harm

Skrevet av Emne: Obamas fødselsattest en svindel  (Lest 11551 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Arman

• Administrator
  • Ingen gud, ingen herre, alt for kjærligheten
Sv: Obamas fødselsattest en svindel
« Svar #45 på: 02. mai 2011, 14:34:55 »
Nei... sånn går no dagan... ;) La meg bringe inn følgende sideblikk fra fjasbok-sfæren; Så en kommentar et eller annet sted som kunne avsløre hr. fødselsattest-jegeren Donald Trumps slagord for sin kommende presidentkampanje:
We shall overcomb!
I've spent a lot of my life among people brighter than myself. Larry Niven
===
Nei, ingen 'i' i nicket, heller ingen 'd'.
Streng Administrator Grei Administrator

Utlogget arifkarim

• Blandingsetiker - tar SK og KT med en klype salt
« Svar #46 på: 02. mai 2011, 23:50:41 »
Fint om noe representanter fra Adobe som utvikler Adobe-pakka komme frem og stillner konspiotene engang for alle. Problemet med konspioter er at de ikke stoler på offentlige regjeringer, uansett hvilken stat det måtte være. Situasjonen ville ikke vært bedre om det satte flertall av konspioter i regjeringen, for da ville konspirasjonen vært: kjøpte og betalte representanter sitter i regjeringen :D

Løsningen på dette "problemet" er heller ikke innføring av direkte-demokrati som mange har hevdet, der digitale folkeavstemninger benyttes over alle vedtatte saker, istedenfor representativt demokrati, der korrupte-politikere stemmer over saker:
Programmer under oath admits computers rig elections

Her er en programmerer under ed innrømmer å ha laget valgmanipulerende kode for e-valg-systemet i USA :D
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful." - Edward Gibbon

Utlogget pwjorgen

« Svar #47 på: 03. mai 2011, 09:10:22 »
Jeg er enig med deg bortsett fra det aller siste (det er mulig jeg misforstår deg). Originalen skal selvsagt være papir og kan ikke opprinnelig være laget som PDF hvis den er ekte. Det eneste som er offentliggjort er PDF-en, så spørsmålet er om den er konstruert digitalt (altså forfalsket) eller faktisk er scannet fra originalen. Jeg har ikke selv Adobe-programmer for å teste PDF-konverteringen, men hvis YouTube-videoen jeg lenket til er troverdig, kan alle de "mystiske" effektene oppstå med en standard optimaliseringsprosess ved PDF-konverteringen av et flatt bilde. Det at bakgrunnen bak bokstavene er hvit når man skrur av skriftlagene, er egentlig et klart tegn på at lagdelingen er en tolkning av en flat original, og ikke et resultat av photoshopping der skriften ville kunne legges over en jevn bakgrunn.

Så jeg er enig med deg, men syntes ikke argumentasjonen din fungerte, eller at den var litt klønete.  :P
Ja, jeg kan bare slå fast at vi er enig, men jeg argumenterte klønete. Poenget mitt er at lagdelingen i pdf er irrelevant, da dette kommer ann på hvordan programmet parser det scannede dokumentet, som du også påpeker (sånn jeg forstår det).

Man må være født i USA. Derfor kan fx ikke Ahnuh "Governator" Schwartznegger bli president,

Takk for oppklaringen, dette viste jeg ikke.

Utlogget Per Erik

• Nestleder NWO- Resistance- Resistance, Stor-Oslo..
« Svar #48 på: 07. desember 2011, 18:23:37 »
Fint om noe representanter fra Adobe som utvikler Adobe-pakka komme frem og stillner konspiotene engang for alle. Problemet med konspioter er at de ikke stoler på offentlige regjeringer, uansett hvilken stat det måtte være. [...]

(min utheving)Vet ikke om arifkarim er aktiv her inne fortsatt men jeg prøver meg.
Nei, det ville ikke vært til hjelp i det hele tatt siden konspioter* som du kaller det uansett ikke ville trodd på det, de representantene du ønsker deg er selvfølgelig med på ''konspirasjonen''. Dette vet jo du som er aktiv   i  på NS.

*Merkelig at du omtaler deg selv på en slik måte forresten. Snev av selvinnsikt?
''Vi fødes inn i en verden der de vanligste og de konvensjonelle verdensbildene i hovedsak er surrealistisk surr.''' - Rolf Kenneth Myhre.

Utlogget Rune B.

• Regionkontakter
  • *
  • Driver ut Satan med Belsebub
« Svar #49 på: 08. mars 2012, 14:06:41 »
Ser ut til at en viss sherriff Joe Arpaio har undersøkt Obamas fødselsattest (men bare den digitale bildefila, ser det ut til) og kommet fram til at fødselsattesten er forfalsket: Scribd

Nyhetsspeilets Morten Kielland er også på saken og sier:
Nå gir vel de fleste av oss en god dag i hvor i verden Obama måtte være født; men det er heller ikke sakens kjerne: Poenget er at de som står bak Obama og har fått ham til makten (og antakelig mange presidenter før ham), har brukt uredelige metoder (som om noen skulle være i tvil om det fra før?).

Nå er det altså bevist.
"There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life.”
                                                                                                    - Frank Zappa

Utlogget Gnisten

• Administrator
« Svar #50 på: 08. mars 2012, 14:22:18 »
Ser ut til at en viss sherriff Joe Arpaio har undersøkt Obamas fødselsattest (men bare den digitale bildefila, ser det ut til) og kommet fram til at fødselsattesten er forfalsket: Scribd

Lenkeklikk fører nå til dette resultatet:

Sorry! This document is not publicly available.
The owner has set this document to private.
You will not be able to read it unless the owner changes it to public on their "My Documents" page, or sends you a direct link.

Utlogget Marquis

• Deus Ex Nihilo
    • The Maxistic Paradigm
« Svar #51 på: 08. mars 2012, 15:05:49 »
Ser ut til at en viss sherriff Joe Arpaio har undersøkt Obamas fødselsattest

Sheriff Joe har lenge vært en heltefigur, om ikke en regelrett avgud, hos de bibel-konservative i USA.

Ironisk nok har det konservative nettstedet National Review Online forlengst avkreftet dette seiglivede "ryktet" som henter sin næring fra slike typer som Orly Taitz og andre, som regel kalt birthers, hvis hensikt synes å være å sverte Obama så mye som mulig med alle midler (ikke ulikt heksejakta på tidligere president Bill Clinton).

Men alt jeg "vet" om saken kommer fra et amerikansk, politisk debatt-nettsted; hvorfra jeg sakset det følgende:

Sitat
By his own account, Arizona Sheriff Joe Arpaio’s investigation into the president’s birth certificate is far from over. But already, the supposedly volunteer investigator leading the sheriff’s probe is raking in a profit from it.

Michael Zullo, the investigator who took center stage at Arpaio’s news conference last week, has already co-authored an e-book about his investigation and is selling it for $9.99 on Amazon and Barnes & Noble.

The book gives Zullo a financial motive to continue stoking the flames of a conspiracy theory that has been debunked numerous times by an array of independent investigations.

A day before the grand announcement, Zullo’s e-book quietly went up for sale online. It was first spotted on Friday by a journalist for Phoenix television station KTVK.

Zullo’s book was co-authored by Jerome Corsi, a writer for the conservative website WorldNetDaily who has been hawking the notion of a phony birth certificate for years. Corsi published his own book last year called “Where’s the Birth Certificate? The Case that Barack Obama is not Eligible to be President.”

Corsi also took part in last week’s news conference and said he fed information and documents to investigators.

He told the Phoenix TV station that he and Zullo are splitting the profits from the new book, which is similarly titled “A Question of Eligibility: A Law Enforcement Investigation into Barack Obama’s Birth Certificate and His Eligibility to be President.”

Utlogget MAC-hiavelli

« Svar #52 på: 08. mars 2012, 15:21:41 »
Ser ut til at en viss sherriff Joe Arpaio har undersøkt Obamas fødselsattest
(min utheving)

Arpaio er ellers kjent for sine "fengsler" hvor innsatte bor i teltleire og får råtten mat. Han er også beskyldt for misbruk av midler som skulle gå til fengselsdrift;
An analysis by the Maricopa County Office of Management and Budget, completed in April 2011, found Arpaio has misspent almost $100 million in taxpayer dollars over the previous 5 years.
<...>
Arpaio used the detention fund to pay for investigations of political rivals, and activities involving his human-smuggling unit.[86][87]

The analysis also showed a number of inappropriate spending items, including a trip to Alaska where deputies stayed at a fishing resort, and trips to Disneyland.[87][89]

Separate investigations by The Arizona Republic uncovered widespread abuse of public funds and county policies by Arpaio's office, including high-ranking employees routinely charging expensive meals and stays at luxury hotels on their county credit cards.[90]

The Republic also found that a restricted jail enhancement fund was improperly used to pay for out-of-state training, a staff party at a local amusement park, and a $456,000 bus, which was purchased by Arpaio in violation of county procurement rules.

Han har også vært under etterforskning fra føderale myndigheter for maktmisbruk,
Sitat
A federal grand jury has been investigating Arpaio's office on criminal abuse-of-power allegations since at least December 2009 and is specifically examining the investigative work of the sheriff's anti-public corruption squad.
politimetoder,
Sitat
In June 2008[54], the United States Department of Justice Civil Rights Division began an investigation of Arpaio amid accusations of discrimination and unconstitutional searches and seizures.
rasisme,
Sitat
On December 15, 2011, the U.S. Justice Department released their findings after a 3-year investigation of Arpaio's office amid complaints of racial profiling and a culture of bias at the agency's top level.
for ikke å samarbeide med Justisdepartementet
Sitat
On September 2, 2010, the Department of Justice filed suit against Arpaio,[55] to compel his cooperation with the investigation.
og ukonstitusjonelle forhold i fengslene
Sitat
Neil V. Wake ruled in 2008, and again in 2010, that the Maricopa County jails violated the constitutional rights of inmates in medical and other care related issues.

Å fremstille Arapio som en nøytral folkets tjener som ikke har politiske motiver synes grelt.
I utgangspunktet ble gruppen bedt om å gå til verks helt uten fordommer, hverken den ene eller den andre veien – selv om det i følge sheriffen selv nok forelå et ønske fra hans side om en gang for alle å vise verden at dokumentet var ekte.

Spesielt med tanke på hvor anmeldelsen kom fra.
Sitat
Oppfordringen var underskrevet av 250 personer fra en lokal gruppe som kaller seg Surprise Arizona Tea Party
(min utheving)

Bevegelsens hyllest til Sheriff Joe, hvor de ber ham se på saken setter bjellen på kua:
We know you have the political courage to undertake an investigation requested by the
residents of Maricopa County when your conscience dictates that doing so is within your
rights and responsibilities as our Sheriff.

Utlogget Gnisten

• Administrator
« Svar #53 på: 08. mars 2012, 18:57:47 »
Lenkeklikk fører nå til dette resultatet:

Sorry! This document is not publicly available.
The owner has set this document to private.
You will not be able to read it unless the owner changes it to public on their "My Documents" page, or sends you a direct link.

Ble gjort oppmerksom på at lenken i artikkelen på Nyhetsspeilet er en slik direkte lenke:

http://www.scribd.com /doc/83413171/Sherriff-Joe-Arpaio-Report-on-Obama-Birth-Certificate?secret_password=1qtj1l4jqrsulw9fp1q4

Imidlertid må man klikke direkte fra artikkelen på Nyhetsspeilet for at det skal virke. (Vist ovenfor med et innlagt mellomrom for at det hemmelige passord skal vises, det forsvinner nemlig hvis man bare limer inn URL'en som framkommer ved klikking fra Nyhetsspeilet. Snedig!)

Forfatter Morten Kielland, kjent Holocaust-benekter,  samt "veileder og terapeut, og er også en del av coaching-nettverket Intercoaching.net" har tydeligvis sine secret connections i orden.
« Siste redigering: 08. mars 2012, 19:03:46 av Gnisten »

Utlogget PO Johansen

• Stor bidragsyter til AGW
« Svar #54 på: 09. mars 2012, 09:57:27 »
Imidlertid må man klikke direkte fra artikkelen på Nyhetsspeilet for at det skal virke. (Vist ovenfor med et innlagt mellomrom for at det hemmelige passord skal vises, det forsvinner nemlig hvis man bare limer inn URL'en som framkommer ved klikking fra Nyhetsspeilet. Snedig!)

Om man ikke vil forurense nettleseren sin med skitne bits og bytes fra NyS kan man prøve disse:
A Question of Eligibility Comparison Chapter 1
A Question of Eligibility Comparison Chapter 2

Inneholder stort sett det samme som det denne cowboy-sheriffen kommer med.
I may not know what Dunning-Kruger is, but I am very confident it doesn't apply to me