harm

Skrevet av Emne: Obamas fødselsattest en svindel  (Lest 11864 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Karsten Eig

• Karstens meninger om det meste
Sv: Obamas fødselsattest en svindel
« Svar #30 på: 02. mai 2011, 10:13:00 »
"Svindel på hvilken måte?". "Change" betydde "No change", "More soldiers" og "New war".

Så brutte valgløfter er lik svindel? Bør man da sperre inne Jens Stoltenberg for ikke å ha fylt opp bassengene, som lovet?

Dessuten er, som jeg påpekte, mye av årsakene å finne i USAs politiske system med hestehandling mellom to store blokker. For å sitere Bismarck: "Den som vet hvordan lover og pølser blir til, vil aldri mer ha en rolig natt". Skittent? Ja. Svindel? Nei.

Utlogget Kjell Hasthi

« Svar #31 på: 02. mai 2011, 10:13:50 »
En som har greie på ting forklarte at fra man begynner på skolen blir man stilt spørsmålet "hva skal du bli?". Riktig svar er "jurist", "lege", "brannmann" o.l..... "kunstner" er feil svar. Når man har blitt jurist, lege eller brannmann er man blitt veldig god på et veldig snevert område, men man lærer ikke å se helheten. Meningen er at man skal ikke se helheten. Godt observert, gi folk folk tunnelsyn.

Utlogget Øyvind R

• "agent i en del av et større nettverk"
« Svar #32 på: 02. mai 2011, 10:17:38 »
En som har greie på ting forklarte at ...
Hvem er det som har "greie på ting"?

..fra man begynner på skolen blir man stilt spørsmålet "hva skal du bli?". Riktig svar er "jurist", "lege", "brannmann" o.l..... "kunstner" er feil svar.
Det finnes ikke noe "feil svar" på hva man ønsker å bli. Det er et ønske...

Når man har blitt jurist, lege eller brannmann er man blitt veldig god på et veldig snevert område, men man lærer ikke å se helheten.
Ikke?
Meningen er at man skal ikke se helheten. Godt observert, gi folk folk tunnelsyn.
Meningen med hva? Utdanning?

Men jeg spør igjen; Hva i all verden har dette med Obamas påståtte forfalskede fødselsattest å gjøre?
You can make the world beautiful just by refusing to lie about it.

Utlogget Arman

• Administrator
  • Ingen gud, ingen herre, alt for kjærligheten
« Svar #33 på: 02. mai 2011, 10:20:20 »
Mod anm: Trådens tema er krystallklart og presenteres i åpningsinnlegget. Fra nå av holder man seg til det.
I've spent a lot of my life among people brighter than myself. Larry Niven
===
Nei, ingen 'i' i nicket, heller ingen 'd'.
Streng Administrator Grei Administrator

Utlogget Konspirat

« Svar #34 på: 02. mai 2011, 10:24:22 »
Skal innrømme at jeg kun har skummet igjennom denne tråden. Men kan noen forklare meg hva greia er?
En ting er å dø naturlig, en annen ting er å bli mordet. - Armin Bahrami

Utlogget Øyvind R

• "agent i en del av et større nettverk"
« Svar #35 på: 02. mai 2011, 10:30:42 »
"Birthere" påstår Obamas fødselsattest er forfalsket, og at Obama ikke er født i USA, og som sådan ikke kan være president.
You can make the world beautiful just by refusing to lie about it.

Utlogget Konspirat

« Svar #36 på: 02. mai 2011, 10:46:15 »
Jeg vil anta at lobbyistene til John McCain hadde brukt dette for det det var verdt, hvis det hadde hatt rot i virkeligheten.
Sånn. Debunket.
En ting er å dø naturlig, en annen ting er å bli mordet. - Armin Bahrami

Utlogget Karsten Eig

« Svar #37 på: 02. mai 2011, 10:58:09 »
"Birthere" påstår Obamas fødselsattest er forfalsket, og at Obama ikke er født i USA, og som sådan ikke kan være president.

Riktig, men man kan også stille spørsmålet: Hvorfor er det så viktig for dem at han ikke skal kunne være president? Jeg anser birthernes argumenter mer som et vikarierende argument, for dem som mener at Obama er en skapsosialist, og derfor hater ham av politiske grunner.

Utlogget Stephan Brun

• ateist, stoiker, filosof, illuminist, mentat.
« Svar #38 på: 02. mai 2011, 13:06:56 »
Egentlig morsomt at Obama, som vel er til høyre for nesten enhver her i landet, skulle være skapsosialist, men logikk er nok ikke disse folkenes sterke side.
cetervm·censeo·carthaginem·stvpiditatem·esse·delendam!
—fritt etter M. Porcivs Cato

Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one.
—Charles Mackay.

prvdentia·fortitvdo·ivstitia·temperantia

Utlogget J. Bøckman

• Global Moderator
  • Glorifisert grøftegraver
« Svar #39 på: 02. mai 2011, 13:20:23 »
Vel, hvis man kan bruke YouTube-videoer som bevis for at fødselsattesten er forfalsket, kan jeg bruke en YouTube-video til å vise at Adobe Acrobat lager slik lagdeling, med rotasjoner og alt, med funksjonen "Optimize a Scanned PDF":
http://youtu.be/ZXdtQ2FU4Ww
"That's not opinion, that's science. And science is one cold hearted bitch with a 14 inch strap on!"  Vince Masuka (Dexter, TV-serie)

Utlogget pwjorgen

« Svar #40 på: 02. mai 2011, 13:48:00 »
Vet ikke helt om jeg har forstått argumentasjonen, men her er sånn jeg har forstått det:
En pdf av Obamas fødselsattest har flere lag, ergo er den et falsum.
Hvis jeg har forstått argumentasjonen riktig er det ikke tvil om at argumentasjonen er feil. For at det skal kunne bli en pdf må den skannes eller tolkes på annen måte, og oversettes til pdf. Programmet som utfører denne handlingen kan optimalisere ved å bruke flere lag. Dette er en kopi uansett hvordan man ser det, da pdf-formatet ikke eksisterte ved obamas fødsel (vet ikke engang om man hadde gått over til å bruke transistorer på den tiden), originalen er et papirdokument.
Youtube er ikke en troverdig kilde i seg selv, det vil derfor ikke være noe gyldig bevis. De som påstår at denne fødselsattesten er forfalsket har bevisbyrden, derfor er kommentarer som "bevis at den er ekte" uinteressante. Det er vel uansett likegyldig om Obama er født i USA eller ikke, kravet for å bli president er at man er amerikansk statsborger (rett gjerne på meg, hvis jeg tar feil).

Utlogget Karsten Eig

« Svar #41 på: 02. mai 2011, 14:00:07 »
Det er vel uansett likegyldig om Obama er født i USA eller ikke, kravet for å bli president er at man er amerikansk statsborger (rett gjerne på meg, hvis jeg tar feil).

Man må være født i USA. Derfor kan fx ikke Ahnuh "Governator" Schwartznegger bli president,

Utlogget J. Bøckman

• Global Moderator
« Svar #42 på: 02. mai 2011, 14:16:59 »
Vet ikke helt om jeg har forstått argumentasjonen, men her er sånn jeg har forstått det:
En pdf av Obamas fødselsattest har flere lag, ergo er den et falsum.
Hvis jeg har forstått argumentasjonen riktig er det ikke tvil om at argumentasjonen er feil. For at det skal kunne bli en pdf må den skannes eller tolkes på annen måte, og oversettes til pdf. Programmet som utfører denne handlingen kan optimalisere ved å bruke flere lag. Dette er en kopi uansett hvordan man ser det, da pdf-formatet ikke eksisterte ved obamas fødsel (vet ikke engang om man hadde gått over til å bruke transistorer på den tiden), originalen er et papirdokument.

Jeg er enig med deg bortsett fra det aller siste (det er mulig jeg misforstår deg). Originalen skal selvsagt være papir og kan ikke opprinnelig være laget som PDF hvis den er ekte. Det eneste som er offentliggjort er PDF-en, så spørsmålet er om den er konstruert digitalt (altså forfalsket) eller faktisk er scannet fra originalen. Jeg har ikke selv Adobe-programmer for å teste PDF-konverteringen, men hvis YouTube-videoen jeg lenket til er troverdig, kan alle de "mystiske" effektene oppstå med en standard optimaliseringsprosess ved PDF-konverteringen av et flatt bilde. Det at bakgrunnen bak bokstavene er hvit når man skrur av skriftlagene, er egentlig et klart tegn på at lagdelingen er en tolkning av en flat original, og ikke et resultat av photoshopping der skriften ville kunne legges over en jevn bakgrunn.

Så jeg er enig med deg, men syntes ikke argumentasjonen din fungerte, eller at den var litt klønete.  :P

Det er vel uansett likegyldig om Obama er født i USA eller ikke, kravet for å bli president er at man er amerikansk statsborger (rett gjerne på meg, hvis jeg tar feil).

Som Karsten sier tar du tar feil. Mer info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Natural_born_citizen_of_the_United_States
Sitat
Status as a natural born citizen of the United States is one of the citizenship requirements for President of the United States, which are set by the United States Constitution for candidates to be eligible for election to the office of President or Vice President.
"That's not opinion, that's science. And science is one cold hearted bitch with a 14 inch strap on!"  Vince Masuka (Dexter, TV-serie)

Utlogget Arman

• Administrator
  • Ingen gud, ingen herre, alt for kjærligheten
« Svar #43 på: 02. mai 2011, 14:21:54 »
Forsiktig nå Bøckman, nettopp det at vi kun får tilgang til den elektroniske versjonen er jo "bevis" nok i seg selv for... skal vi si "visse folk"... Fødselsattesten vil ikke være "godkjent" av KT-folket før papirversjonen har vært på en global rundreise slik at alle konspiratorisk anlagte mennesker kan få lagt sine veltrente fingre og øyne på den... Inntil da vil den "kun" være "social proof"...  ::)
I've spent a lot of my life among people brighter than myself. Larry Niven
===
Nei, ingen 'i' i nicket, heller ingen 'd'.
Streng Administrator Grei Administrator

Utlogget J. Bøckman

• Global Moderator
« Svar #44 på: 02. mai 2011, 14:27:12 »
Man får ikke overbevist de troende uansett.  :-\