harm

Skrevet av Emne: Sv: Skepsis-konferanse 2011 i Oslo: Noen som vil bidra?  (Lest 1868 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Alvin Brattli

• Global Moderator
  • Fysiker
Sv: Skepsis-konferanse 2011 i Oslo: Noen som vil bidra?
« på: 31. mars 2011, 22:50:28 »
Selv om jeg ikke har noe med organiseringa av Kritisk masse å gjøre, så synes jeg det er på tide å gjenopplive denne tråden for å få i gang enda en ny og spennende diskusjon om folk vi tror kan bidra på en god måte til Kritisk masse 2011.

Jeg foreslår med dette Brian Deer, den britiske journalisten som er kjent for å ha gravd mye rundt i Andrew Wakefields påstander og avslørt forskningsjukset hans.
Mod. anm.: Denne og de påfølgende seks innleggene er splittet løs fra tråden om fjorårets konferanse, som fortsatt er å finne her. Årvise arrangementer bør få egne tråder for hvert enkelt år.
« Siste redigering: 16. april 2011, 15:31:10 av Arman »
That's not right. It's not even wrong.  (Wolfgang Pauli)
The trouble with quotes on the internet is that you can never tell if they are genuine.  (Abraham Lincoln)

Utlogget Mona

• Master Zombie
« Svar #1 på: 31. mars 2011, 23:18:48 »
Noen norske også:

Svein Magnussen - kanskje Norges fremste ekspert på vitnepsykologi og falske minner.
Elisabeth Grindheim - ekspert på autisme, og en helt superamazingfantastisk foredragsholder. Folk som ikke hadde fagene hun underviste i dro likevel på forelesning, bare fordi hun var så bra.
Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?
-Douglas Adams

"Imponerende. Du har altså utført en randomisert dobbeltblindet studie på ditt eget kontor?" - Atle Klovning

Skepsis - fordi vi bryr oss!

Utlogget Tomin

« Svar #2 på: 01. april 2011, 02:37:28 »
Brian Cox!
hans siste program om astronomi på bbc er vanvittig bra.
The world was created in six days. How do I know? Look! A moose and peaches!

Utlogget Mona

• Master Zombie
« Svar #3 på: 01. april 2011, 09:44:59 »
Får man Brian Cox kan man kanskje få tak i Dara Ó Briain som underholder :)
Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?
-Douglas Adams

"Imponerende. Du har altså utført en randomisert dobbeltblindet studie på ditt eget kontor?" - Atle Klovning

Skepsis - fordi vi bryr oss!

Utlogget NWOKjetil

« Svar #4 på: 16. april 2011, 08:05:04 »
Jeg vil gjerne høre et foredrag av en person som har satt seg inn i kolesterol-skepsis, eller om det er mer korrekt å kalle det kolesterolfornektelse.
Ble litt provosert av å lese dette:
http://www.bt.no/sprek/Fraraader-Torheim-kosthold-2483594.html

Jeg kunne gjerne forhørt meg med damene som er nevnt i artikkelen og se om de har et navn de vil anbefale.
Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.Aldri still spørsmål.

Utlogget Ingvild

• Jordbærplukker
    • Noms and sciunce
« Svar #5 på: 16. april 2011, 14:23:17 »
Hva med Gunn Hild Lem? I tillegg flere særdeles vettuge meninger rundt alternativ medisin, ateisme og slikt, så har hun jo også skrevet en del om sorg, å tenke positivt og slikt - men på en mye mer realitetsorientert måte. Tror hun kan ha utrolig mye å bidra med.
If it looks like a duck, and quacks like a duck, we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.
- Douglas Adams

Utlogget Gnisten

• Administrator

Utlogget Yngve.S

• Gryende fjasbekjemper
« Svar #7 på: 16. april 2011, 18:11:15 »
Hva med å se på noen av de som var med i Forsker Grand Prix?
Enkelte der var faktisk kjempeflinke til å formidle forskningen sin, en konferanse med kritisk tenkning og vitrenskap i sentrum burde være fristende for som de av dem som trives i og har fått smaken på rampelyset...
Enhver påstand som fremlegges uten bevis kan forkastes uten bevis.

Utlogget Cycat

« Svar #8 på: 09. mai 2011, 01:14:27 »

Ett foredrag om psykosomatiske lidelser , ville jeg og gjerne hørt.  Da jeg tror at denne gruppen pasienter , ofte benytter alternativ behandling.

Utlogget maritms

• Hugs & Science
« Svar #9 på: 09. mai 2011, 19:59:12 »
Takk for innspillene folkens, keep'em coming!
Hugs and Science.