harm

Skrevet av Emne: Lars Monsen reddet fra døden av alternativ borreliose-behandling?  (Lest 37815 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Havstrygeren

Sv: Lars Monsen reddet fra døden av alternativ borreliose-behandling?
« Svar #15 på: 10. november 2012, 14:56:51 »
Med langvarig mener jeg syk i åresvis uten at legene klarer å stille diagnose. Jeg kjenner bl a en som sannsynligvis hadde hatt borreliose i mange, mange år uten å vite det. Plutselig slo sykdommen til, han raste opp og ned i vekt, legene trodde han hadde alt fra tarm og magekreft til ME og  leddgikt helt til de påviste borrelia, men da hadde jævelskapen herja så lenge i kroppen hans at han i dag er ufør, men har de siste årene vært på bedringens vei. Jeg vil bare legge til, uten at jeg kjenner Monsen, jeg ser ikke på fjernsyn, at kameraten min i utgangspunktet i likhet med Monsen er en robust friluftsmann, jeger og fisker. Å oppleve ham som et mennsklig vrak var heller kjipt. Jeg lurer på hva dere såkalte skeptikere kommer til å gjøre den dagen da rådene til Rockefellers folkehelseinstitutt ikke hjelper mot en ondartet borrelia som omskaper sykdomssymptomene etter eget forgodtbefinnende, og det eneste som tar knekken på dem er langvarige antibiotika-kurer. Da kan jo narkolepsi-legen Aavitsland komme med mengele-zoomedisinen sin.

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #16 på: 10. november 2012, 18:37:58 »
Kommer ikke antibiotika også fra legemiddelindustrien/Rockefeller/Illuminati?
Medlemmer av foreningen Skepsis har en mindre aura, dvs. et mer innskrenket bevissthetsfelt, enn den øvrige befolkningen.

Else Egeland, healer og Cand.San.

Utlogget frenchisbacan

« Svar #17 på: 10. november 2012, 19:07:12 »
Ikkje så lenge du brukar den mot legestanden sine offisielle råd, tydelegvis. Paradokset her er jo meir antibiotika du brukar, til meir vil også legemiddelindustrien tjene $$$.

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #18 på: 10. november 2012, 20:46:48 »
Ikkje så lenge du brukar den mot legestanden sine offisielle råd, tydelegvis. Paradokset her er jo meir antibiotika du brukar, til meir vil også legemiddelindustrien tjene $$$.
Og så blir det mer resistens. Og så blir det vanskeligere å behandle alle infeksjoner. Og så må det lages flere antibiotika og de er drittdyre. Altså blir vi sykere, og må bruke mer medisiner, akkurat som Illuminati vil.
Medlemmer av foreningen Skepsis har en mindre aura, dvs. et mer innskrenket bevissthetsfelt, enn den øvrige befolkningen.

Utlogget eirik

« Svar #19 på: 11. november 2012, 02:44:53 »
Fytti, han der rockefeller. Sleip jævel som gav penger til et folkehelsetiltak. Hvem tror han at han er egentlig.

Innlogget Stephan Brun

• ateist, stoiker, filosof, illuminist, mentat.
« Svar #20 på: 11. november 2012, 12:36:00 »
Hihihihihi ....
cetervm·censeo·carthaginem·stvpiditatem·esse·delendam!
—fritt etter M. Porcivs Cato

Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one.
—Charles Mackay.

prvdentia·fortitvdo·ivstitia·temperantia

Utlogget MiniMoose

« Svar #21 på: 11. november 2012, 13:13:52 »
Med langvarig mener jeg syk i åresvis uten at legene klarer å stille diagnose. Jeg kjenner bl a en som sannsynligvis hadde hatt borreliose i mange, mange år uten å vite det. Plutselig slo sykdommen til, han raste opp og ned i vekt, legene trodde han hadde alt fra tarm og magekreft til ME og  leddgikt helt til de påviste borrelia, men da hadde jævelskapen herja så lenge i kroppen hans at han i dag er ufør, men har de siste årene vært på bedringens vei. Jeg vil bare legge til, uten at jeg kjenner Monsen, jeg ser ikke på fjernsyn, at kameraten min i utgangspunktet i likhet med Monsen er en robust friluftsmann, jeger og fisker. Å oppleve ham som et mennsklig vrak var heller kjipt. Jeg lurer på hva dere såkalte skeptikere kommer til å gjøre den dagen da rådene til Rockefellers folkehelseinstitutt ikke hjelper mot en ondartet borrelia som omskaper sykdomssymptomene etter eget forgodtbefinnende, og det eneste som tar knekken på dem er langvarige antibiotika-kurer. Da kan jo narkolepsi-legen Aavitsland komme med mengele-zoomedisinen sin.

Det er mye vage symptomer og folk som har stresset mye over lengre tid med dårlig kosthold får gjerne noe  utbrenthet, depressive plager, kreft, revmatiske plager av uttallige sorter og sist men ikke minst store stygge ulven ME er en av mange vage diagnoser som er vanskelig å påvise. Bland litt rusmidler oppi detta (først og fremst alkohol og tobakk), så er det ikke SÅ lett å finne ut av disse tingene alltid. Det første man ser etter er ikke borreliose, men det er mulig noen leger burde ha den diagnose mer i bakhodet og sånn på lengre sikt og pengebesparing kan det hende at det burde vært satt i gang noen flere tiltak i forhold til borrelioseproblematikken. Først og fremst bør folk som har vært ute i skog og mark sjekke seg selv der flåtten som oftest gjemmer seg. Det er førstetiltaket, folkehelseopplysning. Ta ansvar selv først. Monsen burde virkelig vite at han skal sjekke etter sånt og ja, kanskje legene burde ha tenkt på det før og tatt en benmargsprøve, da han bor i skog og mark, men.. men det er uttallige andre diagnoser som kan ligge til bunns som likner.

Har fått flått haugevis av ganger (Jeløya er stappa full med sånne små) og fått de kjente ringene rundt bittet etterpå. Jeg tok en antibiotikakur og ting går bra. Det er ikke noen garanti for at antibiotika vil redde deg, men det er mer sannsynlig enn hvis du ikke bruker det. Og ja, det kan oppstå ifølge noe litteratur mange mange år etterpå, men det kan også kugalskap. Poenget er at ingenting er 100% og her jobber forskere fortsatt med å finne ut mer.

Utlogget Arman

• Administrator
  • Ingen gud, ingen herre, alt for kjærligheten
« Svar #22 på: 11. november 2012, 13:16:47 »
Denne saken var også tema på Skepsisbloggen nylig.
I've spent a lot of my life among people brighter than myself. Larry Niven
===
Nei, ingen 'i' i nicket, heller ingen 'd'.
Streng Administrator Grei Administrator

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #23 på: 11. november 2012, 18:55:42 »
(...) Monsen burde virkelig vite at han skal sjekke etter sånt og ja, kanskje legene burde ha tenkt på det før og tatt en benmargsprøve,
Benmargsprøve?

Utlogget kingvald

« Svar #24 på: 12. november 2012, 09:43:19 »
Her i tråden har diskusjonen rundt antibiotika-bruk også vært et tema. I den anledning vil jeg vise til gårsdagens posteringKollokvium.

Det er ikke bare lurt å gumle antibiotika. Det er ikke bare den ene bakterien som gjør deg syk som blir drept! (Hvis det ikke utvikles en antibiotika-resistent gren av den, da, så den overlever, og kun gode bakterier blir drept!)

Kjell Ingvaldsen

Utlogget GrammatonRetard

• Tro kan flytte luft!
« Svar #25 på: 12. november 2012, 14:05:32 »
Her hvor jeg bor er det slett ikke usannsynlig at man vil kunne få borrelia, og andre flåttbårne sykdommer, over lang uten å få skikkelig behandling. Det er ikke noe problem å bli frisk av borreliose hvis den oppdages tidlig, da virker som regel en vanlig antibiotikakur, men dersom borreliaen får utvikle seg over tid og får romstere med celler og immunforsvaret hjelper det ikke med en to-tre ukers kur. Jeg kjenner folk som i årevis har vært syke. Det kan dreie seg om alt fra mageprobler, smerter, lammelse og utmattethet uten å finne ut av plagene, men så viser et seg at de har en flåttbåren sykdom, som ofte bare kan kureres med en langvarig antibiotika/pencellin-kur. Grunnen til dette er at borreliaen kan gjemme seg i cellene og kommer frem med noen ukers mellomrom for å formere seg, og da er innen rekkevidde for antibiotikaen. At de offisielle testene som er under folketrygden bare har en treffprosent på ca 30 % har jeg fra legehold, hvorfor har jeg da selv blit testet flere ganger for både flått og leddgikt, med forskjellige prøver? Jo, fordi de andre prøvene som har større treffsikkerhet er dyrere for Staten.

Kjære Havstrygeren,

Jeg kan fortelle en historie om en venn av meg, som har gått fra vitenskapsfokusert til fullstendig alternativ, og nå på vei til å snu igjen og bli vitenskapsfokusert igjen.

Han har slitt i noen år med motivasjon, siden arbeidsplassen hans har vært ustabil, og det til slutt endte opp med at de gikk konkurs, og han måtte starte på nytt med jobbsøking og intervjuer, i en alder av 45 år, uten annen arbeidserfaring enn det han hadde fra industrien som gikk dukken.

Nye jobber ble forsøkt, men han fant ingen trivsel, og ingen ro, og har skiftet jobb 4 ganger på 3 år nå. ikke mye for en selger, men for en industriarbeider så er dette mye.

Han fikk underveis søvnproblemer, vondt rundt omkring på kroppen, kom i dårlig form, og har etterhvert fått dårligere og dårligere almenhelse som følge av dette.

Hans lege var nok ikke den beste, og dessverre fikk han dårlig med oppfølging av sine problemer, så i stedet for å gå til en annen lege, som jeg anbefalte han, så gikk han og oppsøkte sin venn, la oss kalle han "Bjørn" som er Healer.
Bjørn kjørte Vegatest, kjente på han, og fant da ut at hans energibaner var i "spinn" som han sammenliknet med magneter som hadde molekyler som ikke var rettet samme veien.
dette kunne han rette med noen enkle øvelser og litt strøm og spenning, så dette skulle fikses enkelt og greit.
Han har kjørt elektrogreia si på min kamerat sikkert 20-30 ganger, men det har ikke gitt noe resultat.
Han har i tillegg hatt healingsessions på han, og til og med lært han opp i healingens kunst, så han har blitt behandler selv(hurra).

I løpet av denne prosessen, som nå har vart noen år, så har han blitt dårligere og dårligere, og til tross for mine og andres bekymringer og anbefalinger, så har han ikke gått til lege igjen. han har ikke stolt på at de har noe å komme med, så han har holdt seg til sin personlige healer, på tross av at han overhode ikke har blitt noe friskere der.
Derimot, så har han fått en rekke nye diagnoser av sin kjære venn Bjørn.

1. Du har utviklet kraftig allergi, og tåler ikke kjøtt og sjokolade
2. Du har fått hjernehinnebetennelse som ikke kan kureres med antibiotika
3. Du har en soppinfeksjon i kroppen som ikke synes på tester, og som ikke påvises i blod og urinprøver.

Ingen av disse diagnosene var testet med noe utstyr som kunne fortelle noe, men vare basert på Bjørns erfaring med  tilsvarende tilfeller(som heller ikke var diagnosert av leger)

Han fikk behandlinger av ymse slag, med healing, krystaller, akupunktur, homeopati, og ingenting hjalp, men min kamerat gikk fortsatt ikke til lege.
I mellomtiden har han også utviklet tro på 2012 syndromene, hvor jorden er i ferd med å gå under, og også spøkelser og generelt ting som har med åndeverden å gjøre, spesiellt etter at han så skygger av en mann i stua si, og etter noen andre rare typisk "uforklarlige" episoder, hvor det enkleste er å konkludere med spøkelser...

MEN, sidesporet er et sidespor, men det er med for å understreke retningen dette har tatt.

Så kom det store nå i sommer.
Min kamerat gikk endelig til lege igjen, dessverre den samme legen som før i stedet for å oppsøke en som kanskje bryr seg, og fikk en sykemelding.
Siden det har han gått jevnlig hos sin healer og nå kommer det fantastiske.

Healeren Bjørn har konkludert med at min kamerat har fått Borreliose, og forklaringen er det som er så fantastisk.

Min kamerat har hytte på fjellet, og han hadde gått tur i sommer så fikk han noe inn i nesen, som kjentes ut som det kanskje var på størrelse med en mygg eller mindre. han hostet og nøs, men tror ikke det kom ut igjen.

Bjørns konklusjon er at dette var en Flått, som hadde hoppet inn i nesen på han, på tross av at det ikke finnes hverken siv eller andre høytvoksende gressplanter i området, og på tross av at det aldri har vært registrert flått i dette området tidligere(kanskje på grunn av mangelen på disse vekstene?).

Flåtten hadde så krøpet inn i slimhinnene og bitt seg fast så langt bak at det gikk rett i nerven i nakken, og rammet nesten umiddelbart.

Han har siden da bare blitt enda dårligere, og nærmest slått seg til ro med denne diagnosen, helt til jeg fikk nok i høst og ressonserte med han hva dette IKKE kunne være, som blandt annet er flått, som ikke kan overleve i omgivelsene i slimhinnene i nesen, og som overhode ikke kan hoppe, som ikke kan fly, og som ikke kan komme seg fra bakkenivå, som er det høyeste veksten i området der han har gått tur i naturen i år, og opp i nesehøyde på noen annen måte.
Han har heller ikke krøpet langs bakken, så muligheten for at en flått har kommet inn i pustegangene er eksepsjonellt liten.
I tillegg, dersom han hadde pustet den inn, så ville den da kanskje heller ha kommet inn i lungene, eller blitt fanget opp av flimmerhår på veien, eller havnet i svelget og blitt fordøyd, som man opplever med fluer og mygg(selv om det er ekkelt ja).

Etter denne skyllebøtten, så gikk han mot sin vilje til lege, har fått konkludert med at han ikke har borreliose, men derimot en hjertefeil som må behandles og følges opp nøye.
hjertefeilen forklarer alle symptomene hans, han er på bedringens vei, har lovet å dobbeltsjekke alle sine rare diagnoser med lege, og skjønner at han har blitt holdt for narr.
Han vil nok ikke helt innrømme det siste enda, men det forstår jeg godt etter å ha levd i den tåka der i mange år nå.

Så, konklusjonen er, hadde det ikke vært for alternativbehandling av Borreliose, så hadde mange pasienter med helt andre plager fått hjelp lenge før, og dessverre så vil fortsatt noen både dø og få varige men og skader av mystiske sykdommer, uten at vi skal skylde på medisinstanden for det, og uten at vi skal si at takket være healere og sjamaner så kommer vi oss gjennom livet.

* GrammatonRetard out...

Sitat fra "MAK": Jeg tror du henger kraftig fast i ditt ”tenke” prinsipp.

Utlogget Arman

• Administrator
  • Ingen gud, ingen herre, alt for kjærligheten
« Svar #26 på: 12. november 2012, 14:38:18 »
Jeg vil nok si at du trekker det litt langt i konklusjonen din - vi kan ikke konkludere absolutt på én enkelthistorie. Men det er liten tvil om at historien din illustrerer en virkelighet som dessverre er så altfor vanlig. I så måte var dette noe av det beste jeg for min del har lest på dette forumet på lang tid.

Takk!
I've spent a lot of my life among people brighter than myself. Larry Niven
===
Nei, ingen 'i' i nicket, heller ingen 'd'.
Streng Administrator Grei Administrator

Utlogget GrammatonRetard

• Tro kan flytte luft!
« Svar #27 på: 12. november 2012, 14:44:40 »
Jeg vil nok si at du trekker det litt langt i konklusjonen din - vi kan ikke konkludere absolutt på én enkelthistorie. Men det er liten tvil om at historien din illustrerer en virkelighet som dessverre er så altfor vanlig. I så måte var dette noe av det beste jeg for min del har lest på dette forumet på lang tid.

Takk!

hehehe, Arman, konklusjonen er at jeg konkluderte som en ekte altier...... ;)
Sitat fra "MAK": Jeg tror du henger kraftig fast i ditt ”tenke” prinsipp.

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #28 på: 12. november 2012, 18:06:01 »
En nevrolog har et innlegg på NRKs Ytring i dag, som går rett inn i denne diskusjonen.

Utlogget MiniMoose

« Svar #29 på: 12. november 2012, 22:19:22 »
(...) Monsen burde virkelig vite at han skal sjekke etter sånt og ja, kanskje legene burde ha tenkt på det før og tatt en benmargsprøve,
Benmargsprøve?

Ryggmargsprøve. Nemlig! :)

Mod.anm.: Fixet sitat.
« Siste redigering: 13. november 2012, 00:04:16 av Arman »