harm

Skrevet av Emne: Se gjennom illusjonene og bli fri  (Lest 2549 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Erik Strand

Se gjennom illusjonene og bli fri
« på: 18. oktober 2015, 14:00:19 »
I en video på Hans Gaarders YouTube-side - https://www.youtube.com/watch?v=uVA4vtU6Iig - forteller Gaarder om [Fjernet navn*]-saken. Det er i utgangspunktet en alvorlig sak som det er verdt å snakke om. Jeg kan nevne at tidligere stortingsrepresentant Marie Lovise Widnes (SV) har skrevet boken Fragler, finst dei? om [Fjernet navn*] og hans arbeide. Videre skrev journalist Kjetil Haanes en sterk kommentarartikkel med tittelen "No skulle han Kåre ha levd" i Sunnmørsposten 17.07.01.

Hva presenterer så Gaarder? I videoen med Gaarders foredrag hører vi også stemmene til et par tilstedeværende som kommenterer saken. Den ene av de to kan "opplyse" oss om at det var han som fikk [Fjernet navn*] (som samarbeidet med [Fjernet navn*]) ut av psykiatrien. Det og mere til er rent oppspinn, noe som kan dokumenteres ved hjelp av saksdokumentene. Mere om påstandene som presenteres i videoen her: http://www.fampo.info/se_gjennom_illusjonene_og_bli_fri.html.

Mange har allerede sett gjennom illusjonen om Nyhetsspeilets (hvor Gaarder er en av artikkelforfatterne) innsats mot konspirasjoner. Kanskje dette eksemplet kan hjelpe noen flere til å se gjennom illusjonene?

Adm. anm.: Har fjernet to navn midlertidig, og viser til min (Armans) kommentar under.
« Siste redigering: 25. oktober 2015, 12:59:01 av Arman »

Utlogget B. Tuftin

• Pan Narrans
    • Bjørnar's NoWhere Land
Sv: Se gjennom illusjonene og bli fri
« Svar #1 på: 23. oktober 2015, 08:31:12 »
De fleste her på forumet har ingen illusjoner om at Nyhetsspeilet gjør en verdifull innsats på noen som helst arena, men fint at du finner fram gode eksempler som viser hvor borti veggene de er.

Utlogget Arman

• Administrator
  • Ingen gud, ingen herre, alt for kjærligheten
Sv: Se gjennom illusjonene og bli fri
« Svar #2 på: 25. oktober 2015, 12:55:37 »
Minner (også her) om at Skepsisforumet er en del av skepsis.no, og som sådan også forholder seg til pressens Vær Varsom-plakat. I og med at det kan være forhold knyttet til personvern som gjør at trådstarter ikke har vært tydeligere ber jeg om at Erik Strand kontakter meg via PM før videre posting i tråden.
I've spent a lot of my life among people brighter than myself. Larry Niven
===
Nei, ingen 'i' i nicket, heller ingen 'd'.
Streng Administrator Grei Administrator