Skrevet av Emne: Hvordan kunne de unngå å se dette komme?  (Lest 2223 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Øyvind R

• "agent i en del av et større nettverk"
Hvordan kunne de unngå å se dette komme?
« på: 02. februar 2010, 21:00:00 »
Spåerne dømt til lange fengselsstraffer

Hvorfor klarer aldri synske personer å unngå slikt?
You can make the world beautiful just by refusing to lie about it.

Utlogget Karsten Eig

• Karstens meninger om det meste
Sv: Hvordan kunne de unngå å se dette komme?
« Svar #1 på: 02. februar 2010, 21:46:30 »
Minner meg om en Donaldhistorie, der en spåkone hadde hengt ut skiltet "Borte neste onsdag pga sykdom".

Dupree

• Gjest
« Svar #2 på: 02. februar 2010, 21:54:31 »
Det jeg lurer på er hvordan det overhodet kan være lov å drive med spåing mot betaling, når det aldri er dokumentert at det er noe i dette! Sjekket Eksperthjelp, og kom fram til 88 stk. bare under "Tarot/Klarsynt".

Det gir jo et seriøst inntrykk når de står der listet opp mellom advokater, leger og andre seriøse yrkesgrupper. Går det ikke an å kreve at de faktisk beviser at de er klarsynte?

Utlogget Mona

• Master Zombie
« Svar #3 på: 02. februar 2010, 22:02:46 »
Det gir jo et seriøst inntrykk når de står der listet opp mellom advokater, leger og andre seriøse yrkesgrupper. Går det ikke an å kreve at de faktisk beviser at de er klarsynte?
Fun fact: i Sverige er en 'klarsynt' en som er rasjonell og fornuftig...
Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?
-Douglas Adams

"Imponerende. Du har altså utført en randomisert dobbeltblindet studie på ditt eget kontor?" - Atle Klovning

Skepsis - fordi vi bryr oss!

Utlogget Marky

• "Rockfeller-soldat" og "NWO-lakei"
« Svar #4 på: 02. februar 2010, 22:42:10 »

Sitat

Og er du rar, så er du snill/søt/omtenksom :D
Although i realise that your idea of a meaningful critique of the crimes of big pharma is "chemotherapy hurt my grandma that's  why i love vitaminpills and hate the vaxxxines lol freedom.

Ben Goldacre

Utlogget J. Bøckman

• Global Moderator
  • Glorifisert grøftegraver
« Svar #5 på: 03. februar 2010, 00:38:58 »
Det har da vitterlig vært den vanligste betydningen her i landet også inntil nylig. Jeg synes vi skal ta begrepet tilbake og reklamere for Skepsis som en forening for klarsynte.  :)
"That's not opinion, that's science. And science is one cold hearted bitch with a 14 inch strap on!"  Vince Masuka (Dexter, TV-serie)

Utlogget Harald Hanche-Olsen

• Harald Hanche-Olsen
« Svar #6 på: 03. februar 2010, 03:03:22 »
Jeg synes vi skal ta begrepet tilbake og reklamere for Skepsis som en forening for klarsynte.  :)
Storartet! Jeg er med! (Selv om jeg både er nærsynt og bruker progressive briller.)