Skrevet av Emne: Spørsmål om Skepsis  (Lest 9406 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Inge

• Gjest
Spørsmål om Skepsis
« på: 25. februar 2014, 20:12:40 »
Jeg leser om den nye lederen i Skepsis at han er venstreaktivist: http://no.wikipedia.org/wiki/Magnus_Bernhardsen

Det er ikke ukjent at kommunister søker makt gjennom frivillige organisasjoner, SOS rasisme er et skrekkeksempel, men mange andre organisasjoner er også infiltrert.

Er Skepsis nok en kommunistorganisasjon?
« Siste redigering: 25. februar 2014, 20:17:53 av Inge »

Utlogget B. Tuftin

• Pan Narrans
    • Bjørnar's NoWhere Land
Sv: Spørsmål om Skepsis
« Svar #1 på: 25. februar 2014, 20:41:42 »
Nei.

Inge

• Gjest
« Svar #2 på: 25. februar 2014, 21:04:25 »
Så du kjenner til Magnus Bernhardsen?

Utlogget Pernille Nylehn

• Global Moderator
    • Bloggen min
« Svar #3 på: 25. februar 2014, 21:19:50 »
Inge, mener du et lederverv i Noregs mållag, bokutgivelse om Kurdistan i samarbeid med Raud ungdom, og deltagelse i kampanjen "Ta flagget tilbake frå nazistane" kvalifiserer til betegnelsen kommunisme? 
Medlemmer av foreningen Skepsis har en mindre aura, dvs. et mer innskrenket bevissthetsfelt, enn den øvrige befolkningen.

Else Egeland, healer og Cand.San.

Utlogget Asbjørn Dyrendal

• Administrator
    • Skepsisbloggen
« Svar #4 på: 25. februar 2014, 22:47:02 »
Jeg leser om den nye lederen i Skepsis at han er venstreaktivist: [url]http://no.wikipedia.org/wiki/Magnus_Bernhardsen[/url]

Det er ikke ukjent at kommunister søker makt gjennom frivillige organisasjoner, SOS rasisme er et skrekkeksempel, men mange andre organisasjoner er også infiltrert.

Seriøst? Virkelig?

Skepsis har og har hatt medlemmer som spenner politisk fra Frp til Rødt, og en del som ikke liker å være del av spekteret. De fleste jeg har kjent til er "borgerlige" (det later til å være en internasjonal trend i Vesteuropa + USA, med variasjoner), mens på den andre siden har det sannsynligvis vært en overrepresentasjon fra Rødt. Vi har hatt ledere med nokså ulik partipolitisk tilhørighet.

Skepsis er ellers sakene sine og aktiviteten sin.

Ellers fremstår forsøk på å projisere en identitet på en organisasjon ut fra hvem som er valgt til leder som nokså snodig. Det er sånt vi ser fra den mindre tenkende delen av konspimiljøer. (Den forrige var forøvrig frimurer. Det kan bli mye morsomt hvis man bare velger de rette småtingene å fiksere på. Men spesielt relevante er de ikke, annet enn for individuell motivasjon.)

Utlogget Arman

• Administrator
  • Ingen gud, ingen herre, alt for kjærligheten
« Svar #5 på: 25. februar 2014, 23:17:01 »
Jeg for min del syns nok det er mer bekymringsverdig at han liker Vålerengens Idrettsforening.  ::)
I've spent a lot of my life among people brighter than myself. Larry Niven
===
Nei, ingen 'i' i nicket, heller ingen 'd'.
Streng Administrator Grei Administrator

Utlogget Gnisten

• Administrator
« Svar #6 på: 25. februar 2014, 23:25:48 »
Jeg leser om den nye lederen i Skepsis at han er venstreaktivist: [url]http://no.wikipedia.org/wiki/Magnus_Bernhardsen[/url]

Herregud Inge, hvilken grav er du oppstått fra? Jeg kjenner altfor godt til den retorikken du presterer her, men det er bortimot et kvart århundre siden jeg sist ble konfrontert med den.

Du forstår det, Inge, at mens du sov i timen så tok Den kalde krigen slutt, sånn rundt omkring 1990:

http://snl.no/Den_kalde_krigen
http://no.wikipedia.org/wiki/Den_kalde_krigen
http://nn.wikipedia.org/wiki/Den_kalde_krigen
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A5%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%B0%D1%8F_%D0%B2%D0%BE%D0%B9%D0%BD%D0%B0

Jeg var forresten i Sibir på den tiden, så jeg så litt av hvert på nært hold. Men det er, bokstavelig talt, en annen skål!

Utlogget Roger

« Svar #7 på: 25. februar 2014, 23:31:23 »
Hehe. Fantastisk! Aner meg at Inge fikk til det han prøvde på.
Hvis du gjør det du alltid har gjort, så får du det du alltid har fått..

Utlogget Behemoth

• 5-dimensjonal "katt"
« Svar #8 på: 26. februar 2014, 01:33:45 »
Inge, mener du et lederverv i Noregs mållag, bokutgivelse om Kurdistan i samarbeid med Raud ungdom, og deltagelse i kampanjen "Ta flagget tilbake frå nazistane" kvalifiserer til betegnelsen kommunisme?

Var ikke Bernhardsen også med i Arbeidernes Kommunistparti (Akp)?

Vi får derfor bare vente å se hvilken rolle Skepsis vil spille i den framtidige verdensrevolusjonen.

Utlogget z

• Born with a heart of steel
    • Skeptikeren
« Svar #9 på: 26. februar 2014, 04:52:55 »
Jeg trodde vi var jøder/frimurere/satanister. Når ble vi også kommunister?
We are those from the empty
birthplace and undead flock
We are those who the arrival
the stars foresee and dread
We are those with the heart
forget by black goal
And let intact the glorious
gloal of Satan's soul

Utlogget kingvald

« Svar #10 på: 26. februar 2014, 06:55:53 »
Tusen millioner takk til Arman for viktig informasjon!

Jeg må bare beklage for at jeg har deltatt aktivt på forumet til en slik grusom frontorganisasjon for den undergravende ideologien "fotball"! Jeg vil med dette på det sterkeste ta avstand fra disse uhyrlighetene! Jeg ønsker med dette å gjøre kjent at jeg IKKE, jeg gjentar IKKE er fotballtilhenger! Heldigvis har jeg ennå ikke latt meg forlede til å melde meg inn i organisasjonen.

Denne tilknytningen var helt ukjent for meg helt til jeg leste Armans hjelpsomme innlegg!

Kjell Ingvaldsen

Ps
Hmmmmmm? Med tanke på det nyttige arbeid foreningen gjør, kanskje man burde vurdere å melde seg inn? Om ikke annet for "å ta den tilbake fra fopallidiotene" ;)
ds

Utlogget magnusbe

• leiar i Skepsis
    • twitter
« Svar #11 på: 26. februar 2014, 17:28:22 »
Eg vil berre få leggja til at det er usedvanleg klønete infiltrering når partitilhøyrsla vert opplyst om under presentasjonen av kandidatane til leiarvalet.

Inge

• Gjest
« Svar #12 på: 26. februar 2014, 17:50:24 »
Eg vil berre få leggja til at det er usedvanleg klønete infiltrering når partitilhøyrsla vert opplyst om under presentasjonen av kandidatane til leiarvalet.
Er det virkelig ment som en formildende omstendighet at Skepsis visste hva de gjorde da de valgte en kommunist til leder?

Utlogget Christopher

« Svar #13 på: 26. februar 2014, 18:15:41 »
Om noen lurer så har nestleder bakgrunn fra Oppegård Høyre og er i dag medlem av Akershus Venstre. Så slapp av om Magnus begynner å synge Internasjonalen under et styremøte så skal vi nok få roet han ned  ;) Om noen synes at tilsvaret mitt her virker litt flåsete så er det på bakgrunn av at jeg ikke helt ser problemet med partitilhørighet.

(rettet sangtittel)
« Siste redigering: 26. februar 2014, 18:27:47 av Asbjørn Dyrendal »

Inge

• Gjest
« Svar #14 på: 26. februar 2014, 18:37:33 »
Om noen synes at tilsvaret mitt her virker litt flåsete så er det på bakgrunn av at jeg ikke helt ser problemet med partitilhørighet.
Der ligger vel hele problemet. Antidemokratene på venstresiden har klart hva antidemokratene på høyresiden bare kan drømme om: å bli ansett som stuerene. Skepsis er deres seneste offer.