Fotball er jo helt uinteressant. Selv JEG mener tvilsomme bilder av sjøormer i Hornindalsvannet er mer interessant en som så! Ja, selv det faktum at sjøormen ikke viser seg der for øyeblikket ville være mer interessant!
Kjell Ingvaldsen
Med et fornuftig syn på fotball
Hehe, da regner jeg med at t.o.m å se maling tørke er en mer interessant prosess for deg enn å se på fotball

Ser forresten at det er kommet en oppdatering. En som ikke har sett bildet (?) uttaler at han tror ikke det er en sjøorm, men at muligens bølger kan lede til synsbedraget. — Fiskebiolog Otte Bjelland:
"Han er imidlertid ikke i tvil om folk ser noe, men sjøormer er det ikke. Bjelland har ikke sett bildet fra Hornindalsvatnet, men han sier at lys i kombinasjon med mørk bakgrunn kan gjøre at bølger ser ut som sjøormer.
- De såkalte sjøormene blir ofte sett i vann som er lange og dype. Hydrografiske forhold kan gjøre at bølger oppstår av seg selv og ser ut som sjøormer i det rette lyset. Bølgene i Sognefjorden etter tsunamien viser hvordan det plutselig kan dukke opp bølger. Det kan skje i et vann også, sier Bjelland.
Akkurat i denne saken og på dette bildet, så ser resten av vannet ganske rolig ut, så at de små krusningene som knapt kan kalles bølger skal føre til et slikt synsbedrag tviler jeg på. Men jeg er jo ikke akkurat en autoritet på området, så det er selvfølgelig mulig at det skjer noe akkurat der "ormen" er. Her må noen skeptikere med kunnskap på området komme på banen.