Skrevet av Emne: rb.no formidler flått-løgner  (Lest 2455 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget kingvald

rb.no formidler flått-løgner
« på: 01. juli 2015, 07:36:12 »
Se – Fem myter om flåttbitt som ikke stemmer. Rolf Luneng har blitt sluppet til i RB med sine flått-løgner, og med reklame for sin kvakksalvervirksomhet. Noen som kan hjelpe med advarende kommentarer?

Kjell Ingvaldsen

Utlogget Roger

Sv: rb.no formidler flått-løgner
« Svar #1 på: 01. juli 2015, 07:51:46 »
Kan også kommenteres noe på
"Forskning viser at omtrent 20 prosent av de som blir bitt ikke får utslett, men det betyr dermed ikke at de ikke har borreliasmitte av den grunn, sier han."

Vet ikke om det er feilsitat, men jeg mener det må være 20 prosent av de som blir smittet, ikke av de som blir bitt.

Hvis du gjør det du alltid har gjort, så får du det du alltid har fått..

Utlogget B. Tuftin

• Pan Narrans
    • Bjørnar's NoWhere Land
« Svar #2 på: 01. juli 2015, 11:08:14 »
Artikkelen har ingen forfatter, men lenker til nettavisen, men nettavisens artikkel eksisterer ikke og jeg kan ikke finne den med søk på tittel heller. Jeg skrev en kommentar, men får beskjed om å bekrefte identitet med telefonnummer og SMS-en når tydelig ikke fram. Så hvis noen vil "stjele" poengene og lenkene, feel free:

Sitat
Artikkelen oppgir ikke forfatter, men lenker bare videre til nettavisen. Denne lenken fungerer ikke, og et søk på tittel fører heller ikke fram.

Luneng er faktisk fradømt legelisensen på grunnlag av behandlingen han driver for "kronisk borreliose", et vedtak som er behandlet to ganger: [url]http://fagbladetjournalen.no/opprettholder-autorisasjonstap/[/url]

Personer med "kronisk borreliose" er selvsagt syke, men diagnosen er en motediagnose der langt de fleste tilfellene, de som ikke blir identifisert ved trygge metoder, de som brukes av norsk helsevesen, ikke lar seg bekrefte i dobbeltblindede forsøk og det samme gjelder Lunengs anbefalte behandlingsformer.

[url]http://nevro.legehandboka.no/sykdommer-og-symptomer/kronisk-borreliose-pasientinformasjon-41458.html[/url]

Her har RB og eller nettavisens journalist gjort slett arbeid.

Utlogget B. Tuftin

• Pan Narrans
    • Bjørnar's NoWhere Land
« Svar #3 på: 01. juli 2015, 11:13:50 »
Syntes dette var såpass graverende at jeg sendte kommentaren rett til redaktøren.

Utlogget kingvald

« Svar #4 på: 01. juli 2015, 16:39:33 »
Takk Tuftin. Jeg sendte også henvendelse både til redaksjonen generelt, og til sjefsredaktør Storedal direkte. Men det ha'kke skjedd noe ennå.

Jeg tar også å legger ut din tekst, med beskjed om at dette er skrevet av en annen, som er forhindret fra å legge ut direkte.

Kjell Ingvaldsen

Utlogget Gnisten

• Administrator
« Svar #5 på: 01. juli 2015, 22:36:52 »
Artikkelen har ingen forfatter, men lenker til nettavisen, men nettavisens artikkel eksisterer ikke og jeg kan ikke finne den med søk på tittel heller.

Nettavisen har tydeligvis hatt vett nok til å slette artikkelen. Den ligger imidlertid bufret hos Google, inklusive 14 kommentarer, for den som vil kikke på denne godtroende og totalt kritikkløse promotering av avskiltet lege:

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:J20NDdtRKOgJ:www.nettavisen.no/nyheter/fem-myter-om-flattbitt-som-ikke-stemmer/3422804839.html

"Det er et øyeblikksbilde over siden slik den var 30. jun 2015 18:55:38 GMT."

Utlogget kingvald

« Svar #6 på: 01. juli 2015, 23:46:03 »
Er det noen av dere som kjenner til NorVect? Selv ble jeg litt skeptisk til manglende nøytralitet når en undersøkelse på nettsiden gikk omtrent sånn: "Har du hatt borreliose?" "Nei!" "Når du hadde borreliose …

Svar som ikke passet med borreliamytene ble kort og godt ignorert. Oppfølgingsspørsmål gikk ut i fra at du var helfrelst borellia-troende. Og etter hvert måtte du lyve for å komme videre. Måtte lukke undersøkelsen uavsluttet, da det ikke gikk å svare uten å si seg enig med Luneng & co. Ærlige og sannferdige svar ble overstyrt av borrellia-løgner!

Så, kjenner noen noe til denne organisasjonen?

Kjell Ingvaldsen