Skrevet av Emne: Lars Monsen reddet fra døden av alternativ borreliose-behandling?  (Lest 37820 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
Sv: Lars Monsen reddet fra døden av alternativ borreliose-behandling?
« Svar #90 på: 10. september 2013, 19:06:07 »
Det er det som er problemet med anekdotiske bevis ...
Medlemmer av foreningen Skepsis har en mindre aura, dvs. et mer innskrenket bevissthetsfelt, enn den øvrige befolkningen.

Else Egeland, healer og Cand.San.

Utlogget Gnisten

• Administrator
Nå har Helsetilsynet grepet inn overfor Universitetet i Oslo og den borrelia-forskningen som er omtalt i en rekke innlegg i inneværende tråd, se nystartet emne:

UiO får pålegg om å stanse borreliaforskning.

Omtalen i inneværende tråd begynte her.

Utlogget Arne Kristian

Men Lars Monsen sier at Preben Aavitsland er komikveld-lege.

]Nå er det snart to år siden jeg ble syk (april 2012). Etter at norske myndigheter fratok lege Rolf Luneng autorisasjonen -- og dermed stengte Norsk Borreliosesenter, det eneste stedet hundrevis av alvorlig syke mennesker faktisk fikk hjelp -- ble jeg tvunget til å reise til Tyskland.

Legen der kikket grundig på behandlingen jeg hadde fått av det norske helsevesenet, ristet trist på hodet, så kikket han på det Rolf Luneng hadde gjort og nikket anerkjennende. Blodprøver ble tatt, og de beviste at jeg faktisk har infeksjoner som det norske helsevesenet og komikveld-lege Preben Aavitsland mener jeg ikke har. Nok en gang har Aavitsland i norske medier fastslått at det ikke er borrelia jeg har, uten at jeg noen gang har truffet han. Jeg må også nevne at jeg har avgitt blodprøver på Ullevål sykehus, der landets visstnok fremste eksperter på infeksjoner skal befinne seg. De fant som ventet ikke mye, verken borrelia eller bartonella, men noe Rickettsia. Jeg tror fremdeles ikke de kan i nærheten nok om flåttbårne sykdommer til at jeg kan stole på dem.

Legen i Tyskland fortsatte behandlingen i samme spor som Luneng, og fasiten er at jeg nå er enda et par solide hakk på bedringens vei. Luneng fikk bort det meste av borreliaen, den tyske legen fullførte det, nå kan det virke som om jeg er borreliafri. Likevel vet jeg at disse bakteriene er mestre i å gjemme seg i cysteform, og trolig er det andre infeksjoner som definitivt hemmer meg. Det gir mest utslag i støle bein og lavt energinivå, men tross alt fungerer kroppen greit. Det verste er faktisk at jeg har et kne som trolig må under kniven igjen. Jeg er trolig over det verste.

Jeg håper inderlig den nye helseministeren tar grep og får Luneng raskt inn på banen igjen, slik at de mange hundre desperat syke menneskene får hjelp. Slik det er nå tortures norske borgere, ikke minst små barn, i et daglig smertehelvete som alt for ofte ender med et forferdelig liv eller i verste fall døden. Smitten brer seg som en usynlig pest i folket, kanskje er det tusenvis der ute som ikke vet de er syke og som ikke har fått utslag ennå.

Red.: Dette innlegget er flyttet hit inn fra den tråden jeg nevnte i mitt foregående innlegg. Vennlig hilsen Gnisten.
« Siste redigering: 11. mars 2014, 16:33:41 av Gnisten »

Dupree

• Gjest
Nå konkluderer FHI med at man ikke kan påvise borreliose eller babesiose ved hjelp av mikroskopi:

(Dagbladet): Metoden flått-forskerne Ivar Mysterud og Morten Laane mente kunne påvise borrelia-bakterier i blodet, virker ikke. Det konkluderer Folkehelseinstituttet (FHI) etter å ha forsket på metoden i samarbeid med de omstridte biologene i nesten ett år.

- Mikroskopimetode er ikke egnet for å påvise Borrelia og Babesia, konluderer FHI.

Utlogget Gnisten

• Administrator
Sv: Lars Monsen reddet fra døden av alternativ borreliose-behandling?
« Svar #94 på: 19. november 2015, 12:29:41 »
Dagen etter Duprees foregående lenke og sitat fulgte Dagbladet opp med et intervju med professor i biologi ved UiO, Kristian Gundersen:

- Så dårlig vitenskap at de ikke burde brydd verden med det
Det sier biologiprofessor om metoden de omstridte flått-forskerne benyttet.