harm

Skrevet av Emne: Syk etter møte med Snåsamannen  (Lest 2953 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Trond

Syk etter møte med Snåsamannen
« på: 26. november 2010, 16:38:27 »
NRK-journalist Anders Winlund har truffet Joralf Gjerstad og blitt syk. Jeg tenkte at her kommer det endelig en kritisk artikkel, men nei. Dette er egentlig positivt:

– Da jeg kom hjem gikk jeg rett i bakken. Plutselig tettet alt seg til. En kan jo lett koble det opp mot det å møte «Snåsamannen» - og det har jeg jo gjort. En tror jo at en skal bli frisk av å møte ham - men jeg ble skikkelig dårlig!

Winlund understreker at han ikke skylder på Snåsamannen, men han tror dette er noe positivt.

...

Føler du deg ikke litt snytt?

– Nei, jeg har hatt tid til å tenke over det i dag tidlig og jeg tror at «Snåsamannen» kanskje har løst opp indre spenninger i kroppen min - og at det kommer ut i form av en forkjølelse. Jeg velger å tolke dette positivt, sier han.

Dermed varsler Winlund at han kommer sterkere tilbake på jobben neste uke.

– Neste uke tror jeg blir en berusende lykkeopplevelse!

Bli frisk, syk eller hva som helst. Snåsamannen har æren  ???

Utlogget Øyvind R

• "agent i en del av et større nettverk"
Sv: Syk etter møte med Snåsamannen
« Svar #1 på: 26. november 2010, 19:39:30 »
Det er jo slik alternativ medisin "fungerer". Blir du frisk, var det behandlingen. Blir du dårligere, er det behandlingen. Win/Win.

Legalize reason!
You can make the world beautiful just by refusing to lie about it.

Utlogget nitusen

• Evig Poesi (musikk)-blogg
« Svar #2 på: 26. november 2010, 20:15:42 »
Det er som en parodi på hele skiten.
--------------------------
http://evigpoesi.com

Utlogget Erik Arnesen

« Svar #3 på: 26. november 2010, 22:45:41 »
Indre spenninger føre til forkjølelse? Jeg som trodde forkjølelse skyldtes virus...
Faced with the choice between changing one's mind and proving that there is no need to do so, almost everyone gets busy on the proof.

- John Kenneth Gailbrath

Utlogget Stephan Brun

• ateist, stoiker, filosof, illuminist, mentat.
« Svar #4 på: 27. november 2010, 00:27:36 »
Nei, virus fører ikke til sykdom. Hvis det ikke er i vaksineform.
cetervm·censeo·carthaginem·stvpiditatem·esse·delendam!
—fritt etter M. Porcivs Cato

Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one.
—Charles Mackay.

prvdentia·fortitvdo·ivstitia·temperantia

Utlogget Øyvind R

• "agent i en del av et større nettverk"
« Svar #5 på: 27. november 2010, 00:56:57 »
Nei, virus fører ikke til sykdom. Hvis det ikke er i vaksineform.

You can make the world beautiful just by refusing to lie about it.

Utlogget J. Bøckman

• Global Moderator
  • Glorifisert grøftegraver
« Svar #6 på: 27. november 2010, 01:45:51 »
Den var høyst velplassert, Øyvind!  ;D
"That's not opinion, that's science. And science is one cold hearted bitch with a 14 inch strap on!"  Vince Masuka (Dexter, TV-serie)

Utlogget Stephan Brun

• ateist, stoiker, filosof, illuminist, mentat.
« Svar #7 på: 27. november 2010, 05:11:12 »
Hehehehe...
cetervm·censeo·carthaginem·stvpiditatem·esse·delendam!
—fritt etter M. Porcivs Cato

Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one.
—Charles Mackay.

prvdentia·fortitvdo·ivstitia·temperantia

Utlogget teb

« Svar #8 på: 27. november 2010, 16:18:56 »
Litt off topic men hva er det med Dagbladet og Snåsamannen egentlig? http://www.dagbladet.no/2010/11/25/kultur/snasamannen/joralf_gjerstad/bok/litteratur/14436495/
"Norges kanskje aller største kjendis for tiden heter Joralf Gjerstad og er snart 85 år."

En mildt sagt rar påstand, men man kan jo lure på om Snåsamannen faktisk er Norges største kjendis i Dagbladets øyne, med tanke på at avisa har minst 5-6 artikkler i uka om fyren. ::)
« Siste redigering: 27. november 2010, 16:20:40 av teb »

Utlogget Kjell Arne Steinsvik

• Mjaaa... Skeptisk!
« Svar #9 på: 28. november 2010, 11:14:23 »
Dagbladet har etter kvart vorte eit talerør for Snåsamannen. Så godt som samtlege saker om mannen dyrkar han som ein slags gud, med suksesshistorier og ukritiske forteljingar om dei påståtte evnene hans. Dagbladet byrjar nærme seg TVNorge når det gjeld ukritisk omtale av alternativ medisin og spøkelser.

Utlogget shonny

• Aviare necesse est (også metaforisk)
    • write.one
« Svar #10 på: 31. januar 2011, 11:30:13 »
Dagbladet har etter kvart vorte eit talerør for Snåsamannen. Så godt som samtlege saker om mannen dyrkar han som ein slags gud, med suksesshistorier og ukritiske forteljingar om dei påståtte evnene hans. Dagbladet byrjar nærme seg TVNorge når det gjeld ukritisk omtale av alternativ medisin og spøkelser.

Dersom du ser etter så finner du at Blabla gjør gode penger på annonser for det alternative dusteriet.
Og helt riktig, dummheten brenner!
Skepsis - når viten er viktigere enn tro
Theology ... is searching in a dark cellar at midnight for a black cat that isn't there. - Robert A Heinlein
"The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt."
-Bertrand Russell

Utlogget eirik

« Svar #11 på: 31. januar 2011, 12:13:26 »
Enig. Men pussig nok finner man også Astrid Meland (og noen få andre gode hoder) i DB. Om ikke hun er en av Norges beste journalister er hun min soleklare personlige favoritt. Som regel gir hun en skeptisk vinkling på områder som trenger det. Og researchen hennes må være omfattende.

Utlogget Kjell Arne Steinsvik

• Mjaaa... Skeptisk!
« Svar #12 på: 31. januar 2011, 13:43:23 »
Samd med eirik. Astrid Meland er siste skanse av skikkelig journalistikk i Dagbladet, som ser ut til å satse meir og meir på kjendis- og motenytt.