Skrevet av Emne: Ronnie Johansons bøker om Snåsa-mannen  (Lest 2137 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Gnisten

• Administrator
Ronnie Johansons bøker om Snåsa-mannen
« på: 30. november 2014, 11:03:00 »
Og Snåsamannen har mistet nattesøvnen og blitt fryktelig såret over omtalen av ham i boken "Profeten fra Snåsa".

Alt Johanson har skrevet i sin bok sårer meg fryktelig. I natt hadde jeg store problemer med å få sove. Jeg kan ikke se andre motiver enn at Johanson vil motarbeide kristendommen og det guddommelige, sier Gjerstad.

Ronnie Johansons første Snåsamann-bok, som utkom i 2012, ble omtalt med et intervju i Fri Tanke:

Første kritiske bok om Snåsamannen:
Historier justeres og spådommer tilpasses
Det er nå skrevet seks bøker om Snåsa-mannen Joralf Gjerstad, og enda en er på trappene. Den eneste kritiske blant disse kom denne uka. Det er Ronnie Johansons "Profeten fra Snåsa".

Nå i høst (2014) utgir Johanson en ny bok om Snåsa-mannen, og blir igjen intervjuet av Fri Tanke:

Har mistet all sympati for Snåsamannen
I 2012 slo Joralf Gjerstad fast at Ronnie Johanson måtte være en «rotløs og ulykkelig mann». Nå tømmer Johanson mer salt i såret.

I disse dager kommer Ronnie Johansons nye, 200-sider lange nye bok. Den heter «Snåsamannen: Helbredelsene, spådommene, løgnene» og gis ut av Lanser forlag. Boka kommer nesten tre år etter Johanssons første bok om Snåsamannen Joralf Gjerstad, «Profeten fra Snåsa». Den kom i februar 2012.

Utlogget frenchisbacan

Sv: Ronnie Johansons bøker om Snåsa-mannen
« Svar #1 på: 03. desember 2014, 23:04:17 »
Hehe, så Johanson kopierar altså Snåsa'n på sett og vis. Etterkvart eit utal bokutgjevingar som eigentleg ikkje bidreg til noko særleg nytt? Uansett, kudos for å vera nær sagt den einaste kritiske røysta om svindlaren frå Snåsa.