Skrevet av Emne: Dommedag 21. mai 2011 og dagen derpå, samt verdens ende 21. oktober 2011?  (Lest 29796 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget TLDuke

Naiv? Jeg?
Jepp. Spesifikt pga.:
Tipper de re-evaluerer sin tro og sine gjerninger hehe
Hett tips: Det skjer ikke.

Red.: Korrigerte internlenker etter sammenslåing av emner.
« Siste redigering: 21. mai 2011, 13:09:14 av Gnisten »

Utlogget Karstein Pettersen

• NWOs løpegutt
Her er et intervju med Harold Camping, fyren som har beregnet at dommedag skjer om 2 dager:
http://www.abcnyheter.no/node/131137?autoplay=1
Han sier blant annet at det kommer til å komme et kjempe jordskjelv som varer i 24 timer som fyrer avgårde det hele. Da skal de "rettroende" bli rykket opp mens resten av oss må bli igjen her nede i enn 5 måneders tid før alt blir ødelagt.
Tipper han blir rimelig skuffa når han våkner den 22. i senga si og ingen jordskjelv har skjedd.
Nå skal det jo sies at Camping har spådd dommedag en gang før og da skulle den komme 21. mai 1994 tror jeg det var, og ingenting skjedde da, noe han begrunner med at han hadde feiltolket noe i bibelen, men nå var det real deal  ;D

Utlogget Evilduck

• Dubito ergo sum
Og når han nå igjen har feil, så er det nok bare en ny feiltolkning, han retter matten sin og finner en ny dommedag.
Tom vel!

- I am happy to share my ignorance, I've got plenty!

Utlogget Rams

• Comfortably Numb
    • NWO Disinfodep. Norge avd 3 - Innlandet
Og dette vil han kunne gjenta i det evinnelige, til ... eh ... dommedag.
Well, you can prove anything with facts, can't you?
-- Stewart Lee's taxi driver

Utlogget Karstein Pettersen

• NWOs løpegutt
Og dette vil han kunne gjenta i det evinnelige, til ... eh ... dommedag.

*pling*  ;D

Red.: Korrigerte internlenke etter sammenslåing av emner.
« Siste redigering: 21. mai 2011, 13:10:26 av Gnisten »

Utlogget Guvernante

Er det noen tidsfrist for når man skal omvende seg for å få bli med?

Jeg er skeptisk til dette med Gud, men hvis dette kjempeskjevet skulle slå til og sjelene begynner å stige opp til himmelrik foran øynene mine imorgen kan det hende jeg vil si at "OK, ja, NÅ ser jeg, DA tror jeg. Ta meg med til min himmelske fader, please".

Mennemeneh... vi får se.

Gjelder dette forresten bare kristne? Katolikker? Jøder og muslimer, de har vel samme gud som oss...

Jeg vet sannelig ikke, om de hadde blitt hentet opp, kanskje jeg heller ville blitt igjen her. Det er jo ikke sikkert morroa er over om fem måneder, selv om de sier så. (Er det i H2G2 at jorda tømmes, og romskipet med alle frisørene, selgerne etc reiser rett mot solen, mens det andre fortsetter til den nye planeten?)

Utlogget Konspirat

Lurer hva som skjer med gutta på den internasjonale romstasjonen  ???
En ting er å dø naturlig, en annen ting er å bli mordet. - Armin Bahrami

Utlogget Øyvind R

• "agent i en del av et større nettverk"
(Er det i H2G2 at jorda tømmes, og romskipet med alle frisørene, selgerne etc reiser rett mot solen, mens det andre fortsetter til den nye planeten?)

Det er ikke jorda, men Golgafrincham. :)

In the Hitchhikers Guide to the Galaxy series, we find a spaceship full of people who say they were one of three ships escaping a doomed planet. The "A" ship carried the great leaders, scientists, and thinkers. The "C" ship carried the workers, those who actually made things. Theirs, the "B" ship, consisted of middle managers, hairdressers, telephone sanitizers, and the like. It eventually becomes clear that their planet was not in fact doomed, and that they were the victims of a ploy to rid their world of a useless third of the population.

Red.: Korrigerte internlenke etter sammenslåing av emner, samt la til URL innkrevd fra Ø. R. Se også:
http://en.wikipedia.org/wiki/Places_in_The_Hitchhiker's_Guide_to_the_Galaxy#Golgafrincham
« Siste redigering: 21. mai 2011, 13:16:11 av Gnisten »
You can make the world beautiful just by refusing to lie about it.

Utlogget Kristin C.

• Skeptivist!
    • Prokrastinuft
"I think you'll find it's a bit more complicated than that."

Jeg er masse kritisk og tar ting med en klype salt. Fortrinnsvis imorgen.

Utlogget Erik

http://www.ebiblefellowship.com/songs/ har de nå sluppet den offisielle dommedagssangen "O Come May 21"  :D

Takk ska du faan meg ha! Nå kommer jeg til å nynne på den i hele morgen! ;)

Red.: Korrigerte internlenke etter sammenslåing av emner.
« Siste redigering: 21. mai 2011, 13:18:22 av Gnisten »
Inntil noen beviser det motsatte, antar jeg at Gud ikke eksisterer.

Utlogget GrammatonRetard

• Tro kan flytte luft!
Jævlig irriterende at jeg ikke rekker å få båten på vannet!!!!!!

Hva med å drøye den et par dager da? Herregud, ta litt hensyn til en stakkars satan!
Sitat fra "MAK": Jeg tror du henger kraftig fast i ditt ”tenke” prinsipp.

Utlogget Gnisten

• Administrator
Så har da denne nyheten nådd norske aviser også:

http://www.dagbladet.no/2011/05/20/nyheter/utenriks/dommedagsprofeti/harold_camping/16607078/

Flere fagfolk, bl. a. en norsk teologi-professor, får uttale seg, før ordet overlates til numerolog Åse Steinsland:

Sitat
- Dommedag er avlyst! Dette er bare tull og bidrar til å skremme folk, sier Steinsland, som har lagt planer for helga.

Hun mener likevel det vil skje en endring og at vi nærmer oss et frekvensskifte når det gjelder tid.

- Vi er fanget i en tid her nede på jorda, men i rommet er det ingen tid. Det nærmer seg slutten på tida slik vi kjenner den, men det er ikke slutt for oss. 24 timer er ikke 24 timer lenger, slik vi oppfatter det, sier numerologen.

Frekvensskifte ja. Akkurat. (Men start ny tråd for eventuelt å spinne videre på det ... )

Utlogget Evilduck

• Dubito ergo sum
VG har også fått det med seg, og har intervjuet selveste dommedags-pastoren: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10093960
Tom vel!

- I am happy to share my ignorance, I've got plenty!

Utlogget Erik

Jeg synes tekst-og-reklame-koblingen i Dagbladet er fin:
Hvor mange millioner skal jeg låne, tro?
(Og HVOR kan jeg få tak i en slik genser??!)
« Siste redigering: 21. mai 2011, 08:04:47 av Erik »
Inntil noen beviser det motsatte, antar jeg at Gud ikke eksisterer.

Utlogget MortenO

• Skulle ha vært Ninja, men har for dårlig spenst..
Fikk opp følgende melding da jeg skulle inn og lese i denne tråden nå i morges :)

Begynte en stund å lure på om forumet var av den religiøse sorten som nå var "uploaded by God" eller noe i den duren.
« Siste redigering: 21. mai 2011, 10:08:42 av MortenO »
Don't confuse me with facts, my mind is already made up.