harm

Skrevet av Emne: "Klarsyntes" hjelp til politiet  (Lest 2397 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

pirate4x4

• Gjest
"Klarsyntes" hjelp til politiet
« på: 09. mars 2012, 11:52:44 »
Satt og kikket på frokost TV på TV 2 i dag, og jaggu dukket ikke klarsynte opp der også sammen med programlederen for fornemelse for mord som gikk på TV skjermen for en stund siden.

Der ble det påstått at i mange tilfeller i USA og England spsielt hadde klarsynte vært med på å oppklare forbrytelser, så også i norge hvor klarsynte hadde kommet med opplysninger som hadde gjort politiet i stand til å løse saker de sto fast i... mente å ha lest et sted at Scotland Yard hadde laget en unsersøkelse ang bruk av klarsynte og at der kom frem at klarsynte ALDRI hadde kune komme med opplysninger som beviselig hadde hjulpet politiet... noen som kan hjelpe meg litt herkanskje med linker eller annet..

Er grusomt lei av at dette hele tiden i diverse TV kanaler legges frem som en eksakt vitenskap

Utlogget Asbjørn Dyrendal

• Administrator
    • Skepsisbloggen
Sv: "Klarsyntes" hjelp til politiet
« Svar #1 på: 09. mars 2012, 13:31:30 »

Denne?

Sitat
The UK’s Scotland Yard has the same policy. The Yard’s Inspector Edward Ellidon stated:
Scotland Yard never approaches psychics for information. There are no official police psychics in England.
The Yard does not endorse psychics in any way.
There is no recorded instance in England of any psychic solving a criminal case or providing evidence or information that led directly to its solution.

http://www.labyrinth.net.au/~scarab/skepics/CrimeAndPsychics.pdf

Ingen undersøkelse jeg kan se referert, men det er mulig det kan være en et eller annet sted i bakgrunnen.

Utlogget PO Johansen

• Stor bidragsyter til AGW
I may not know what Dunning-Kruger is, but I am very confident it doesn't apply to me

Utlogget EvenJ

« Svar #3 på: 15. mars 2012, 17:56:15 »
Jeg er rimelig sikker på at dette ble nevnt på en avde faste skeptikercastene jeg hører på, men akkurat hvilken er jeg ikke i stand til å finne ut av.

Utlogget Arman

• Administrator
  • Ingen gud, ingen herre, alt for kjærligheten
« Svar #4 på: 22. mars 2012, 15:46:20 »
I dette klippet fra NRKs 'Førkveld' går en politimann ut og mener at politiet bør få hjelp fra klarsynte:

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/301099/

Han er på klassisk vis "åpen for at det er mer mellom himmel og jord", samtidig som han mener politiet skal og bør være en konservativ instutusjon og benytte seg av dokumenterte metoder. Spot the contradiction?
I've spent a lot of my life among people brighter than myself. Larry Niven
===
Nei, ingen 'i' i nicket, heller ingen 'd'.
Streng Administrator Grei Administrator

Utlogget eirik

« Svar #5 på: 22. mars 2012, 15:50:51 »
Er det lov å utbryte "For en idiot!"? I såfall gjør jeg det.

Utlogget Arman

• Administrator
  • Ingen gud, ingen herre, alt for kjærligheten
« Svar #6 på: 22. mars 2012, 15:55:38 »
Det finnes heldigvis politifolk med litt bedre realitetsorientering:
- Kjem det tjue synske til oss så får vi tjue forskjellige tips. Difor trur eg den tradisjonelle måten å drive etterforsking på er meir riktig for oss, seier lensmann i Stranda og Norddal, Jens-Arne Hessegjerde.
I've spent a lot of my life among people brighter than myself. Larry Niven
===
Nei, ingen 'i' i nicket, heller ingen 'd'.
Streng Administrator Grei Administrator