Skrevet av Emne: (Jubeltråd) JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!  (Lest 19636 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Inge

• Gjest
Sv: (Jubeltråd) JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!
« Svar #90 på: 07. juni 2014, 01:49:10 »
18/18
Premien kan sendes i posten.

:)

Utlogget kingvald

« Svar #91 på: 07. juni 2014, 08:50:31 »
Jeg vil også ha premie! 18/18

Ehhhhh … Må innrømme at et par-tre var heldige, ville, gjetninger. Det vil si: Alternativene var vanligvis slik at et utpekte seg som mer sannsynlig.

Kjell Ingvaldsen

Utlogget Hardy

« Svar #92 på: 07. juni 2014, 12:14:10 »
17/18 her også.
Livet er den største av alle overraskelser.

Dupree

• Gjest
« Svar #93 på: 19. juni 2014, 17:42:54 »
VI VANT!!!!!  ;D  ;D  ;D

Soco International PLC will end its operations in Africa’s oldest national park and also is committing to remain out of all other UNESCO World Heritage Sites, the London-listed oil multinational is expected to announce today.

Red.: Barbering og omplassering av unødvendig lang klikkbar lenge.
« Siste redigering: 19. juni 2014, 20:21:56 av Gnisten »

Dupree

• Gjest
« Svar #94 på: 21. januar 2015, 17:47:25 »
Nå er det like før jeg blir både religiøs og FrP'er:

Dagbladet/NTB): Regjeringen skal for første gang i norsk historie teste en ordning med dyrepoliti.

Landbruksminister Sylvi Listhaug (Frp) varsler at regjeringen skal gjennomføre et prøveprosjekt for dyrepoliti, skriver Nationen.

- Det er ingen hemmelighet at Frp har vært opptatt av at vi skal få til en form for dyrepolitiordning. Jeg og justisministeren har innledet et tett samarbeid der vi skal se på hvordan vi kan organisere et slikt arbeid, sier Listhaug.

Ingenting i veien med Politiet, men det har lenge vært klart at dyrevernssaker må vike for høyere prioriterte oppgaver.

Dette er en gledens dag!  :)

Utlogget Jon

« Svar #95 på: 21. januar 2015, 23:52:33 »
Og det neste etter dette skal visst bli Dyrenes Nyheter.

Dupree

• Gjest
« Svar #96 på: 23. januar 2015, 16:18:57 »
Grrr ... Nå har da Høyres egen Barbiedokke kommet på banen og uttaler at hun er skeptisk til prosjektet. Hun uttaler bla:
Sitat
- Mattilsynet må få mer ressurser, og straffenivået for slik mishandling må økes, sier hun.

Hun skjønner ikke at dette også dreier seg om andre saker enn der besetninger på gårder blir vanskjøttet, og Mattilsynet har myndighet, som mishandling av kjæledyr der mishandlingen er utført av ukjente gjerningsmenn. Og hvilken nytte er det i å øke strafferammene når straffereaksjonene stort sett er mye mildere enn det de eksisterende strafferammene gir adgang til, og der grove dyremishandlingssaker ikke engang blir etterforsket?

Men hun er altså
Sitat
... veldig opptatt av god dyrevelferd.

Mattilsynet har ikke adgang til å etterforske saker der folk tar med seg katter i bilen og slipper dem løs milevis hjemmefra, de etterforsker heller ikke saker der katter blir pint til døde av sadister, ikke saker der noen putter et helt kull med kattunger i en bærepose og hiver dem i vannet.

Det er flott om Mattilsynet får mer ressurser, det foregår nok mye mer vanskjøtsel av dyr rundt omkring på gårdene enn vi er klar over. Men jeg har inntrykk av at Mattilsynets hovedfokus er på besetninger av mat- og ullproduserende dyr, og at kjæledyr ikke blir prioritert i samme grad.

Dupree

• Gjest
« Svar #97 på: 26. mars 2015, 13:21:23 »
Åååå så fint det er å ha fri i dag!

Enda finere er det å ikke ha noen bil, så kommer jeg da fram dit jeg skal uten problemer ...

http://www.dagbladet.no/2015/03/26/nyheter/innenriks/ver/sno/trafikkaos/38405484/

;D

Utlogget Asbjørn Dyrendal

• Administrator
    • Skepsisbloggen
« Svar #98 på: 10. november 2015, 18:27:47 »
Skepsis-stifterne herjer:

Erik Tunstad fikk Bonnevie-prisen: http://www.bio.no/2015-erik-tunstad.html

Og Terje Emberland fikk Riksmålforbundets litteraturpris: http://riksmalsforbundet.no/riksmalsprisen-til-terje-emberland