Skrevet av Emne: Prinsesse Märtha og Lisa Williams arrangerer workshop sammen  (Lest 3276 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dupree

• Gjest
I går meldte Märtha og hennes Engleskole-makker Elisabeth Nordeng på skolens Facebook-side at de har startet et samarbeid med den synske superstjerna Lisa Williams.

Går det an å synke stort dypere?

- Hennes fokus og lidenskap for det åndelige har gjort den spirituelle verden tilgjengelig og troverdig for nordmenn, og åpne for mine show, sa Williams i et intervju med Side2.

Troverdig? Det må være tidenes overdrivelse.  ::)

Prinsesse Märtha og Elizabeth Nordheim står via Astarte Inspiration, bedre kjent som Engleskolen, som arrangør for kurset som holdes 14. september i Oslo.

Engleskolens skriver følgende på sin Facebook-side:

«I dag er dagen her! Endelig kan vi fortelle deg om et prosjekt vi har gledet oss til i flere måneder. Sammen med Lisa Williams, internasjonalt anerkjent medium, skal vi holde et seminar i Oslo og vi gleder oss stort. 14. September arrangerer vi en endags-workshop på Radisson Blu Scandinavia hvor vi vil lære deg hvordan du kan komme i kontakt med din indre stemme og bli kjent med flere sider av deg selv som kan bidra til positive forandringer i livet ditt. Vi vil alle gi «readinger» fra scenen. Det kan hende du er en av de heldige!»

Billettsalget startet i dag, og prislappen er på 1540 kroner per billett.

Skulle gjerne gått dit og håpet på å bli tildelt en reading bare for å vise at dette er bullshit, men jeg har nyttigere ting å bruke pengene på.

Utlogget Gnisten

• Administrator
Sv: Prinsesse Märtha og Lisa Williams arrangerer workshop sammen
« Svar #1 på: 04. juli 2014, 13:26:48 »
Dagbladet skriver om saken i dag, bl.a. med Jan Guillou som kilde:

- Prinsessen er en kvakksalver
Prinsesse Märtha skal sammen med det selverklærte mediumet Lisa Williams hjelpe folk å snakke med sine døde.

(Dagbladet): I går kunne Engleskolen Astarte, der prinsesse Märtha Louise er en av gründerne, fortelle at de skal holde et seminar sammen med det selverklærte mediumet Lisa Williams på SAS-hotellet i Oslo i september.

Mer får man ikke lest uten å betale. I papirutgaven sier forsiden: "MÄRTHA ER EN  KVAKK-SALVER".

Utlogget kingvald

« Svar #2 på: 05. juli 2014, 10:04:38 »
Min lokalavis, RB, har også hatt et oppslag. Som dere vil se fra kommentarfeltet er jeg litt kritisk til sannferdigheten i overskriften. Innholdet i selve artikkelen har senere blitt korrigert i henhold til min kritikk, og framstår nå som mer klart nøytral.

Jeg tror vi skeptikere har hatt en viss suksess ovenfor pressen med vår kritikk av tendensiøse oppslag om tema av denne sorten. Det virker som om journaliststanden har oppdaget enten at det faktisk ikke er et overveldende flertall som tror på slikt vås, eller at det faktisk er nettopp vås. Vanskelig å tro, men kan det faktisk være at det er journalister der ute som er sitt ansvar bevisst? ;)

Kjell Ingvaldsen

Utlogget Gnisten

• Administrator
« Svar #3 på: 05. juli 2014, 15:02:09 »
Siterer én av dine kommentarer i din lokalavis:

Kjell Ingvaldsen
Litt feil i tittelen, det er tross alt grundig bevist at Williams-dama er en kynisk svindler, og absolutt ikke synsk. Tar seg litt opp i teksten, hvor det helt klart påpekes at synskheten til svindlersken kun er påstått. Ikke er dama synsk, og ikke er 'a i stand til å kommunisere med noen avdøde. Dog er det litt fram og tilbake med korrekt beskrivelse. Andre steder i teksten videreformidles Williams sine løgner uimotsagt, på samme måte som i overskriften.
I og med at prinsessen deltar i dette, som altså er et svindelforsøk, å selge en tjeneste man vet ikke finnes, så bør man kanskje vurdere om Kongen burde ta i bruk bestemmelsene i Grunnlovens § 37, http://lovdata.no/lov/1814-05-17/§37 (bokmål) http://lovdata.no/lov/1814-05-17-nn/§37 (nynorsk).

Det er betenkelig at denne personen fremdeles er med i arverekkefølgen til Norges trone. Jeg skrev om det tidligere, uten å foreslå hvilke lovparagrafer som kan komme til anvendelse:

Vår prinsesse blir verre og verre. Hun bør fratas sin kongelige tittel og fjernes fra arverekkefølgen til Norges trone.

Hele tråden har URL: Vekkelsesmøte for Engletro! Kun kr. 465,-! (Bemerk at prisen er tredoblet i år. Er det Lisa Williams som skal ha tusenlappen i differanse?)

I den tråden lenker jeg også til tre andre tråder her i forumet om prinsesse Märtha Louise av Norge.

Utlogget kingvald

« Svar #4 på: 05. juli 2014, 21:52:04 »
Arveretten for henne (og døtrene) er nok uangripelig. Tru'kke man i det nåværende religions-politiske klima i Norge ville nå fram med å utelukke dem som "frafalne fra den rette lære" innen Den Norske Kirke, så lenge de formelt forblir stående som medlemmer. Og ekteskapsinngåelsen hennes var jo godkjent av pappa Kongen, så hun og døtrene oppfyller alle krav som stilles i Grunnloven. Så takk for at dattera til moromannen har sørget for tronarving samt reserve. Hennes kongelig høyet prinsessen, og lillebror prinsen, står heldigvis i mellom tronen og engle-dama!

Men når det gjelder engle-damas kriminelle virksomhet, så er altså den aktuelle paragrafen Grunnlovens § 37, som på (ny)norsk lyder "Dei kongelege prinsessene og prinsane skal for sine personar ikkje svare for andre enn kongen eller den han set til dommar over dei." (Valgte den norsk-språklige varianten, selv om mitt vanlige skriftspråk dog er det modifiserte danske i allment bruk her i riket.)

De lover de må stå til ansvar etter er Norges vanlige lover, det er bare at pappa Kongen kan ordne det på kammerset, eller overlate det til en spesialoppnevnt domstol. Han kan vel strengt tatt bestemme at de skal stå til ansvar i de vanlige domstoler, men de vil da ikke ha myndighet etter allmenne lover, men på grunnlag at de er de Kongen  "set til dommar" i saken.

Og dessverre er jeg redd Hans Majestet ikke sette noen til dommer i denne saken.

Kjell Ingvaldsen

Utlogget kingvald

« Svar #5 på: 07. juli 2014, 21:36:27 »
Har tenkt litt. Eller i alle fall prøvd. Hvis man skulle melde prinsessen til Forbrukerombudet for hennes firmas ulovligheter, kan da Forbrukerombudet henlegge saken uten videre? Eller vil Grunnlovspålegget om at "(d)ei kongelege prinsessene og prinsane skal for sine personar ikkje svare for andre enn kongen eller den han set til dommar over dei" utlegges slik at saken i tilfelle uansett må framlegges for ham?

I alle fall vil det måtte vurderes om den faste klageadgangen til Markedsrådet er gyldig. I en sak som omhandler prinsessens personlige ansvar som styremedlem i Astarte Inspiration AS, org.nr 991 595 228, vil vel ikke Markedsrådet ha juridiksjon pga. ovennevnte paragraf. Så blir saken klaget inn, så blir muligens Hans Majestet tvunget til i det minste å ta formelt standpunkt.

Kjell Ingvaldsen

Utlogget Anomaly

« Svar #6 på: 07. juli 2014, 22:57:10 »
Har tenkt litt. Eller i alle fall prøvd. Hvis man skulle melde prinsessen til Forbrukerombudet for hennes firmas ulovligheter, kan da Forbrukerombudet henlegge saken uten videre?

Nei. Astarte Education er et AS, og faller derfor under relaterte lover. Problemet er etter min erfaring med foretningsjus som jeg har påpekt tidligere : http://forum.skepsis.no/index.php/topic,4252.msg62789.html#msg62789, en svak og vag lovgivning.

Skulle det vært annerledes er det vanskelig å se at slike tilfeller var et vedvarende diskusjonstema.

Generelle forbehold
WIKIPEDIA GIR INGEN GARANTI FOR PÅLITELIGHETEN AV INNHOLDET

http://no.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Generelle_forbehold

Utlogget Christopher

« Svar #7 på: 08. juli 2014, 20:51:20 »
Vi i skepsis har tidligere tatt kontakt med Astarte for å få testet englefjær og nå denne gangen har vi bedt Märtha om å bevise sine evner i forhold til å prate med hester. Vi har selvfølgelig ikke fått noe svar enda. Selv ikke når vi inviterte i eventyrform  ;)

Det var en gang.... http://skepsis.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=1637
« Siste redigering: 08. juli 2014, 20:57:33 av Christopher »