2

Skrevet av Emne: Dyretolk "hjalp" eierne til katten Kjell som ble bortført  (Lest 3639 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dupree

• Gjest
Æsj. Jeg blir kvalm og dårlig og orker nesten ikke bli sint, engang ...  :(  For oss som har fulgt med på saken om den fine, gamle hannkatten som ble kidnappet på Dagali, er det rett og slett vondt å lese om at en dyretolk nå har blandet seg inn og mener hun "føler" katten, og får familien med på en leteaksjon på et sted der hun mener katten kan befinne seg.

Eier ikke disse menneskene skam i livet? Eller tror hun virkelig på det hun lirer av seg? Jeg får da inderlig håpe det er det siste som er tilfellet ...

- Jeg føler at Kjell lever og vil hjem. Han er sliten og beveger seg ikke mye, og det tærer på at han har vært borte siden lørdag, sier dyretolken da hun ser bildet av den svarte og hvite skogskatten.

Ja, det er jo så imponerende, så. Det er neppe nødvendig å påberope seg overnaturlige evner for å kunne si at dersom katten lever, er han antagelig forvirret og sliten. Alle med kjennskap til katter kan si det!

- Jeg føler at det er her Kjell har kjørt, for jeg får sånne frysninger nedover ryggen. Det er denne veien de har tatt ham.

Jeg får frysninger på ryggen av denne dyretolken! Og av å vite hvordan denne familien har det nå. Den eldste katten min ble nemlig kidnappet for mange år siden, riktignok i en annen setting, og jeg fikk ham tilbake etter drøyt en uke. Hadde en dyretolk blandet seg inn da, tror jeg ikke hun hadde vært i live nå ...

Det er fryktelig, fryktelig dårlig gjort å utnytte en slik situasjon for å få noen minutter i media. Shame!  >:(

Utlogget kingvald

Sv: Dyretolk "hjalp" eierne til katten Kjell som ble bortført
« Svar #1 på: 05. juli 2014, 09:50:16 »
Shame også for media som kynisk trykker sånt!

Kjell Ingvaldsen

Dupree

• Gjest
« Svar #2 på: 11. juli 2014, 15:13:17 »
Ser at eierne nå utlover dusør for tips som fører til at katten Kjell kommer hjem:

Du kan ikke sette en prislapp på et gammelt familiemedlem, men hvis vi skulle være så heldige at noen skulle finne ham, så er han verdt noen tusenlapper for at vi skal kunne gi ham et godt liv de siste årene, sier 72-åringen til VG.

Nå har jeg ikke så stor tro på at medlemmer av Skepsis eller noen av oss snylterne som bare bruker forumet  ;) vet noe om denne saken, men jeg nekter plent å registrere meg på fjesboka for å få kommentere i VG!

Så, altså ... Dersom noen her kjenner til hvor katten er, så sørg for å få ham hjem, for svingende! Det er ikke nødvendig å stjele katter, har dere sett på Finn.no, det formelig vrimler av nydelige katter som gis bort helt gratis! Hvorfor ta en katt som har et hjem i stedet for å hjelpe en katt som trenger et hjem? (Egentlig synes jeg at man burde betale for en katt, har man ikke råd til å betale for katten, har man heller ikke råd til å holde katt! Og en gammel katt koster flere tusen kroner i året bare i veterinærutgifter; vaksiner, ormekurer, helsesjekk evt. med blodprøver, tannpleie/tannbehandling ...)

Nå tviler jeg på at de som tok katten er dyrevenner, så det er kanskje like greit at dere ikke har noen dyr overhodet, da. Men la Kjell få komme hjem.

Edit: Kosmetisk pirk.
« Siste redigering: 11. juli 2014, 15:21:45 av Dupree »

Utlogget kingvald

« Svar #3 på: 12. juli 2014, 09:33:34 »
… men jeg nekter plent å registrere meg på fjesboka for å få kommentere i VG!
Tiltredes!

Kjell Ingvaldsen

Dupree

• Gjest
« Svar #4 på: 09. november 2014, 10:54:03 »
HURRA!!!!!

Kjell er hjemme igjen! Jeg har fulgt med på saken, men hadde gitt opp håpet om at han noen gang ville komme til rette. Det er intet mindre enn en av de beste julepresangene jeg kunne få, og det på tross av at jeg aldri har sett katten engang!

– Vi må nok leve med at dette er et mysterium. Jeg har vanskelig for å forstå hva motivet skulle ha vært for å kidnappe en katt uten spesielt stor verdi, men det kan fortsatt ha vært en misforståelse. De skjønte kanskje at de tok feil katt og valgte dermed den enkle løsningen ved rett og slett å kvitte seg med den.

– Jeg tror i så fall det kan ha vært bekvemmelighetshensyn som gjorde at de ikke krøp til korset og innrømmet feilen, eller ikke gadd å reise hele veien tilbake for å levere tilbake Kjell.

Så får jeg heller leve med utsagn som dette:

– Jeg er ikke skuffet for jeg får fortsatt inn at han lever, sa dyretolken.

Og hun hadde rett. Fredag ettermiddag, 7. november klokken 17.10 ble Kjell funnet, like i nærheten av hjemmet. Da hadde han vært borte i over fire måneder.

Hva skulle hun dyretolken ellers ha sagt, egentlig?  ::)

Utlogget pling

« Svar #5 på: 10. november 2014, 02:43:37 »
Var virkelig katta kidnappet?
I min barndom husker jeg at min onkel og tante hadde en svær, svart hannkatt. Jeg var aldri trygg på denne katta. Prøvde du deg på et forsiktig stryk og klapp, kunne du like godt risikere å få et risp tilbake.
Denne katta hadde det også med å forsvinne. Han kunne være borte i månedsvis, for så å dukke opp igjen. Merkelig nok falt disse tilbakekomstene overens med familiebegivenheter som julefeiring, 60-årsdager eller lignende - mystisk i seg selv bare det!
Til slutt ble han borte for godt. Teorien var at det var reven som til slutt hadde tatt han. Den gang fantes det ikke - i hvert fall ikke offentlig i aviser - dyretolkere som kunne beskrive kattas videreverdigheter og siste skjebne.

Dupree

• Gjest
« Svar #6 på: 10. november 2014, 13:56:45 »
Var virkelig katta kidnappet?

Jeg tror sikkert det.

For det første; vitneobservasjonene. Greit at folk har en slem tendens til å oppfatte ting feil, men hvordan er det mulig å feiloppfatte at noen tar en katt med seg i en bil? Det kan vel ha vært en annen katt, men hvilken katt i så fall? Hvis de som tok en katt med seg i bilen egentlig tok med sin egen katt, ville de vel ha gitt lyd fra seg for å oppklare denne misforståelsen?

For det andre; selv om det finnes enkelte (hann)katter som har veldig sterke instinkter, er mer omflakkende enn vanlig og ofte er svært revirhevdende og har store revir, så er det lite sannsynlig at en så gammel katt plutselig skulle føle slike behov. Katten var jo etter sigende en hjemmekjær katt, og ingen ungdom heller. Kastrert også, tror jeg.

At katten var i så dårlig forfatning da han kom hjem, underbygger også teorien. Han har ikke vært på vift, han har vært bortkommen og hjemløs i noen måneder. Da ser de slik ut, eller verre.

Det er ingen umulig tanke at mennesker kan finne på å kidnappe en katt. Han som ligger i fanget mitt akkurat nå ble tatt og fraktet flere mil av gårde der han ble dumpet. Han ble så tatt hånd om og til slutt gitt bort ... Gjett om det var veldig enkelt å få katten tilbake?  >:(

Ingenting av det mennesker kan finne på å gjøre forundrer meg lenger.

Edit: Det som skjedde med min kjære pus vet jeg fordi kidnapperen selv fortalte hva som hadde blitt gjort, og hvor han ble dumpet.
« Siste redigering: 10. november 2014, 14:27:26 av Dupree »