Skrevet av Emne: Dei Grøne - det nye alternativpartiet?  (Lest 4291 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Ingvar Åberge

Dei Grøne - det nye alternativpartiet?
« på: 06. september 2013, 13:17:26 »
Dei Grøne har vorte det store stjerneskotet i valkampen i år, ved sidan av Piratpartiet.

Det som ein kanskje burde ha eit kritisk fokus på, er partiet sin tilknytnad til "alternativ" filosofi. Eg nøyer meg med å stilla spørsmål, men kastar inn nokre moment.

Eg har skumma gjennom delar av partiprogrammet. Det eg har sett verkar ikkje spesielt alternativt i den forstand som me snakkar om her. Ser ein derimot på CV-en til ein del av folka i partiet ser det noko annleis ut.

Ein sentral person i oppbygginga av partiet har vore Jan Bojer Vindheim: http://no.wikipedia.org/wiki/Jan_Bojer_Vindheim

Han har mellom anna vore redaktør av dette tidsskriftet: http://no.wikipedia.org/wiki/Vannb%C3%A6reren

På onsdag var det eit innlegg i Sogn Avis frå Dei Grøne i Aurland, der det var forklart at Dei Grøne står for eit paradigmeskifte innan politisk tenking. Det var i den samanhengen vist direkte til Thomas Kuhn, noko som fekk meg til å tenkja på ikkeno sine påstandar om at dei alternative misbrukar denne filosofien:

http://forum.skepsis.no/index.php/topic,4422.0.html

Tidlegare (i Erik Solheim si leiartid) vart gjerne SV rekna som alternativpartiet i Noreg. Eg hugsar at akkurat dete vart drøfta i NRK radio ein gong på starten av 1990-talet. Det er vel ikkje tvil om at Dei Grøne er SV sine arvtakarar på mange måtar, og kanskje også (og ventleg i sterkare grad enn SV) som alternativparti? Kan me seia at Dei Grøne er det nye alternativpartiet i norsk politikk?

Personleg er eg einig med mykje av Dei Grøne sin politikk, kanskje særleg innan oljeutvinning, at dei blokknøytralite og i det heile stiller nokså ubundne av dei kompromissa som andre parti hjar bunde seg opp til og som hindrar ein god og dymamisk politisk debatt. På den andre sida er det oigså naudsynt å vera kritisk til det nye partiet.

Utlogget Behemoth

• 5-dimensjonal "katt"
Sv: Dei Grøne - det nye alternativpartiet?
« Svar #1 på: 06. september 2013, 14:07:59 »
Monsanto-konspirasjonsteoretikeren Tore B. Krudtaa, som har figurert her på forumet, står også på stortingslisten for Miljøpartiet de Grønne i Vestfold. Ikke det at han nødvendigvis er representativ, men at MDG tiltaler alternative segmenter, fra de outrerte til de mer moderate (ala Øyvind Solum fra Alternativt Nettverk), er vel ingen overraskelse.

Utlogget kingvald

« Svar #2 på: 06. september 2013, 14:25:33 »
Monsanto-konspirasjonsteoretikeren Tore B. Krudtaa, som har figurert her på forumet, står også på stortingslisten for Miljøpartiet de Grønne i Vestfold. Ikke det at han nødvendigvis er representativ, men at MDG tiltaler alternative segmenter, fra de outrerte til de mer moderate (ala Øyvind Solum fra Alternativt Nettverk), er vel ingen overraskelse.

Et parti kan sette opp hvem som helst på sine lister. Det kan være at personen ikke er enig med partiet i det hele tatt.

Kjell Ingvaldsen

Utlogget Ingvar Åberge

« Svar #3 på: 06. september 2013, 15:38:01 »
Eg beklagar at det vert så grovt med skrivefeil i innlegga mine. Slik og med rotinnlegget her. Eg les ikkje alltid god nok korrektur, dessverre.

Til Kingvald: Det er ikkje sikkert at Krudtaa og Øyvind Solum står inne for MDG sin politikk, men dersom partiet har nominert dei utan samtykke kan det neppe oppfattast på nokon annan måte enn at partiet stiller seg bak deira filosofi. Det siste er kanskje like viktig.

(Men eg trur ikkje at MDG er i så stor mangel på kandidatar at dei treng å nominera folk på den måten.)

Utlogget J. Bøckman

• Global Moderator
  • Glorifisert grøftegraver
« Svar #4 på: 06. september 2013, 17:02:19 »
Jeg har inntrykk av at partiledelsen er rimelig rasjonell, men at det vaker en del uvitenskapelig svermeri like under. Ut fra det jeg har fått med meg av nyheter internasjonalt har det vært en del tull, bl.a. i Sverige hvor MDG har støttet en antroposofisk klinikk og alternativ medisin generelt, om jeg husker rett. Men den senere tiden ser det ut til at stadig flere skeptikere har involvert seg i MDG i flere land, og de mest uvitenskapelige skamplettene rydda ut av programmene - eller i det minste omformulert slik at tilhengerne av alternativ medisin er fornøyd samtidig skeptikere ser at altmed i praksis er definert vekk. Fra det norske partiprogrammet:
  • Vurdere alternative behandlingsformer, med tanke på godkjenning av utdanning og trygderefusjon for behandlingsformer med dokumentert effekt.
(Min understreking)

Jeg tror den programerklæringen er mer anti-altmed enn SVs program noen gang har vært (men nå gjetter jeg mest). Jeg ser at flere skeptikere jeg kjenner heier på MDG på Facebook, og anser det som sannsynlig at flere av dem er medlem i partiet.

Min personlige vurdering så langt: Nå som MDG for første gang har mulighet til å komme inn på Stortinget, og en stund lå an til å kunne få inn relativt mange representanter, kommer partiet heretter sannsynligvis til å vurdere listene sine mer seriøst enn de har trengt til nå. Partiet har aktive skeptikere. Jeg tror det er sannsynlig at de etter hvert får rydda vekk den konspirasjonsteoretiske GMO-motstanden også, men det er vel også mulig at ledelsen blir kuppa av den delen av medlemmene som er mer altie- og konspi-vridde. Jeg er uansett optimist.
"That's not opinion, that's science. And science is one cold hearted bitch with a 14 inch strap on!"  Vince Masuka (Dexter, TV-serie)

Utlogget pling

« Svar #5 på: 06. september 2013, 19:28:46 »
Min personlige vurdering så langt: Nå som MDG for første gang har mulighet til å komme inn på Stortinget, og en stund lå an til å kunne få inn relativt mange representanter, kommer partiet heretter sannsynligvis til å vurdere listene sine mer seriøst enn de har trengt til nå. Partiet har aktive skeptikere. Jeg tror det er sannsynlig at de etter hvert får rydda vekk den konspirasjonsteoretiske GMO-motstanden også, men det er vel også mulig at ledelsen blir kuppa av den delen av medlemmene som er mer altie- og konspi-vridde. Jeg er uansett optimist.

Jeg må si meg enig med J. Bøckman, ledelsen virker relativt oppegående og klarer forhåpentlig å rydde opp i de værste utskuddene. Forøvrig har jeg sett at noen av Nyhetsspeilets faste skribenter også står/har stått på MDGs valglister.
Andre partier har også hatt sine utskudd, men (heldigvis) er vi ennå ikke kommet så langt at vi kan kontrollere hvert skritt og hver tanke en person har gjort og hatt. Det vil være urettferdig å belaste hovedpartiet slike saker. Det en kan kreve, er at partiet viser vilje til å ta oppgjør med slike holdninger. De partier som lettest er utsatt, er små partier i vekst, slik MDG er for tiden.

Utlogget Ingvar Åberge

« Svar #6 på: 13. september 2013, 10:41:58 »
Eg er ganske einig med Bøckman og Pling. På den andre sida spørst det om eg torer å underskriva heilt ut på deira konklusjonar.

Ved å søkja litt på nettet finn ein mykje rart, særleg om (og av) Vindheim.

Her er eit blogginnlegg av han frå årests valkamp. Uheldigvis for MDG vel han formuleringar som gjev eit inntrykk av at han uttalar seg på vegner av partiet:

http://vindheim.wordpress.com/2013/08/22/englenes-parti/

Utlogget Ingvar Åberge

« Svar #7 på: 27. september 2013, 15:41:58 »
Eg har lese litt meir i MDG sitt program, og ser at dei har ei viss interesse for alternativ medisin:

Link til partiprogrammet:
http://www.mdg.no/content/uploads/2013/06/MDG_Arbeidsprogram_web.pdf

Eg siterer frå kapittel 3.6:

Sitat
Det betyr et tillitsfullt samarbeid mellom leger, helseinstitusjoner, pasienter, pårørende, pasientorganisasjoner og seriøse retninger innen alternativ medisin.

Spørsmålet er då ikkje minst korleis ein skil mellom seriøse og useriøse retningar innan alternativ medisin? Skal ein spørja den enkelte terapeuten: Er du seriøs eller ikkje? Sjølvsagt er alle saman seriøse då. Finst det objektive kriteriar for å skilja mellom dei seriøse og dei useriøse? Neppe, for det er (stort sett, i alle fall) på grunn av mangel på dokumentasjon at dei alternative retningane er alternative. Det ligg eigentleg i definisjonen.

Sagt med ein skeptikar sine ord kan ein nok slutta at setninga til MDG er sjølvmotseiande. Seriøs og alternativ er to ulike og uforeinlege karakteristika ved ein behandlingsmetode.

Eg kan vidare sitera punkt 12 i same kapittel:

Sitat
Vurdere alternative behandlingsformer, med tanke på godkjenning av utdanning og trygderefusjon for behandlingsformer med dokumentert effekt.

Alternative behandlingsformer med dokumentert effekt... Ja ha?
« Siste redigering: 27. september 2013, 15:44:59 av Ingvar Åberge »

Utlogget kingvald

« Svar #8 på: 28. september 2013, 07:35:31 »
Jeg må si mine egne tanker gikk i de samme baner som Ingvars når jeg selv leste de siterte programpunkter.

Kjell Ingvaldsen

Utlogget Behemoth

• 5-dimensjonal "katt"
« Svar #9 på: 12. juni 2014, 17:42:58 »
Krudtaa trekker seg som lokallagsleder for MDG etter påtrykk fra ledelsen:

http://fritanke.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=9447