Skrevet av Emne: Trenger info og råd om Open Office  (Lest 19919 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Gnisten

• Administrator
Sv: Trenger info og råd om Open Office
« Svar #30 på: 14. mai 2014, 02:48:44 »
Forstår overhodet ikke hva det har med en kontorpakke som Open Office å gjøre?

Nå oppdaget jeg dette, så jeg svarer på mitt eget spørsmål:

Java trengs for mer avanserte funksjoner og for databasen. Java kan installeres for seg eller sammen med OOo, som i pakken ovenfor. Mer informasjon – Last ned separat Java.

Java er en stor sikkerhetsrisiko og på veg ut. Enda en grunn til å ikke røre Open Office med ildtang!

Utlogget Gnisten

• Administrator
« Svar #31 på: 14. mai 2014, 02:53:40 »
Angående norske ordlister i OpenOffice leser jeg nå dette:

Norsk stavekontroll (ordliste, synonymer og orddeling) skal nå være med. Den kan imidlertid også installeres som en egen utvidelse (Se veiledning).

"… skal nå være med." — I hvert fall en innrømmelse av at der er, eller har vært, store problemer med den saken!

Dupree

• Gjest
« Svar #32 på: 14. mai 2014, 03:05:21 »
Hehe. Jeg rekker jo ikke å svare før du skriver enda ett innlegg ...

Java trengs for databasen, ja. Det skal visstnok være mulig å koble seg opp mot databaser uten, men det er jo ikke aktuelt for meg. JDBC for Oracle og Sun, tror jeg. Og ODBC for Windows-baserte databaser som Access.

Jeg har ikke tid til å sette meg skikkelig inn i alt dette, det er veldig spennende, så jeg håper jeg får tid en gang ...

Nei, jeg har ikke installert ordlister. Jeg bruker aldri stavekontroll uansett. Skrekkelige greier.  :P

Java kan muligens være en sikkerhetsrisiko. Den er på vei ut fra nettbanken, i hvert fall. Men sørger man for at det ikke er noe nyttig å finne spiller det ikke særlig stor rolle. Ingen lagrede passord, alle logger slettes osv. Dessuten har jeg ingen penger som noen kan stjele. Sørger for å bruke dem opp før noen rapper dem.  ;)

Utlogget Dupree

« Svar #33 på: 27. april 2016, 01:13:38 »
Er det fremdeles noen datanerder her? Jeg har en nyere maskin nå og kjører Windows 7 (gidder ikke installere Win10 riktig ennå, for jeg har diverse særdeles nyttige programmer for den versjonen jeg kjører nå, registrycleanere og sånt).

Og jeg har Open Office 3.3.0. Nå har jeg lastet ned den nyeste versjonen, men har ikke installert den. Tenkte å få et sikkert svar på et par spørsmål først:

1: Kan versjon 4.1.2 kjøre på Win7? (Regner med at det går greit ...)
2: Er det best å avinstallere den gamle versjonen fra Kontrollpanelet først, og så installere den nye?

Man blir litt bortskjemt av å stort sett bruke Microsoftprogrammer, de oppdateres jo nesten uten at man merker det engang. Litt kjedelig er det jo.

Jeg har vært veldig fornøyd med OO de årene jeg har brukt det. Flott programpakke! Skulle ønske jeg kunne bidra med noe, det er jo et genialt konsept.
Hva er vitsen med å ha et fjell bare for å ha et fjell?

Jason Bostic, visepresident i WV Coal Association

Utlogget Dupree

« Svar #34 på: 27. april 2016, 22:36:41 »
Jeg avinstallerte alt, jeg. Det er alltid lurt å satse på en clean install, og det var ikke så mye jeg måtte fjerne manuelt. Virkelig en utrolig bra programpakke helt gratis:)  :)  :)
Hva er vitsen med å ha et fjell bare for å ha et fjell?

Jason Bostic, visepresident i WV Coal Association