Skrevet av Emne: Zinzino tilbyr blodprøver og selger kosttilskudd av fiskeolje og olivenolje  (Lest 112528 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget bjafosse

Nei jeg var ikke medlem i Wealth Masters Inernational... Jeg kikket på det, men fant fort ut at det ikke var noe som jeg ville kunne stå inne for, og at "produktet"deres ikke var noe eg ville kjøpt/benyttet om ikke muligheten var til stede for å tjene penger på det!

Så ja, jeg kunne gjøre meg opp den meningen før lotteritilsynet fattet et vedtak om det!

Nå sitter jeg med medlemslisten for Wealth Masters International foran meg, og der finner jeg en oppføring med følgende opplysninger:
Distributør-ID: 12362
Navn: Steinar Halvorsen
E-post: <fjernet>

Er dette deg eller bare en med samme navn?

Adm.anm.: Fjernet epostadresse.
« Siste redigering: 25. august 2013, 09:02:29 av Arman »

Steinar Halvorsen

• Gjest
Thats me... :) Jeg så som sagt på det, men oppdaget at det var et pyramidespill uten produkter med hold i og det var det!
Men fjern Mailadressen, rart at den slapp igjennom moderasjonen...

Noe mer du lurer på om dette med tester og Balance produkter?

Utlogget Arman

• Administrator
  • Ingen gud, ingen herre, alt for kjærligheten
Epostadresser som er offentlig tilgjengelige gjennom nettet kan man legge ut her, så lenge man lenker til det stedet hvor den er oppgitt. I bjafosses innlegg var det ingen slik lenke, og jeg vet ikke om medlemslisten til Wealth Masters International er offentlig tilgjengelig, den ble derfor fjernet. Hvis bjafosse kan dokumentere litt nøyere at epostadressen han la ut stemmer kan den også publiseres på Skepsisforumet.
I've spent a lot of my life among people brighter than myself. Larry Niven
===
Nei, ingen 'i' i nicket, heller ingen 'd'.
Streng Administrator Grei Administrator

Gudbrand S. Dalen

• Gjest
Men fjern Mailadressen, rart at den slapp igjennom moderasjonen...

Den epost-adressen du krevde fjernet har du selv lagt ut her:

Steinar Halvorsen
December 7th, 2012 at 22:08
[…] Mailadressen er […]!

Den diskusjonstråden er jo et meget interessant supplement til det du skriver her i forumet.

Adm. anm.: Rettet feil i lenken.
« Siste redigering: 25. august 2013, 21:32:59 av Arman »

Utlogget bjafosse

Thats me... :) Jeg så som sagt på det, men oppdaget at det var et pyramidespill uten produkter med hold i og det var det!

Så du var altså medlem i WMI likevel. Hvorfor skrev du da følgende:

Sitat
Nei jeg var ikke medlem i Wealth Masters Inernational... Jeg kikket på det, men fant fort ut at det ikke var noe som jeg ville kunne stå inne for, og at "produktet"deres ikke var noe eg ville kjøpt/benyttet om ikke muligheten var til stede for å tjene penger på det!

Da jeg så den første reklamen for WMI/CCP tok det meg ca. 2 minutter før jeg var 100 % sikker på at dette var svindel og bedrag. Sammen med andre norske bloggere satte jeg fokus på dette, noe som resulterte i at media tok tak i saken og Lotteritilsynet innledet granskning med det resultat at det ble erklært å være et ulovlig pyramidespill.

Du på din side måtte melde deg inn i selskapet før du (ifølge deg selv) skjønte at dette var pyramidespill. Er det ikke da litt vel eplekjekt å belære meg og andre om hva som er forskjellen mellom MLM og pyramidespill når du selv ikke klarte å styre unna et av de groveste og mest opplagte pyramidespill som har operert i Norge?

Utlogget damounnassehi

Beklager. Jeg har ikke hatt tid til å svare før nu.

Vil legge til at jeg ikke er overrasket over at noen ville være skeptiske til vårt produkt, og også test, men at en spesialist i allmen medisin skulle gå så hardt ut mot kost-tilskudd på generell basis er i seg selv en skremmende ting. Synd du er anonym, for med tanke på at du lærer opp folk i dette kunne jeg veldig gjerne tenkt meg at noen så litt nærmere å din kompetanse rundt ernæring og farmakologi. Det du hevder er helt absurd og en tankevekker med tanke på at du forvalter folks helse. Mulig det er en pekepin på tilstanden i norsk helsevesen, men det gjør det ikke noe mindre alarmerende...

Som tidligere nevnt så referer jeg til de gjeldende nasjonale og internasjonale retningslinier og anbefalinger. Du henviser til noe basalforskning og noen konspiratoriske (ditt eget utsagn) bøker om kolesterolprofiler. Der er fortsatt ingen evidens for at man kan få bedre helse ved å regulere kroppens ratio av omega-3 og omega-6 gjennom kosttilskud. Aktuelt anbefales kost rik på naturligt omega-3 og man anbefaler også "middelhavskosten" som et sundt kosthold.

Du henviser til en del basalforskning, reviews mv. Disse er interessante men "beviser" intet - der er tale om en hypotese og ikke mer enn det. Altså intet som endrer ved de gjeldende anbefalinger.

Du fastholder fortsatt et standpunkt om at man skal kjøpe dine dyrere produkter, som ikke er bedre enn de aktuelle, billige alternativer på markedet. Ennvidere tilbyr du en blodprøveanalyse som kan medføre økt sykeliggørelse av friske individer uten at det har noen validert gevinst for den enkelte eller samfunnet. Som lege kan jeg på ingen måde anbefale at noen kjøper dine produkter.

PS. Jeg er ikke anonym.

Red.: Omformaterte sitatet slik at det framgår hvem, hvor og når det stammer fra.
« Siste redigering: 05. september 2013, 20:26:04 av Gnisten »

Utlogget damounnassehi

Forresten: LinnD har skrevet noen fine innlegg. Jeg er særligt enig i følgende:

Pasienter blir anbefalt å senke inntaket mettet fett og øke inntaket av flerumettede fettsyrer for å senke kolesterolet. Jeg ser ikke mye som tyder på at forholdet mellom Omega 6 og Omega 3 skal ha særlig betydning.

Red.: Omformaterte sitatet slik at det framgår hvem, hvor og når det stammer fra.
« Siste redigering: 05. september 2013, 20:21:19 av Gnisten »

Steinar Halvorsen

• Gjest
damounnassehi : Så da er vi i allefall enige om at inntak av Omega 3 kan bedre helsen? Men vi er uenige om måten dette kan gjøres på...

Vi er også uenige i at et bedre forhold mellom Omega 3 og Omega 6 er gunstig for helsen... Vi er uenige om at Omega 6 virker pro inflamatorisk, og at omega 3 virker anti inflamatorisk.
Vi er uenige om at det er viktig med høyere konsentrasjon i cellemebraner av Omega 3 enn omega 6...

Vi er også uenige om at retningslinjene helsepersonellet i Norge har for inntak av Omega 3 er de mest gunstige, og vi er uenige om at det jeg jobber med har noe for seg...

Jeg kan da opplyse om andre spesialister og fagutdannede personer som er enige med meg, du kan sikkert gjøre det samme om det du hevder... Uenighet tyder på mangel på FAKTA! Og det gjelder begge veier...

De jeg kan skilte med har utdannelse innenfor ernæring og har papirer på at de kan lese forskning på dette, ikke noe sted i dine titler fant jeg noe spesialfelt på ernæring.

Lurer på hvor godt du kjenner bakgrunnen for rettningslinjene du forholder deg til? Forskningen den er støttet på?

Jeg har noen spørsmål til : Er vi enige eller uenige om at det er høyere ratio av hjerteproblemer i samfunnet idag enn tidligere? Er vi enige eller uenige om at det er mer fedme idag enn tidligere? Er vi enige eller uienige om at det er flere som får diabetes type 2 nå enn tidligere? Er vi enige eller uenige om at retningslinjene du forsvarer fungere slik man ønsker, basert på svarene på de forrige spørsmålene? Er du enig eller uenig i at det kan være lurt å se andre steder enn i guidelines for løsninger basert på svarene på spørsmålene over?

Om vi er enige eller uenige i dette, så er jeg veldig glad jeg kikket utenfor disse rettningslinjene du forholder deg til, da det beviselig har bedret helsen til min far (Metabolisk syndrom). Han har fulgt disse retningslinjene i mange år, kun med resultat i økt medisinering... For første gang på mange år reduserer vi medisineringen hans... For første gang opplever han en bedring i helsen, ikke en forverring! Er du enig eller uenig i at det kan være litt spennende?

Er du enig eller uenig i at hvis endring i kosthold(tilskudd inkludert) har en effekt på en eksisterende tilstand, kan den da ha en forebyggende effekt også?

Jeg er ingen medisinutdannet person, men det finnes nok av mennesker med din kunnskap som heller mer i min retning enn i din retning. Det spennende er jo at de hevder å ha utdannelse og kompetanse som gjør at de kan si noe om dette, men du hevder at din ikke nødvendigvis ikke gjør deg kvalifisert.. Ditt utsagn!

Jeg sa ikke at bøkene var konspiratoriske, men jeg sa at tittelen kunne få de til å se konspiratoriske ut!

Venter som sagt på svar fra en som kan mer om dette en begge oss to, så jeg satser på at det dukker opp... :)

Legger til på slutten at min tillit til helsevesenet når det kommer til ernæring og kosthold er rimelig tynnslitt fra før, og med dine utsagn på dette forumet kan jeg opplyse om at du ikke har hjulpet meg til bedre denne! Men det er altså min mening...

Steinar Halvorsen

• Gjest
Bjafosse... Jeg var ikke noe aktivt medlem i WMI, jeg så som sagt på det!

Du hadde nok et mer trent øye enn meg på den tiden når det kom til MLM eventuelt. Men som sagt jeg tester(Ser nærmere på) ting før jeg uttaler meg, du ser på det og vet! Noen ganger har du rett noen ganger tar du feil... Er helt sikkert ikke annerledes for meg! Du brukte 2 min jeg brukte 2 timer og noen kr... Uansett kom vi frem til samme konklusjon relativt kjapt!

Jeg har aldri sagt noe sted at WMI hadde noe for seg eller at det var en god forretningsmulighet, jeg legger vekt på ALDRI.. Det at jeg kikket nærmere på dette og i den prosessen ble medlem forandrer ikke noe rundt den påstanden... Jeg ser ikke på meg selv som at jeg var medlem, var nok derfor jeg skrev det! Hadde jeg gjort noen som helst innsats for å rekruttere noen inn i WMI hadde situasjonen vært annerledes...

Så ja jeg burde skrevet AKTIV medlem... ..
Det var ingen hemmelighet for meg at du satt på denne listen, det har du skrevet flere steder før...

Jeg kan vel som deg si at WMI var noe forbasket tull, og det er basert på egne erfaringer, jeg ble etter dine tenkemønstre lurt til å kjøpe noe jeg ikke trengte... Er ikke like god på sånt som deg jeg skjønner du!

Gjør du research på meg, kan du helt sikkert finne mye du kan bruke for å karakterdrepe meg, men jeg synes vi skal forholde oss til hva vi diskuterer og argumentasjonen jeg kommer med.

Sier det igjen, ser du på medlemsregisteret til WMI så var jeg medlem... Ser du på aktivitetsnivået mitt så ble jeg "lurt" til å bli medlem...

Min egen beskrivelse av dette var at jeg ble såpass nysgjerrig på hva dette var at jeg ofret noen kr for å finne ut mer... Jeg kan faktisk gjøre slike ting for å få bekreftet antagelser, jeg er nok litt annerledes bygget sammen enn deg. Jeg mener nemlig at selv om noe ser for bra ut til å være sant, så er ikke det noen god grunn til å ikke se nærmere på det, og det kan nok ta deg på noen bomturer, men jeg er ikke så redd for det! Ser ikke på det som en feil, men en kilde til lærdom som faktisk har gjort meg mer kvalifisert til å skille søppel fra bra business... Skjønner egentlig ikke hva WMI har med Zinzino å gjøre... Det blir litt som å sammenligne DNB med Friele bare fordi de begge annonserer på TV!

Men når det er sagt så har min nysgjerrighet rundt Zinzino bekreftet at dette er et selskap som ønsker å gjøre ting rett, som ønsker å forandre inntrykket av MLM, og som faktisk gjør det! Du vil nok finne mange i det systemet som har gått på bommerter før, jeg er inget unntak, men frarøver det oss muligheten til å gjøre noe rett i fremtiden? PS! Jeg ser ikke på WMI som noen bommert, da jeg aldri kom dit at jeg så på det som en fornuftig business!

Kan vi holde oss til sak nå?

Steinar Halvorsen

• Gjest
Bjafosse : Jeg vil legge til at jeg flere ganger har sagt at vi trenger slike som deg som tar tak de ulovlige selskapene, men det forhindrer ikke meg i å argumentere imot når jeg er uenig med deg!

Når det kommer til WMI, hvis du var med på å stoppe dette, så all ære til deg! Jeg hjelper deg gjerne med neste prosjekt jeg er enig med deg i! Dette er like mye en fanesak for meg som det er for deg! Ulovlige pyramidespill som kaller seg MLM er en uting...

Når det kommer til om det er eplekjekt for meg å lære andre om hva som er god og dårlig business så synes jeg du behandler meg litt hardt! Jeg kan fortelle hva som er pyramidespill og hva som er god MLM.. Og jeg har erfaringer jeg bruker som grunnlag, ser ikke at det skal være noe annet enn kunnskap, da kunnskap også kan komme fra feil!

Som sagt, hvorfor skal vi diskutere dette, vi er begge enige om at medlemsklubber, suspekte produkter og rene rekrutteringsorganisasjoner er en uting... Her snakket vi om våre produkter som jeg mener at jeg har gjort et ærlig forsøk på å få dokumentert før jeg begynte å markedsføre det. Og jeg står 110% for det fortsatt!

Jeg vil si at å snakke med leger som er enige og uenige med det vi sier, lese 5 bøker... Snakke med eræringsprofessorer osv er et ærlig forsøk! Og jeg synes det gjør meg kvalifisert til å forsvare min mening.

Det virker som dere tror at jeg bare har kjøpt en påstand fra selskapet jeg jobber for... Bøkene jeg har lest har jeg funnet selv, ingen anbefaling fra de som støtter mitt syn... Jeg har lest fra folk som er uenige og enige og gjort meg opp en mening! Før jeg begynte å markedsføre dette... Når jeg i tillegg ser at folk får forventet helsegevinst, så skal det mer enn noen rettningslinjer til for å forandre på mitt syn!
Skyt meg gjerne for det! Men medlemskap i et pyramidespill viser vel bare at jeg en gang ikke hadde kunnskapen jeg har i dag, i værste fall! Jeg så iallafall etter 2 timer at det var et pyramidespill...

Jeg er en person som gjerne innrømmer feil, så få meg til å innse at jeg tar feil! Det holder ikke med å si at basert på noen rettningslinjer så tar jeg feil. Vis meg bakgrunnen for retningslinjene! Dokumenter for meg! Les det jeg har lest og si meg hvor du er uenig!

Jeg mistenker at Du og jeg Bjafosse egentlig ikke står så langt fra hverandre når det kommer til mening som det kan virke som... Selskaper som er noe i nærheten av WMI vil vi begge ha bort!

Jeg diskuterer gjerne andre selskaper med deg privat da jeg har noen jeg mener er en uting jeg også! Du har mailadressen min! :)

Utlogget Arman

• Administrator
  • Ingen gud, ingen herre, alt for kjærligheten
De tre siste innleggene av gjest Steinar Halvorsen er godkjent under tvil, fordi de avviker fra trådens tema i alt for stor grad. De er likevel godkjent, fordi det er rimelig at Steinar Halvorsen får svare på de påstandene han tar tak i. MLM som sådan er ikke tema for denne tråden, så den delen av diskusjonen er med dette over. Vil man diskutere dette åpner man nye tråder eller ser etter andre tråder som kan være passende.

Gjentar dessuten oppfordringen til Steinar Halvorsen om å registrere seg som medlem. Det vil gjøre ting så mye lettere for både ham, de han diskuterer med og moderatorene. Kan legge til at selv om du diskuterer som 'gjest' er du underlagt de samme reglene som andre brukere av forumet.
I've spent a lot of my life among people brighter than myself. Larry Niven
===
Nei, ingen 'i' i nicket, heller ingen 'd'.
Streng Administrator Grei Administrator

Utlogget damounnassehi

Halvorsen: Flere av de spørgsmål du stiller har ingen direkte sammenheng med Omega-3/Omega-6 diskusjonen. F.eks. har antallet av personer med type-2 diabetes ingen relevans i denne diskusjon.

Du nevner din far: Du må passe på med ikke å bruke egne erfaringer, anekdoter om enkeltpersoner til å argumentere for din sak da disse er særligt subjektive og til genstand for stor statistisk variabilitet.

Det er synd at du ikke har tillid til helsevesenet, det er et problem for mange og et teegn på at der er ting vi må gjøre bedre i helsevesenet. Vi løser dog intet ved å tilby/anbefale pseudovitenskapelige behandlingstiltak.

Ellers må jeg henvise til mine siste innleg hvor jeg har besvaret temaet i denne tråd.

Steinar Halvorsen

• Gjest
I utgangspunktet Damounnassehi, så burde man vel være glad for at folk ønsker å ha en bedre helse og setter fokus på kosthold. Jeg forstår også din skepsis til mine påstander da jeg er en menigmann som har fått en brennende interesse for kosthold, ikke bare balanse, men sukker vitaminer og det komplette bildet...

Men jeg har et spørsmål til deg, som kanskje kan gi deg noen hint til hvorfor tilliten er såpass tynnslitt til helsevesenet. Hvem skal jeg lytte til? Professoren i farmakologi, tidligere seniorrådgiver for den britiske regjeringen innen medisinsikkerhet, medlem av "the royal society of medisin" på området ernæring og kosthold? MD Dwight Lundell, hjertespesialist med over 5000 bypassoperasjoner og en sterk bidragsyter til hjertemedisinen slik vi kjenner den idag? Eller deg en fastlege fra vestlandet?

Det er mitt store spørmål i dette, for jeg ønsker å gjøre det riktige. Jeg gjør ikke dette for pengene, jeg vil hjelpe... Jeg startet med Zinzino på grunn av pengene, men motivasjonen har endret seg!

Hvem skal jeg lytte til? Du avfeier dette som pseudovitenskap, de to jeg nevnte gjør ikke det!
Jeg viser til bøker jeg har lest, skrevet av disse pluss noen andre, og du avfeier de... Igjen, hvem skal jeg lytte til?

Den arrogante avfeingen av mine synspunkter har enkelt og greit gjort det valget enkelt for min del... Og jeg kommer til å bruke all min tid til å gjøre det enkelt for andre sin del også! Det er ikke ulovlig... Og godt er det!

Å sette min far på simvastatin uten å opplyse om risikoen for bivirkninger han løper burde vært ulovlig, men det støtter du? Ikke rart vi er uenige...

De andre jeg snakker om begrunner sine påstander med logikk, du avfeier den arrogant!
De andre viser til forskning og arbeid som er gjort for å endre guidelines... Du viser en blind tillit til guidelines...

Mens dette pågår dør folk av livstilssykdommer... Hvem skal jeg lytte til? Jeg vil hjelpe...

Utlogget bjafosse

MD Dwight Lundell, hjertespesialist med over 5000 bypassoperasjoner og en sterk bidragsyter til hjertemedisinen slik vi kjenner den idag?

Si meg, har du prøvd å google denne mannen? Vet du at han ble fratatt sin legelisens i 2008 pga. gjentatte operasjonstabber? Og at han siden den gang har prøvd å tjene penger på å spre pseudovitenskapelig svada om kolesterol og hjertesykdommer gjennom nettsider og bøker?

Du støtter deg altså på en person som av verdens samlede ekspertise anses som en sjarlatan, men som alle slags alternativmiljøer trykker til sitt bryst.

Jeg skal ellers la temaet MLM/pyramidespill ligge, men er på dine vegne glad for at du ikke har støtt på de mange hundre nettverkskonseptene som har operert i Norge de siste 4 årene, for skulle du ha "testet" alle disse på samme måte som med WMI ville du ha vært personlig konkurs nå.

Utlogget damounnassehi

Uavhengigt av din fars opplevelser så er simvastatin et viktigt og sikkert medikament til behandling av diabetikere og hjertesyke.

Jeg vil fraråde deg å følge Dwight Lundell sine råd da han ikke virker troverdig.
Et par links som jeg fant om han ved et enkelt google-søk:

http://www.quackwatch.org/11Ind/lundell.html
http://www.casewatch.org/board/med/lundell/order_2008.pdf
http://www.ncahf.org/digest11/11-31.html