2

Skrevet av Emne: Feminismekritikk  (Lest 6704 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Stephan Brun

• ateist, stoiker, filosof, illuminist, mentat.
Sv: Feminismekritikk
« Svar #30 på: 14. mars 2014, 09:00:10 »
Jepp. Går ut ifra at det er slik det er ment, og slik gir det mening. Mistenkte noe slikt fra beskrivelsen, også.
cetervm·censeo·carthaginem·stvpiditatem·esse·delendam!
—fritt etter M. Porcivs Cato

Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one.
—Charles Mackay.

prvdentia·fortitvdo·ivstitia·temperantia

Inge

• Gjest
« Svar #31 på: 14. mars 2014, 11:25:36 »
Og angående med hva du ikke forstår, så kan vi begynne med at likestilling på et eller annet vis fører til utestengelse.
Jeg tror jeg har vært tydelig på at det er ideologien feminisme som er ekskluderende og at likeverd dekkes av humanisme. Likestilling kan virke ekskluderende hvis lønnet arbeid gis høyere sosial verdi enn å ta seg av familie og hjem. Sikkert mye annet vi kan ta tak i også, hvis du vil bidra.

Inge

• Gjest
« Svar #32 på: 14. mars 2014, 11:27:26 »
Nå gir ordet systemisk mer mening for meg. Takk!

Utlogget Jon

« Svar #33 på: 14. mars 2014, 19:15:35 »
Feminisme er på sett og vis "stygt" siden det bare gir mening relativt til en historisk feil. Med andre ord, det er en taktisk posisjon heller enn en prinsipiell. 

Utlogget z

• Born with a heart of steel
    • Skeptikeren
« Svar #34 på: 14. mars 2014, 20:33:52 »
Og angående med hva du ikke forstår, så kan vi begynne med at likestilling på et eller annet vis fører til utestengelse.
Jeg tror jeg har vært tydelig på at det er ideologien feminisme som er ekskluderende og at likeverd dekkes av humanisme. Likestilling kan virke ekskluderende hvis lønnet arbeid gis høyere sosial verdi enn å ta seg av familie og hjem. Sikkert mye annet vi kan ta tak i også, hvis du vil bidra.

Homofile og transseksuelles rettigheter dekkes også under humanisme, så betyr det at jeg som ønsker at homofile ikke blir diskriminert eller uthengt er for utestengelse? Når ble det å fokusere på en gruppe med mindre rettigheter det samme som utestengelse? Er antirasister også onde i dine øyne? Morsomt at du bringer opp lønnet arbeid. Så kvinner skal helst holde seg hjemme og ha mindre lønn?
We are those from the empty
birthplace and undead flock
We are those who the arrival
the stars foresee and dread
We are those with the heart
forget by black goal
And let intact the glorious
gloal of Satan's soul

Utlogget Gnisten

• Administrator
« Svar #35 på: 15. mars 2014, 03:23:28 »
Undres om Inge kjenner seg igjen i noe av det som nevnes i siste avsnitt, med tanke på emnet Spørsmål om Skepsis?

Inges svar på mitt spørsmål er flyttet til nevnte tråd:

http://forum.skepsis.no/index.php/topic,4600.msg63738.html#msg63738