Skrevet av Emne: Rolf Erik Hanssen, ny skribent i Nyhetsspeilet  (Lest 21619 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget frenchisbacan

Sv: Rolf Erik Hanssen, ny skribent i Nyhetsspeilet
« Svar #15 på: 15. november 2012, 23:39:35 »
Eg mistenkjer at dei som vert mobba av Hanssen og co har fått "gode råd" om å ikkje anmelde. Ei anmelding som dette førar ikkje fram. Med det kan mobbinga likevel halde fram, utan at Politiet ein gong har ei mappe på vedkomande.

Mitt eintydige råd er å gå til sivilt søksmål. Å late vera er direkte uansvarleg overfor eigenperson all den tid informasjon på nettet vert liggande til evig tid. De gamle rådet om å late dei som ikkje har injurierande kraft få halde fram var syltynt i den gamle verda, og i dagens nettverd er det totalt verdilaust.

GÅ TIL SAK!

Utlogget Rune B.

• Regionkontakter
  • *
  • Driver ut Satan med Belsebub
« Svar #16 på: 16. november 2012, 10:11:06 »
Mitt eintydige råd er å gå til sivilt søksmål.

Jeg er for så vidt enig. Og om jeg forstår Hanssen rett ønsker han dette selv også, nå sist i kommentarfeltet i Gunnar Tjomlids blogg.

Jeg skjønner likevel at folk ikke orker å anmelde ham eller gå til sivilt søksmål. Det er vel en stor fare for at en anmeldelse vil bli henlagt (på tross av medieoppslag og politisk vilje til å bekjempe mobbing). Det å skulle stå oppreist i den skitstormen som vil oppstå i kjølvannet av det kan ikke være lett.
Og det er vel også en god sjanse for at man ikke vil vinne fram i et sivilt søksmål. Saksomkostningene etter noe slikt er vel ikke akkurat lommepenger. Hadde man bare hatt en rik onkel. Hvor er dere, NWO og Big Pharma?!
"There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life.”
                                                                                                    - Frank Zappa

Utlogget kingvald

« Svar #17 på: 16. november 2012, 10:32:14 »
Som sagt er min mening at det absolutt bør vurderes å gå til rettssak. Av en som klart kan dokumentere å ha blitt utsatt for Roffes mobbing.

For å dekke kostnadene, så foreslår altså jeg en kronerulling. Alle som vil, på lovlig vis, ha satt nettmobberen Rolf Erik Hansen på plass, bidrar med noen kroner. Når saken er over vil jo pengene bli tilbakebetalt, da Roffe-gutt sikkert blir idømt saksomkostninger!

Kjell Ingvaldsen

PS
Og så bør vi sørge for jevnt trykk på nett, slik at søk på navnet hans straks vil vise hva slags drittsekk han er! Slik vi fikk til med saklig informasjon angående Xocai og "dr" Young.
ds

Utlogget eirik

« Svar #18 på: 16. november 2012, 10:53:54 »
Politianmeld, så kan juristene der se på det.

Utlogget Stephan Brun

• ateist, stoiker, filosof, illuminist, mentat.
« Svar #19 på: 16. november 2012, 14:16:32 »
Ja, med nettmobbing har man jo ikke akkurat problemer med bevisførselen.
cetervm·censeo·carthaginem·stvpiditatem·esse·delendam!
—fritt etter M. Porcivs Cato

Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one.
—Charles Mackay.

prvdentia·fortitvdo·ivstitia·temperantia

Utlogget frenchisbacan

« Svar #20 på: 16. november 2012, 15:01:00 »
Her bør det vera diverse organisasjonar med laus tilknytning til både den eine og andre som kunne gitt midlar til eit søksmål. Dessutan skal ein ikkje sjå bort i frå at det fins advokatkontor som kan ta delar av arbeidet pro bono.

Utlogget MortenO

• Skulle ha vært Ninja, men har for dårlig spenst..
« Svar #21 på: 16. november 2012, 16:04:10 »
Ja, med nettmobbing har man jo ikke akkurat problemer med bevisførselen.

Han har operert under mange navn på mange fora. Mye er slettet.
Bevisførselen krever at man har tatt vare på f.eks screen-shot med logg på tid og sted, samt at man kan bevise at Roffe faktisk er mannen bak nick med andre navn. Kan godt hende det er mulig å ta'n, men helt rett frem er det ikke å forberede en slik anmeldelse.
Don't confuse me with facts, my mind is already made up.

Utlogget Stephan Brun

« Svar #22 på: 19. mars 2013, 21:07:40 »
Og der var Hanssens mobbing midlertidig prøvd for retten, nærmere bestemt Sør-Trøndelag Tingrett, og han ble dømt til å fjerne materialet i påvente av rettsak, og betale saksomkostninger. Heh, heh, heh.

Fikset lenke.
« Siste redigering: 19. mars 2013, 21:17:34 av Stephan Brun »

Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one.
—Charles Mackay.

Utlogget MAC-hiavelli

« Svar #23 på: 20. mars 2013, 01:11:09 »
Da vil jeg gjerne stille meg først i køen for å gratulere den "venstreorrienterte professoren" med seieren i Sør-Trøndelag tingrett.

Jeg merker meg også, med tilfredshet, at de to artiklene av Hanssen på Nyhetsspeilet ikke er fjernet. Hvis ikke de saksøkte her tar til fornuft, en oppgave som synes hinsidig deres evner, kan det fort havne flere nuller bak totalsummen.
Dette har ingenting med yttringsfrihet å gjøre - og den mer perfide delen av meg håper Hanssen  vil betale dyrt for å misbruke en rettighet mennesker under en hårdere himmel ofrer liv og lemmer for å forsvare.

Utlogget Rune B.

• Regionkontakter
  • *
« Svar #24 på: 20. mars 2013, 11:52:25 »
Den "venstreorrienterte professoren" er vel ikke nevnt i de to artiklene på Nyhetsspeilet, så jeg er usikker på om dommen rammer her også. Ettersom jeg forstår er det bare blogginnlegget om saksøkeren som skal fjernes.

Når det er sagt, tror jeg at alle de som nevnes ved navn i de to Nyhetsspeilet-artiklene har en meget god sak nå, om de ønsker å få artiklene fjernet, og jeg skulle tro at Frank Aune og resten av redaksjonen bør kunne omfattes i et eventuelt søksmål her.

Hanssen har forøvrig et ufyselig innlegg om en journalist i BT og hennes redaktør. Dette kom i kjølvannet av denne kommentarartikkelen. Hanssen mente her at siden han ikke ble bedt om kommentar, kan han si hva han vil om henne. Jeg lurer på hva BT gjør i denne forbindelse.
"There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life.”
                                                                                                    - Frank Zappa

Utlogget MarcusGP

« Svar #25 på: 20. mars 2013, 14:10:09 »
Nå fikk Hanssen tilbud om å skrive et motsvar (kommentarartikler medfører ikke motsvarsrett i artikkelen) av ansvarlig redaktør. Svarer så klart med sin sedvanlige spray av ukvemsord.

Utlogget Rune B.

• Regionkontakter
  • *
« Svar #26 på: 20. mars 2013, 14:41:17 »
Dagsavisen skriver også om saken. De nevner også hans sjikanøse innlegg om BTs journalist og redaktør. BT har ennå ikke bestemt seg for om de skal forfølge saken.
                                                                                                    - Frank Zappa

Utlogget Behemoth

• 5-dimensjonal "katt"
« Svar #27 på: 20. mars 2013, 14:49:25 »
Dette har ingenting med yttringsfrihet å gjøre - og den mer perfide delen av meg håper Hanssen  vil betale dyrt for å misbruke en rettighet mennesker under en hårdere himmel ofrer liv og lemmer for å forsvare.

Joda, rent teknisk har dette med ytringsfrihet å gjøre. Selv vil jeg ha en videst mulig ytringsfrihet (videre enn dagens lovverk) - men med visse begrensninger. Etter mitt syn må ytringsfriheten vike når det kommer til sjikanerende trakassering av enkeltpersoner, samt ytringer ala det å rope brann i forsamlinger når det faktisk ikke brenner.

Utlogget PO Johansen

• Stor bidragsyter til AGW
« Svar #28 på: 20. mars 2013, 22:01:29 »
Det handler vel ikke lenger om ytringsfrihet i det øyeblikk man tilegner en person en seksuell legning hvis fysiske utløp er definert som kriminell (og ansett som ekstremt umoralsk og forkastelig).

Tourettes-Hansen har blitt kjedelig. Han har holdt på med tullet sitt i lang tid, men det er fortsatt den samme regla om horer og pedofile, ispedd en og annen nazikobling. Jeg trodde homøopater hadde livlig fantasi med tanke på alle de tullete remediene de selger.
I may not know what Dunning-Kruger is, but I am very confident it doesn't apply to me

Utlogget Stephan Brun

« Svar #29 på: 24. mars 2013, 10:24:45 »
Hanssen er nå intervjuet av Fri Tanke, og mener seg urettferdig behandlet. Vi andre begynte, han var bare på jakt etter et ord som traff, og med dette er vi blitt til Nord-Korea.

—Charles Mackay.