Skrevet av Emne: Obamas fødselsattest en svindel  (Lest 11570 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Evilduck

• Dubito ergo sum
Sv: Obamas fødselsattest en svindel
« Svar #15 på: 01. mai 2011, 19:47:27 »
Jeg tror fremdeles ikke at det er en fake, du må komme med noe bedre.

Hva mener du forøvrig om de andre bevisene, vitner, fødselsprotokoller etc? Alt er forfalsket, vitnene er kjøpt og betalt? Og har du noen beviser for dette?

Hvorfor er det viktig for deg at fødselsattesten er falsk? Tror du Bidens politikk vil være svært anderledes sammenlignet med Obamas? Hva tror du ville bli bedre om Obama ikke var president?
Tom vel!

- I am happy to share my ignorance, I've got plenty!

Utlogget Raffe

« Svar #16 på: 01. mai 2011, 19:58:29 »
Jeg tror fremdeles ikke at det er en fake, du må komme med noe bedre.

Hva mener du forøvrig om de andre bevisene, vitner, fødselsprotokoller etc? Alt er forfalsket, vitnene er kjøpt og betalt? Og har du noen beviser for dette?

Hvorfor er det viktig for deg at fødselsattesten er falsk? Tror du Bidens politikk vil være svært anderledes sammenlignet med Obamas? Hva tror du ville bli bedre om Obama ikke var president?
Grunnen til at dette er viktig er for at folk bekymrer seg mer overfor det enn det som foregår andre steder i verden. Obama sa at han skulle forandre på masse før han ble president men klarte ikke mye etter at han ble det.
"Together we stand, divider we fall"

Utlogget eirik

« Svar #17 på: 01. mai 2011, 20:08:28 »
Hva var argumentet igjen? Attesten er falsk fordi..youtube? Kan du formulere et argument selv snart?

Du hevder altså at Obama har planlagt dette som en avledningsmanøver pga... valgflesk? Du slår meg som noe naiv. Og dessuten ukjent med f.eks. helsereformen i USA. Jeg vil si det kvalifiserer som "change".

Utlogget Evilduck

• Dubito ergo sum
« Svar #18 på: 01. mai 2011, 20:12:21 »
Grunnen til at dette er viktig er for at folk bekymrer seg mer overfor det enn det som foregår andre steder i verden. Obama sa at han skulle forandre på masse før han ble president men klarte ikke mye etter at han ble det.

Er det ikke litt naivt å tro at navlebeskuende amerikanere vil snu øynene mot verden, bare de blir kvitt Obama? Selv tror jeg at det kun ville føre til at de dro frem lupen og begynte å lete etter feil hos den som tar over. De ville fremdeles være like blinde for omverdnen, de bryr seg helt enkelt ikke om Libya, Afganistan, Palestina etc, eneste de bryr seg om er at egne soldater er OK, og at de ikke bruker for mye penger på all krigingen.

At endringene tar tid sier seg selv, det er ikke gjort på en dag å snu rundt en svær nasjon som har slitt lenge. Velgerene er utålmodige, enkelte trodde kanskje at presidenten bare knipser med fingeren, så blir alt endret til det bedre. Det er ikke slik verden er, det er ikke slik USA er. Ting tar tid.
Tom vel!

- I am happy to share my ignorance, I've got plenty!

Utlogget IvarTJ

• A-spies HQ Norway
« Svar #19 på: 01. mai 2011, 21:06:32 »
Jeg vet ikke spesielt mye om PDF-formatet, men jeg vet at diverse programmer som behandler dem ofte vil forsøke å bedømme hva som er tekst, slik at lesere kan markere den. Kanskje slike programmer også vil forsøke å dele sider opp etter fargetoner som gjentar seg gjennom dokumentet, slik at det lettere kan behandles som i videoen. At dette er tilfellet støttes i videoen av at når teksten er fjernet, ser man et gjenværende hvitt omriss av den. Det ville vært tungvint å lage en forfalskning ved å sette sammen slike deler.
« Siste redigering: 01. mai 2011, 21:10:51 av IvarTJ »

Utlogget Karsten Eig

• Karstens meninger om det meste
« Svar #20 på: 01. mai 2011, 23:41:35 »
Obama sa at han skulle forandre på masse før han ble president men klarte ikke mye etter at han ble det.

En skjebne som blir valgløfter i de fleste land til del.

I tillegg har amerikanerne et skarpt skille mellom president/regjering og lovgivende forsamling; de velges separat og til dels på forskjellig tid. Kongressen i USA er delt omtrent på midten mellom demokrater og republikanere, republikanerne holder Representantenes Hus etter siste mellomvalg, noe som sammen med regler om kvalifisert flertall i Senatet gjør at det er vanskelig å få ting gjennom. Begge partiene er også splittet internt. I tillegg har han et aldri så lite budsjettunderskudd å hanskes med. Resultat: Vanskelig å få vedtatt noe, og det blir gjerne utvannede kompromisser. Dvs fullt forklarlig om man har litt kjennskap til amerikansk politikk, uten å trenge noen konspirasjon.

Utlogget Kjell Hasthi

« Svar #21 på: 02. mai 2011, 00:26:24 »
"I tillegg har han et aldri så lite budsjettunderskudd ..."  Du kan få sagt det. Et budsjettunderskudd, arbeidsledighet på 8.9% og pristigning på 1%. Det er det som er bedraget. Akkurat nå er gull ballistisk (OBS. ned 17 på et blunk .. her det full krig mellom FED og markedet)

(fra en email)
Sitat
One of the most famous Americans of the 20th century has decided to abandon the United States.
I’m sure you’ve heard of him.
He goes by a few different names – Clark Kent. The Man of Steel. Or as his fans know him: Superman.
« Siste redigering: 02. mai 2011, 00:46:40 av Kjell Hasthi »

Utlogget Øyvind R

• "agent i en del av et større nettverk"
« Svar #22 på: 02. mai 2011, 03:57:45 »
Hva har budsjettunderskudd og Supermann med Obamas fødselsattest å gjøre?
You can make the world beautiful just by refusing to lie about it.

Utlogget arifkarim

• Blandingsetiker - tar SK og KT med en klype salt
« Svar #23 på: 02. mai 2011, 07:06:17 »
Kanskje slike programmer også vil forsøke å dele sider opp etter fargetoner som gjentar seg gjennom dokumentet, slik at det lettere kan behandles som i videoen.

Enig. Jeg selv jobber mye med Photoshop-pakka og OCR, og betvilte først denne konspiteorien, men så var det en "forsker" som viste at ulike deler av lagtekst var bevisst manipulert ved at enkelte lag var lenket sammen (noe OCR ikke gjør) og noen av dem hadde fått endring i skalering og rotasjon. Slike menneskelige inngrep på den uberørte datagrafikken forlater sine spor, og kan lett spores tilbake ved å se på de nye verdiene :)
OCR Theory debunked for Obama Birth Certificate. The undeniable truth is in the "Linked" Files.
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful." - Edward Gibbon

Utlogget Kjell Hasthi

« Svar #24 på: 02. mai 2011, 08:43:54 »
Hva har budsjettunderskudd og Supermann med Obamas fødselsattest å gjøre?
Tema er om Obama-administrasjonen er svindel. Karsten ser ut til å mene at vi kan tro på Obama-administrasjonen. Supermann mener det er svindel hele greia..

Utlogget Øyvind R

« Svar #25 på: 02. mai 2011, 08:51:53 »
Tema er om Obama-administrasjonen er svindel.
Snakk om å flytte målstengene. La meg spørre deg et enkelt spørsmål: Hva er tittelen på tråden?

Utlogget Karsten Eig

• Karstens meninger om det meste
« Svar #26 på: 02. mai 2011, 09:06:18 »
Tema er om Obama-administrasjonen er svindel.

Svindel på hvilken måte?

Utlogget IvarTJ

• A-spies HQ Norway
« Svar #27 på: 02. mai 2011, 09:30:14 »
Kanskje slike programmer også vil forsøke å dele sider opp etter fargetoner som gjentar seg gjennom dokumentet, slik at det lettere kan behandles som i videoen.

Enig. Jeg selv jobber mye med Photoshop-pakka og OCR, og betvilte først denne konspiteorien, men så var det en "forsker" som viste at ulike deler av lagtekst var bevisst manipulert ved at enkelte lag var lenket sammen (noe OCR ikke gjør) og noen av dem hadde fått endring i skalering og rotasjon. Slike menneskelige inngrep på den uberørte datagrafikken forlater sine spor, og kan lett spores tilbake ved å se på de nye verdiene :)
OCR Theory debunked for Obama Birth Certificate. The undeniable truth is in the "Linked" Files.

Jeg vil nå ikke utelukke at slike egenskaper også er automatiske påfunn av hva enn programvare som har behandlet dokumentet ved skanning. Det virker fortsatt for meg tungvint å skape et forfalsket dokument på den måten.

Utlogget Kjell Hasthi

« Svar #28 på: 02. mai 2011, 09:31:29 »
Snakk om å flytte målstengene. La meg spørre deg et enkelt spørsmål: Hva er tittelen på tråden?

Fødselsattester er ikke noe skepsisemne. Det får Folkeregisteret ta seg av.

Edit: "Svindel på hvilken måte?". "Change" betydde "No change", "More soldiers" og "New war".
« Siste redigering: 02. mai 2011, 09:42:08 av Kjell Hasthi »

Utlogget Øyvind R

« Svar #29 på: 02. mai 2011, 09:56:58 »
Fødselsattester er ikke noe skepsisemne. Det får Folkeregisteret ta seg av.
Er det ikke noe skepsisemne? Det var jo grunnen til at tråden ble startet. Denne tråden forholder seg til påstanden om hvorvidt Obamas fødselsattest er falsk eller ei, ikke hvorvidt Obamas administrasjon og/eller politikk er "en svindel" eller hva i all verden "Supermann" gjør på fritiden.