Skrevet av Emne: En skeptikers opplevelse av å bli lest (reading) .  (Lest 2118 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Cycat

En skeptikers opplevelse av å bli lest (reading) .
« på: 03. januar 2014, 11:15:15 »
Jeg har alltid ønsket å oppleve og bli lest.  Hvordan gjør de det ?  Hvordan vil jeg oppleve det ?

På Alternativmessen på Lillestrøm 2013 kjøpte jeg meg en Reading for kr. 250.00.
Jeg har sett flere readinger gjort på andre, og jeg var informert fra før om å ikke svare for mye, eller uttrykke med bevegelser eller mimikk i ansiktet under seansen. Noe som gjorde henne litt irritert, siden hun stilte spørsmål flere ganger, som jeg svarte unnvikende på.

Det første leseren så i meg, var at jeg er glad i å bade.  Det er helt riktig. Jeg var fortsatt brun etter tre uker i syden, så den var  helt ok.

De neste påstandenene kunne jeg ikke vite noe om.  Jeg hadde i mitt tidligere liv vært trolljente på Island. Jeg ønsket ikke å forlate min mors kropp da jeg ble født. Dette kunne jeg selvsagt ikke svare på, annet enn at jeg ble født  :) Og jeg aldri har blitt fortalt om en fødsel som var utover normalen lang.

Videre fortalte hun meg at min mormor som er død , er min skyttsengel.  Hun sitter i den stolen som hun alltid satt i, da hun var på besøk  hos deg.  I mitt virkelige liv, er alle mine møbler  nylig byttet ut, da jeg flyttet til ny bolig.

Hun så mye kjærlighet og glede, musikk og sang i mitt hjem. Sannheten er at jeg fortsatt sørger over min mann, mye sang og glede er ikke det jeg forbinder livet mitt med nå.

Hun avsluttet med at jeg er en kvinne med mye kunnskap.  Der er jeg vel heller midt på treet  ;) Men det er klart jeg ble smigret.

Hun så ingenting av det som er MEG utenom at jeg er glad i å bade.  Jeg fikk ett fint bilde av henne, som viste meg som trolljente på Island, laget med voks som ble strøket ut med et strykejern. Bildet var fint det.

Og jeg var en opplevelse rikere.

Utlogget z

• Born with a heart of steel
    • Skeptikeren
Sv: En skeptikers opplevelse av å bli lest (reading) .
« Svar #1 på: 05. januar 2014, 19:45:29 »
Tror jeg vil bli for lett å lese når det kommer til musikksmak og lignende, men vanskelig med alt annet. Jeg har lyst å se noen prøve en usosial kødd som meg.
We are those from the empty
birthplace and undead flock
We are those who the arrival
the stars foresee and dread
We are those with the heart
forget by black goal
And let intact the glorious
gloal of Satan's soul

Utlogget Tantemøkken

Sv: En skeptikers opplevelse av å bli lest (reading) .
« Svar #2 på: 06. januar 2014, 01:35:47 »
Jeg har lyst til å dele en liten anekdote fra meg selv med dere. Jeg har en gang opplevd at en ikke-synsk (etter hva jeg vet) person som jeg i ikke kjenner, men som jeg på det daværende tidspunkt hadde truffet via jobb (frivillig jobb på en cafe+ for pasienter på psykiatriske og utskrevne). Han har ganske sikkert noe slags diagnose, jeg kjenner ham ikke, og hadde bare sett ham nå og da på cafeen før episoden jeg skal fortelle om skjedde. Og vi kjente hverandre ikke personlig, men i og med at jeg ble adskillig mer kjent med andre mennesker på cafeen, kan jeg ha fortalt fortrolige ting til dem som han han kan ha snappet opp hvis han satt i et naborom når vi snakket, eller de mer fortrolige vennene mine kan ha snakket videre. Begge to fortoner seg som eksisterende muligheter, men ikke overveiende sannsynlig, siden jeg pleier å være veldig forsiktig med hemmelighetene mine, de nærmeste vennene mine der hadde neppe noe kontakt med ham, og han var ikke spesielt ofte der. Men ofte nok til at vi tilfeldigvis skulle komme til å treffe på hverandre i en annen sammenheng og komme i prat.

Han kom da på merkelig vis til å fortelle meg mye om meg selv som stemte (fortiden), jeg tror for det meste det bare var ett punkt om kjærlighetsliv og menn som ikke stemte på noe fornuftig vis (perverst nok, det stemmer bedre nå, 10 år etter.) Han stilte ingen av de "synsk"-spørsmålene, og hele greia var en merkelig opplevelse. Og han oppgav ikke detaljer i en slik grad at jeg følte det var sannsynlig at han kjente til livshistorien min. 

Obs! Til alle som vil ta dette til inntekt for synskhet og slikt, les dere opp på de matematiske fenomenene Bell-kurven og statistisk støy. (Kortversjon for de som ikke gidder: Det er helt normalt (faktisk det mest normale) å oppleve unormale ting av og til.)