganger & tenke litt nytt også
Hva mener du? At hunder kan stille diagnoser? Det skulle jeg likt å se.
''Vi fødes inn i en verden der de vanligste og de konvensjonelle verdensbildene i hovedsak er surrealistisk surr.''' - Rolf Kenneth Myhre.

Utlogget Mona

• Master Zombie
« Svar #48 på: 13. november 2011, 11:34:13 »
Greit å være skeptisk - men ok noen ganger & tenke litt nytt også

Absolutt greit å tenke nytt - men man trenger ikke forlate virkelighetens verden av den grunn.
For øvrig - vitenskapen hadde ikke bragt oss der vi er i dag om den ikke evnet å tenke nytt. Og noe av det grunnleggende i vitenskap er nettopp en skeptisk innstilling. Et hestespann trenger en som holder i tømmene, for å styre dem på riktig kurs.
Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?
-Douglas Adams

"Imponerende. Du har altså utført en randomisert dobbeltblindet studie på ditt eget kontor?" - Atle Klovning

Skepsis - fordi vi bryr oss!

Utlogget Per Erik

• Nestleder NWO- Resistance- Resistance, Stor-Oslo..
« Svar #49 på: 13. november 2011, 11:45:05 »
Godt sagt  8)
''Vi fødes inn i en verden der de vanligste og de konvensjonelle verdensbildene i hovedsak er surrealistisk surr.''' - Rolf Kenneth Myhre.

Dupree

• Gjest
« Svar #50 på: 13. november 2011, 14:10:49 »

Du tenker kanskje på ting som dette? Ja, hunder har en imponerende luktesans, ingen tvil om det. Men det er fortsatt mennesker som stiller diagnosene, hunden fungerer mer som et hjelpemiddel.

Men det var kanskje noe annet du hadde i tankene?

Utlogget pusjkin

« Svar #51 på: 09. september 2012, 01:35:12 »

Du tenker kanskje på ting som dette? Ja, hunder har en imponerende luktesans, ingen tvil om det. Men det er fortsatt mennesker som stiller diagnosene, hunden fungerer mer som et hjelpemiddel.

Men det var kanskje noe annet du hadde i tankene?

Nei - det var nok nettopp dette jeg tenkte på. Hunder har jo en eksepsjonell luktesans, og kan trenes opp til å "lukte" sykdommer. Men du har selvsagt helt rett i at det fortsatt er mennesker som må stille den endelige diagnosen. Hunden er kun et hjelpemiddel.

Dupree

• Gjest
« Svar #52 på: 19. juli 2014, 18:58:08 »
Jeg er av og til innom Norsk Huskattforening, og har alltid hatt inntrykk av at nettstedet er veldig seriøst. I dag ble jeg litt skuffet, da jeg så at de hadde linket til bloggen til den ikke helt ukjente dyretolken Sissel Grana, som også er omtalt her i denne tråden.

Det skuffet meg aldri så lite, NHF virker som en seriøs organisasjon for katteinteresserte, og jeg håper ikke de blir infiltrert av mennesker som har sin egen agenda.

Så jeg tok like godt og inviterte dama hit for å forsvare sine påstander om at hun er i stand til å kommunisere telepatisk med våre firbeinte venner.

Vi får se om hun dukker opp. Innlegget mitt er til godkjenning.  ;)