harm

Skrevet av Emne: Ingunn Røiseland (Ingunn Sigurdsdatter) og statsløshet  (Lest 19786 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget vidarlo

Sv: Ingunn Røiseland (Ingunn Sigurdsdatter) og statsløshet
« Svar #60 på: 27. november 2014, 22:14:53 »

[url]http://www.nyhetsspeilet.no/2014/11/niceland-fase-to-nar-gar-vi-til-next-level/[/url]

Det vert meir og meir amerikansk FoTL-preg over utsagna til Ingunn. Det har gått frå å ville leve i harmoni med naturen utan staten, til at staten er eit ondt voldsinstrument som undertrykker folk - og alle kritikarar er betalt.

Når ser vi den første personen med hagla i neven barrikadert i hagen? Eg er stygt redd for at det vert resultatet før eller sidan.

(og sidan alle kritikarar er betale, så får vi vel purre på lønnsslippen. Desember har jo lågare skattetrekk og allting!)

Utlogget Nexuscrawler

• Heavy Metal Hamsters
« Svar #61 på: 27. november 2014, 22:56:48 »
Det er jo helt fantastisk at hun sidestiller å måtte betale sitt banklån og tilbakebetale urettmessige NAV-penger med voldtekt... Hun har nok gravd seg ned i et litt for dypt hull som nå begynner å fylles med vann. Virker som panikken begynner å spire. Jeg synes skikkelig synd på familien hennes.
"The gods made heavy metal and they saw that it was good."

Utlogget bjafosse

« Svar #62 på: 27. november 2014, 23:44:02 »
Det er mulig jeg har gått glipp av den største konspirasjonen her, men er ikke Røiselands betraktninger ganske selvmotsigelsende når hun på den ene siden hevder at staten er ond og styrer alt i samfunnet, mens hun i neste setning hevder at det er de private bankene sin feil alt sammen?

Røiseland har et nokså anstrengt forhold til dette med kontrakter andres behandling av hennes personopplysninger, noe som blir litt pussig når man samtidig vet at hun er registrert som selger for nettverksselskapet Nu Skin. For å komme gjennom en slik registrering må man oppgi ganske mye av personlige opplysninger i tillegg til at man må akseptere betingelser som bl.a. gir selskapet tillatelse til å distribuere disse personopplysningene videre til tredjeparter.

Blant aksjonærene i dette selskapet finner vi det norske oljefondet. Og selskapet var en ivrig sponsor av valgkampen til Mitt Romney. Røiselands innsats som Nu Skin-selger sørger altså for avkastning for oljefondet og sponser lobbyvirksomhet for amerikanske politikere.

Utlogget frenchisbacan

« Svar #63 på: 28. november 2014, 20:52:48 »
Ah, verda er fantastisk!

Dessutan; planen til Røiseland er jo genial. Vil tru ingen ved sine fulle fem i Skien tør kjøpe dette huset, som etter alt å dømme ligg ute til tvangssal. Ein evt kjøpar av dette vil jo garantert verte plaga og sverta ihjel av Røiseland "og fjertefølje". Eg er diverre for lat til å sjekke om det framleis ligg for sal, tek det for gitt - jf the grand theory.

Dupree

• Gjest
« Svar #64 på: 28. november 2014, 21:01:57 »
Det er ikke solgt ennå, nei! Huset er jo fint, men jeg kunne ikke tenke meg å kjøpe det om jeg hadde råd. Det må da være uutholdelig mye trafikk til og fra den hersens båthavna hele sesongen? Jeg hadde ikke fått sove, og ville blitt gal.

Meeen, hadde man penger nok til å bli kvitt båthavna og kjøpe strandlinja ...  ;D Og en Dobermann.

Utlogget frenchisbacan

« Svar #65 på: 29. november 2014, 17:47:33 »
Båtane ligg stort sett i ro, ubrukte, så per i dag er det nok Røiseland som skapar mest uro i nabolaget.

Dupree

• Gjest
« Svar #66 på: 23. desember 2014, 16:10:43 »
Båtane ligg stort sett i ro, ubrukte, så per i dag er det nok Røiseland som skapar mest uro i nabolaget.

Jeg har vært vant til at man skaffet seg båt for å bruke, men du har nok rett ... Triste greier, egentlig.

Dupree

• Gjest
« Svar #67 på: 23. desember 2014, 16:30:41 »
Nå er det enda en som gjerne vil melde seg ut:

Det går noen grenser for hva vi vil være med på. Nå har jeg erklært Lindalstorpet for uavhengig og selvstendig. Vi er gjort til en handelsvare i samfunnet, sier Bent Terje Rønning.

Han ser ikke bort ifra at både han og samboer Sissel Borg kan finne på å levere fra seg pass, førerkort og personnummer. De føler at de er blitt en handelsvare.

Jeg har ikke fått noe hjelp fra det offentlige på åtte år. Verken arbeidsavklaringspenger eller noe annet. Tidligere har jeg arbeidet og betalt skatt. Regningene kommer, men de har jeg sluttet å betale. De skal få pengene når jeg får den hjelper jeg trenger. Nå har jeg fått trusler om tvangssalg av Lindalen. Som er taksert til 1,4 millioner. Men dette stedet skal ikke selges, sier Rønning, og ser på en eventuell samfunnsutmelding som en markering mot det storsamfunnet gjør mot ham.

[Jeg kjenner jo ikke mer til denne saken enn det som står i lokalblekka. Men altså; i en kommune som i enkelte tilfeller har gitt kr. 40 000,- i måneden i sosialstønad (til enkelte utvalgte?):

Og noen får utbetalt opptil 40.000 kroner i måneden, noe de aldri ville klart å oppnå ved en vanlig arbeidsinntekt.

(Hmmm, nei. Vi må nok klare oss med tredjeparten, og det brutto, vi som jobber for å finansiere slaraffenlivet.)]

Det blir kanskje rene epidemien, dette?

Utlogget kingvald

« Svar #68 på: 23. desember 2014, 17:12:33 »
Jeg skulle likt å se NAV-lederen dokumentere påstanden om 40000 i mnd. Kan kanskje ha hendt i en enkelt måned, på grunn av ekstraordinære kostnader for sosialhjelpmottakeren. Men hvis det er fast månedlig sats så bør NAV-ledern gjøre sin egen jobb med å lede NAV bedre!

Kjell Ingvaldsen

Dupree

• Gjest
« Svar #69 på: 23. desember 2014, 17:34:29 »
Jeg skulle likt å se NAV-lederen dokumentere påstanden om 40000 i mnd. Kan kanskje ha hendt i en enkelt måned, på grunn av ekstraordinære kostnader for sosialhjelpmottakeren. Men hvis det er fast månedlig sats så bør NAV-ledern gjøre sin egen jobb med å lede NAV bedre!

Kjell Ingvaldsen

Jeg går da ut fra at han kan dokumentere dette. Det dreier seg selvsagt om familier med mange barn, men som en av kommentarene påpekte; en ansatt på sagbruket får ikke høyere lønn om han får flere barn.

Og jeg mener at ekstraordinære kostnader pleier å bli innvilget som lån, ikke tilskudd. Men kan hende jeg tar feil.

Blir det for ille får man prøve denne løsningen:

Man kan eventuelt melde seg uten fast bopel, og hører ikke Skatteetaten fra deg på to år etter dette, regner de deg som død.

;)