2

Skrevet av Emne: Medikamentfri behandling — inkludert overtro?  (Lest 955 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Dupree

Medikamentfri behandling — inkludert overtro?
« på: 17. juli 2016, 11:08:27 »
Hva synes dere om dette? Jeg vil ikke legge meg opp i hvilke behandlingsmetoder som blir utprøvd innen psykiatrien, det kan være fint med nytenkning på det området også. Det jeg reagerer på er at det blir støttet opp om ren overtro:

De som hevder de har spirituelle evner eller -opplevelser får god dialog på dette med en representant fra sitt eget livssyn. En sjaman kan ha en viktig rolle her. Tror man på healing skal man få dette uten diskusjon.

Jeg skjønner tankegangen. Det kan sammenlignes med en religion, som vi jo skal ha sånn respekt for. Det som bekymrer meg, er hva vi til slutt vil ende opp med. Vil vi virkelig ha det slik at alt skal respekteres, uansett hvor vilt det måtte være? Skal man respektere psykisk syke som tror på sjamaners evne til å helbrede, må man nødvendigvis også respektere de som tror at Stoltenberg er et reptil fra det ytre rom, og at Illuminati sprøyter oss med kjemikalier?

Jeg ser også for meg at disse mer alternative oppfatningene av hvordan verden fungerer kan være svært smittsomme, og i sin tur føre til at syke mennesker vil velge bort medisinering som de i utgangspunktet kunne vært positive til, til fordel for noe som på sikt bare vil skade dem.

Synspunkter?
Hva er vitsen med å ha et fjell bare for å ha et fjell?

Jason Bostic, visepresident i WV Coal Association