Skrevet av Emne: ancient astronauts-statue ... ekte?  (Lest 3950 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Kristian Galleleo

ancient astronauts-statue ... ekte?
« på: 06. juni 2012, 17:45:15 »
Bildet på denne linken .... http://www.ufo-contact.com/wp-content/uploads/2011/05/ancient-astronaut-3.jpeg
Er statuen til høyre ekte?
Finnes det eventuelle alternative forklaringer, enn romvesener? Hva er bakhistorien til kulturen til de som eventuellt lagde dette? Eller er det en forfalskning?
Absolutt eneste side jeg fant med dette bildet, i et kort google-søk, var http://explow.com/ancient_astronauts , som ikke virker helt ..... troverdig som kilde.

Sv: ancient astronauts-statue ... ekte?
« Svar #1 på: 06. juni 2012, 19:48:16 »
Jeg...analyserte nettopp bildet nermere, og det er åpenbart at statuen fremstiller et primmitivt relegiøst stamme-ritual, med en person ikledd et (kunstneristisk fremstillt) grevling-hode.
Cased pretty mutch closed

Utlogget Gnisten

• Administrator
« Svar #2 på: 07. juni 2012, 02:24:45 »
Er statuen til høyre ekte?

Mener å kjenne igjen bildet fra Däniken-land, hvor jeg oppholdt meg en uke eller to, for mer enn 40 år siden. Med stadig minkende entusiasme og stadig økende skepsis.

Spørsmålet om ekte eller falsk er vanskelig. Ekte i den forstand at den framstiller en "ancient astronaut"? Falsk i den forstand at den ikke er hva den utgis for å være? Og hva utgis den for å være?

På samme nettsted som du henviser til finner vi bildet med overskrift:

Ancient Astronaut Carved Figure found in Equador

Det er jo temmelig tynt. Og åpenbart feil, siden bildet viser to figurer. Og dessverre uten noen form for mål (høyde, vekt, materiale osv ...).

På denne siden finner vi bildet to ganger, med følgende tekst begge steder:

Whilst living in Cuenca Ecuador, a man known as Father Carlo Crespi received many gifts from the locals. There are remarkable similarities between these figurines and a modern day space suit. The locals claimed they came from subterranean cave systems in the jungles.

Her finner vi også bildet, med en litt annen tekst:

More controversial are Father Carlo Crespi figurines. While living in Cuenca in Ecuador he accepted many present from locals. Some of the best ones in the ancient alien context are the ones below. It seems that people were familiar with the concept of human flight and something very close to gas masks or space suits. Here is a good introduction to the Carlo Crespi.

Fortsettelse følger (ongoing investigation).

« Svar #3 på: 07. juni 2012, 11:51:26 »
Spørsmålet om ekte eller falsk er vanskelig. Ekte i den forstand at den framstiller en "ancient astronaut"? Falsk i den forstand at den ikke er hva den utgis for å være? Og hva utgis den for å være?

Vel, mine første tanker om dette, med første øyekast, var at, "dette er umulig noe menneskelig, de de har åpenbart fremstillt et romvesen i en romdrakt. En votte-lignende hond, rellativt feit kroppsbyggning, hodet ulikt noe menneske ... "
Jeg hadde akkurat hørt om denne stamme-kulturen et eller annet sted (i Afrika?) som har en myte om hvordan Siris-stjernen har en *mørk følgesvenn* , der vannlevende romvesener kom fra, for å gi de kunnskap. Forskere har nylig funnet en...planet, rundt Sirs? Eller var det et dobbelt stjerne-system? Iallefall, ur-gammle astronaut-teoretikkere spør seg "hvor visste denne stamme-kulturen om denne følgesvennen til Siris uten å kunne se den? Det må være romvesener". Inspirert av denne historien, så jeg et potensiellt aqua-utvikklet vesen i en romdrakt, i denne figuren. Men med nærmere studering, så jeg at dt som lignet på en votte-lignende hond, var en menneske-hond med fingre, det vesenet har rundt livet, er identisk til det stamme-mennesker har rundt livet, og når jeg spekulerte i hvilke dyrehode det kunne være, så slo dette dyret meg som en verdig kandidat.

http://www.google.no/search?q=grevling&hl=no&safe=off&rlz=1C1GGGE_noNO475NO480&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&ei=GnjQT-mlGvSQ4gTNz6S8DA&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CE8Q_AUoAQ&biw=1680&bih=889

Du ser til og med øret, oppe på figuren. Hvordan skal du få frem fargene, mønstrene på grevlingen? Det er en kunstnristisk tolkning av et grevling-hode. Kansje den store sirkelen frempå ansiktet, ganske enkelt er nesen.
Det jeg tenkte, i begynnelsen, var "hvis dette ikke-menneskelige-vesenet ble fremstillt av ur-gammle mennesker, om den statuen èr ekte, må det være et argument for kontakt mellom mennesker og en utenomJordisk rase"...... Jeg tenkte "ekte" som i lagd av mennesker fra tidlig alder, fremfor lagd i moderne tid.

Utlogget Gnisten

• Administrator
« Svar #4 på: 07. juni 2012, 16:27:56 »
Jeg hadde akkurat hørt om denne stamme-kulturen et eller annet sted (i Afrika?) som har en myte om hvordan Siris-stjernen har en *mørk følgesvenn* , der vannlevende romvesener kom fra, for å gi de kunnskap. Forskere har nylig funnet en...planet, rundt Sirs? Eller var det et dobbelt stjerne-system? Iallefall, ur-gammle astronaut-teoretikkere spør seg "hvor visste denne stamme-kulturen om denne følgesvennen til Siris uten å kunne se den? Det må være romvesener".

Dette er svært velkjent for veteraner. Jeg leste Robert K. G. Temples bok om "Sirius-mysteriet" i original da den var ny, først med en viss entusiasme, men etter hvert med en viss skepsis. Senere kom den på norsk i en skrekkelig dårlig oversatt utgave.

Skal vi fortsette å diskutere ovenstående tema så får det opprettes et nytt emne. Jeg kommer ellers tilbake så snart som mulig med mer om konteksten rundt det bildet du først spurte om.