harm

Skrevet av Emne: Bokklubb på skepsisforumet  (Lest 6720 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget kingvald

Sv: Bokklubb på skepsisforumet
« Svar #15 på: 20. desember 2014, 12:37:43 »
Vil med det samme spørre Inge og dere andre om hvordan dere ser for dere at det blir bestemt hvilken bok som skal leses? Avstemning, konsensus, komitebeslutning?
Mitt svar til dette er JA! ;)

Alle tre beslutningsmetoder har fordeler og ulemper. Avstemning: Hvem kan stemme? Konsensu: Noen må skjære igjennom og konkludere om hva konsensus er! Komite: Hvem sitter i den, da? Og hvordan avgjør den?

Selv heller jeg til konsensus, men da må noen ta ansvar for å få avsluttet alle forslagsrunder.

Kjell Ingvaldsen

Inge

• Gjest
« Svar #16 på: 20. desember 2014, 14:46:32 »
Jeg liker konsensustanken. Jeg tar gjerne på meg å avslutte denne første runden. Så langt ser det ut til at Dawkins og Det egoistiske genet er mest interessant blant de som har uttalt seg.

Jeg ser for meg at hver tråd kan åpne med en kort presentasjon av forfatter og bok, hentet fra nettet, og en eller et par lenker til steder hvor boka kan kjøpes.

Utlogget Alvin Brattli

• Global Moderator
  • Fysiker
« Svar #17 på: 20. desember 2014, 20:44:40 »
Tors hammer

Dette blir vel litt for lavthengende frukt? Det finnes jo drøssevis av tråder her på forumet, hovedsaklig fra ca 2010, som tar for seg temaet.
That's not right. It's not even wrong.  (Wolfgang Pauli)
The trouble with quotes on the internet is that you can never tell if they are genuine.  (Abraham Lincoln)

Utlogget kingvald

« Svar #18 på: 20. desember 2014, 21:07:50 »
Alvin, tar du den kommentaren i http://forum.skepsis.no/index.php/topic,4834.0.html? Lettere om alt for å vurdere bokvalg samles der.

Kjell Ingvaldsen

Utlogget Asbjørn Dyrendal

• Administrator
    • Skepsisbloggen
« Svar #19 på: 21. desember 2014, 18:06:13 »
Forslag; Hver tredje eller fjerde gang velges det ei bok fra "svartelista". På denne lista finner man bøker som er populære blant "de der borte" - ting som 'The Secret', 'Organisten', 'The science delusion' og/eller 'Det som staten Norge skjuler'.

Varm støtte.

Ikke nødvendigvis til "The Secret" eller "Organisten" – vi har plenty om begge fra før – men til å lese originalkilder og diskutere dem. Så kan man gjerne begynne med noe enkelt og vurdere noe mer utfordrende etter hvert.