harm

Skrevet av Emne: Årsmøte 2015?  (Lest 4321 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Yngve Nordgård

• Godt språk
Årsmøte 2015?
« på: 28. april 2015, 23:43:10 »
Er det noe jeg ikke har fått med meg, eller er det ikke avholdt årsmøte i år?

Utlogget Asbjørn Dyrendal

• Administrator
    • Skepsisbloggen
Sv: Årsmøte 2015?
« Svar #1 på: 29. april 2015, 15:25:58 »
Er det noe jeg ikke har fått med meg, eller er det ikke avholdt årsmøte i år?

Ikke ennå. Det var under planlegging sist styremøte.

Utlogget Gnisten

• Administrator
« Svar #2 på: 13. november 2015, 13:11:19 »
[…]
Det hakker fryktelig i å få innkalt til årsmøte. Jeg vet ikke hvor det stopper, men purringer til kontakt@skepsis.no har større sjanse for å nå frem enn innlegg her.

Utlogget Gnisten

• Administrator
Sv: Årsmøte 2015? (Samt 2016)
« Svar #3 på: 28. august 2016, 00:28:53 »
Det ble ikke avholdt noe vedtektsfestet årsmøte i 2015. Heller ikke innen fristen hittil i 2016.

Ifølge de siste vedtektene jeg klarer å finne (vedtatt 13.10.2012) skal årsmøtet avholdes senest 1. juni.

Imidlertid er undrenes tid ikke forbi. I går mottok jeg følgende e-post fra styret:

Sitat
Invitasjon til årsmøte i foreningen Skepsis

Du inviteres herved til årsmøte for foreningen Skepsis.

Tid: 8. Oktober 2016 kl. 13:00

Sted: Sal 2 (2. Etage) Eldorado bokhandel, Torggata 9A, Oslo

Årsmøtet starter kl. 13:00 og er beregnet avsluttet kl 15:30. Påmelding gjøres til epost kontakt@skepsis.no med emnet «Påmelding til årsmøtet». Fyll inn fullt navn og telefonnummer du kan kontaktes på i eposten. Det vil dessverre ikke være bevertning på stedet. Frist for påmelding er 10. September 2016. Kun betalende medlemmer kan delta.

Saker som ønskes tatt opp på årsmøtet må sendes til kontakt@skepsis.no med emnet «Sak til årsmøtet» innen 10. September 2016.

Fullstendig saksliste med alle sakspapirer legges ut på «Skepsis.no» en uke før årsmøtet, og sendes til alle som mottar denne invitasjonen.  Sakspapirer vil i utgangspunktet ikke bli utdelt på årsmøtet og vi gjør oppmerksom på at det er usikkert hvor god internettforbindelsen er i lokalet. Det er viktig at deltakere på årsmøtet skriver ut og medbringer relevante papirer eller laster disse ned før møtet.

Ettersom dette er første årsmøte etter en periode med inaktivitet blir denne invitasjonen også sendt ut til medlemmer som ikke har betalt kontingent på en stund. Dette betyr at også mange som ikke regner seg som medlemmer vil få denne invitasjonen. Dersom dette gjelder deg så beklager vi bryderiet, alternativt er det fullt mulig å betale inn kontingenten og fortsette som medlem.

Foreløpig saksliste:

- Årsberetning og regnskap
- Kontingent
- Valg til styret og valgkomite
- Budsjett

Innbetaling av kontingent for 2016:

Vennligst betal inn medlemskontingenten før årsmøtet til kontonummer: 78780516940

Vanlig medlem: kr 300,- Student: kr 150,-

OBS! Merk innbetalingen med navnet ditt.

Dersom du har skiftet fra student til vanlig medlem siden i fjor kan du bare betale beløpet for vanlige medlemmer, så oppdaterer vi det i medlemslisten vår.

Vel møtt til årsmøtet.

Med vennlig hilsen

Styret i Skepsis

Utlogget frenchisbacan

« Svar #4 på: 29. august 2016, 21:30:01 »
Har vurdert å melde meg inn, for å støtta saka, men er noko skeptisk til å betale inn kontingent til ein organisasjon som bryt sine eigne vedtekter.

Utlogget Yngve Nordgård

• Godt språk
« Svar #5 på: 30. august 2016, 20:11:16 »
     Jeg lurer på hvorfor det faktum at foreningen har vært foreslått nedlagt, ikke er med på den foreløpige sakslisten. Det er vel intet poeng i å betale kontingent hvis det blir flertall for nedleggelse.

• Administrator
    • Skepsisbloggen
« Svar #6 på: 31. august 2016, 20:36:17 »
     Jeg lurer på hvorfor det faktum at foreningen har vært foreslått nedlagt, ikke er med på den foreløpige sakslisten. Det er vel intet poeng i å betale kontingent hvis det blir flertall for nedleggelse.

Formodentlig er årsaken at det ikke foreligger formelt som noe forslag til årsmøtet. Og så kan det jo hende at oppfatningen ikke deles av den delen av styret som har klart å innkalle til årsmøte.

Det finnes i alle fall engasjerte mennesker som ønsker å overta. Det gleder meg jo uansett, men det betyr jo ikke at man ikke med fordel kan "ta debatten" på et årsmøte.

Utlogget Gnisten

• Administrator
Sv: Årsmøte 2016
« Svar #7 på: 08. oktober 2016, 05:30:02 »
Sitat
Invitasjon til årsmøte i foreningen Skepsis

Du inviteres herved til årsmøte for foreningen Skepsis.
Tid: 8. Oktober 2016 kl. 13:00
[…]
Fullstendig saksliste med alle sakspapirer legges ut på «Skepsis.no» en uke før årsmøtet, og sendes til alle som mottar denne invitasjonen.

[Min utheving (i kursiv) ovenfor.] —  Så er datoen for årsmøtet kommet. Ikke finner jeg noen sakspapirer noensteds på Skepsis.no, og ikke har jeg fått dem på epost, som lovet i den eposten jeg siterte i sin helhet. (Årsmøtet som sådant er heller ikke kunngjort på Skepsis.no, så vidt jeg kan se, bortsett fra at jeg helt på egen hånd valgte å lime inn her i forumet den eposten jeg fikk.)

Hadde tenkt å vurdere om jeg skulle fornye medlemsskapet ved å betale kontingent og så vurdere å gå på årsmøtet når jeg fikk se dagsordenen, men nå ser jeg at man forlangte skriftlig påmelding hele fire uker før årsmøtet, så den strategien var fånyttes.

Utlogget Gnisten

• Administrator
« Svar #8 på: 08. oktober 2016, 05:49:34 »

Formodentlig er årsaken at det ikke foreligger formelt som noe forslag til årsmøtet. Og så kan det jo hende at oppfatningen ikke deles av den delen av styret som har klart å innkalle til årsmøte.

Det finnes i alle fall engasjerte mennesker som ønsker å overta. Det gleder meg jo uansett, men det betyr jo ikke at man ikke med fordel kan "ta debatten" på et årsmøte.

Jeg var ganske interessert i å vite om dette med nedleggelse av foreningen kom til å bli noen sak på årsmøtet i dag, men som nevnt i mitt foregående innlegg så kom det aldri noen saksliste i noen av de to kanalene som var forespeilet.

Se drøfting i denne tråden: Bør Skepsis nedlegges som organisasjon? — Se også: http://www.skepsis.no/blog/?p=8687

• Administrator
    • Skepsisbloggen
« Svar #9 på: 08. oktober 2016, 10:03:04 »
Jeg fikk epost med sakspapirer (dagsorden og regnskap) i går.

Det har ikke fulgt med noen beskjed om å legge ut, men det er mulig det var intensjonen. Jeg var for opptatt med å løpe mellom andre ting til å tenke over det. (Jeg tror ikke nedleggelse sto på sakskartet.)

Utlogget Alvin Brattli

• Global Moderator
  • Fysiker
« Svar #10 på: 08. oktober 2016, 23:30:29 »
Jeg var med på møte i dag. Det ble informert om økonomisk situasjon, det ble valgt et interimstyre og vi hadde noen konstruktive diskusjoner. Jeg lar det være opp til det nye interimsstyret å informere videre.
That's not right. It's not even wrong.  (Wolfgang Pauli)
The trouble with quotes on the internet is that you can never tell if they are genuine.  (Abraham Lincoln)

Utlogget Gnisten

• Administrator
« Svar #11 på: 12. oktober 2016, 15:56:21 »
Jeg var med på møte i dag. Det ble informert om økonomisk situasjon, det ble valgt et interimstyre og vi hadde noen konstruktive diskusjoner.
Jeg lar det være opp til det nye interimsstyret å informere videre.

Og videre informasjon kom her i dag:

Nytt styre i foreningen Skepsis

Av Kristoffer Haug

På årsmøtet i Oslo 8. Oktober 2016 ble det valgt inn et nytt styre i Skepsis.

Det nye styret består av Øyvind Ertsås (leder), Ingvild Tinglum Bøckman, Guro Michaelsen, og Morten Guldberg.

De nye styremedlemmene er en god miks av folk med mange år bak seg med aktivitet i skeptikerbevegelsen, og folk som bringer friskt blod inn i rekkene.

Årsmøtereferat for 2016 ligger som vedlegg her:
http://www.skepsis.no/blog/wp-content/2016/10/A%CC%8Arsm%C3%B8te-2016.pdf

Utlogget Gnisten

• Administrator
« Svar #12 på: 05. mai 2017, 04:33:46 »
Etter at foregående ble skrevet har vi fått en egen tråd om det nye styret i Skepsis:

Nytt styre i Skepsis Norge!

For øvrig er det snart nytt årsmøte: Årsmøte i Foreningen Skepsis 27. mai 2017.