harm

Skrevet av Emne: Don't Hug Me I'm Scared  (Lest 988 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget z

• Born with a heart of steel
    • Skeptikeren
Don't Hug Me I'm Scared
« på: 13. august 2016, 17:20:02 »
Hadde planer om å lage denne tråden før den siste episoden kom ut, men latskap tok over og jeg lager den først nå. Don't Hug Me I'm Scared er en kort serie på 6 korte episoder som er ganske kjent og populær nå, men jeg er alltid for at den får enda flere fans. Det er en av de beste nyere humorseriene der ute. Konseptet er enkelt. Det er typiske pedagogiske barneserie med dukker, animasjon og sanger slik som Sesame Street (vi hadde en norsk versjon på 90-tallet som het Sesam Stasjon) og lignende serier. Det er en leksjon i hver episode som er fremført gjennom sang, men ting skurrer og ting går ikke slik det kanskje burde i et barneprogram.

Det er mange der ute som synes serien er kjempeskummel og creepy, og kategoriserer den under skrekk, men det blir litt for tåpelig i mine øyne. Det er tydelig en serie med fokus på det morbide og mer mørke emner, men det er jo hvor mye av humoren kommer i fra. Når det er påpekt, så vil jeg påpeke at det er mye mer bak både humoren og serien enn bare at vi skal tenke «haha, dette er for mørkt til å være et barneprogram». Det er mange gode vitser og gags i alle episodene, og det er så mange smådetaljer at man kan se dem om igjen og om igjen og oppdage nye ting. Det hjelper også at sangene er catchy som faen.

Første episoden var laget i 2011 som en enkelt ting uten noen planer om noen serie. Det er den enkleste og i min mening den svakeste av dem. Men den fungerer bra. Dagens leksjon er kreativitet og slutter med at det å være kreativ ikke er så bra likevel.

Don't Hug me I'm Scared

Andre episode kom ut i 2014 etter at de hadde en Kickstarter kampanje for å lage en serie ut av dette. De kunne ha gått til et studio, men de valgte å finansiere serien selv gjennom Kickstarter for å unngå å ha noen henger over dem og komme med krav. Det faktum at alt er laget av dem med så stor produksjonsverdi er veldig imponerende. Denne episoden er hvor man virkelig kan se dette var et kvalitets prosjekt.

Don't Hug Me I'm Scared 2 - TIME

Tredje episode er kanskje min favoritt. Sangen er en perfekt parodi på religion og på hvor utydelig og full av motsigelser religion er. Løftet om svar, bare for å gi svar som bare forvirrer og ikke svarer på noe som helst. Dette er kvalitetssatire.

Don't Hug Me I'm Scared 3

Nok en episode med en forvirrende leksjon som ikke svarer på noe som helst. Denne gangen om datamaskiner.

Don't Hug Me I'm Scared 4

Hva som er sunn og usunn mat er ikke lett å forstå, men heldigvis er det en episode hvor du kan lære det gjennom sang og dans.

Don't Hug Me I'm Scared 5

Den store avslutningen som kom ut i år på datoen som har gått igjen i alle episodene svarer på alle spørsmålene om hva serien egentlig handlet om og hva er det son foregår. Det vil si, det er store rom for tolkninger og som vanlig ingen fornuftige svar, men det er uansett et stort klimaks av en avslutning.

Don't Hug Me I'm Scared 6

Som vanlig med slike kryptiske og sære serier, så leter folk etter mønstre og prøver å lappe sammen en forklaring. Hvorfor er den samme datoen i alle episodene? Skjedde noe spesielt i den virkelig verden på den dagen? Hvorfor dukker Roy opp i bakgrunnen på alle episodene unntatt den første? Hvilken rolle spiller han? Hva er symbolismen bak den scenen? Bak den bakgrunns detaljen? Bak den tingen som er bak den andre tingen? Don’t Hug Me I’m Scared har vekket den indre konspirasjonsteoretiker i så mange som har sett serien, og som nevnt, så er det hele tiden nye ting å oppdage hver gang man ser episodene.

Personlig, så synes jeg de fleste konspirasjonsteoriene er teite og stemmer neppe, men jeg synes disse to videoene av den ellers så irriterende The Film Theorists oppsummerer den beste forklaringen. Det er nok fornuft og innsikt i dem til at de gir en god nok forklaring på hva som mest sannsynligvis er den beste forklaring.

Men vær så snill for din egen skyld å ikke se dem før du har sett gjennom alle episodene flere ganger selv. Prøv å komme opp med dine egne teorier før du ser disse to videoen, og om du gidder, skriv om dine teorier i denne tråden.

Film Theory: Don't Hug Me I'm Scared DECODED!

Film Theory: The HIDDEN LORE of Don't Hug Me I'm Scared!
We are those from the empty
birthplace and undead flock
We are those who the arrival
the stars foresee and dread
We are those with the heart
forget by black goal
And let intact the glorious
gloal of Satan's soul

Utlogget z

• Born with a heart of steel
    • Skeptikeren
Sv: Don't Hug Me I'm Scared
« Svar #1 på: 04. september 2016, 19:23:48 »
En hel time som analyserer alle de små detaljene i episodene. Trengte det å være en hel time? Nei, men jeg så hele uansett. Jeg synes forklaringen av episode 6 var mye bedre enn den forklaring Film Theory hadde.

Don't Hug Me I'm Scared: Explained [Full Series]
We are those from the empty
birthplace and undead flock
We are those who the arrival
the stars foresee and dread
We are those with the heart
forget by black goal
And let intact the glorious
gloal of Satan's soul