harm

Skrevet av Emne: Skrekkfilmmaraton frem til Halloween 2016  (Lest 5758 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget z

• Born with a heart of steel
    • Skeptikeren
Sv: Skrekkfilmmaraton frem til Halloween 2016
« Svar #60 på: 31. oktober 2016, 16:19:55 »
Så klart. Det er kvelden og natten som teller, men happy Halloween uansett. Her er en bonustekst.

http://i680.photobucket.com/albums/vv163/DarkSpiritBakura/zombiecheerleader.png~original
We are those from the empty
birthplace and undead flock
We are those who the arrival
the stars foresee and dread
We are those with the heart
forget by black goal
And let intact the glorious
gloal of Satan's soul

Utlogget z

• Skeptikeren
« Svar #61 på: 01. november 2016, 04:13:28 »

The Beast with Five Fingers, 1946

Skrekkfilmer fra 40-tallet for altfor lite oppmerksomhet. Ikke bare i dag, men også den gang på grunn av krigen, så denne filmen har gått litt i glemmeboken. Det er synd siden den en kvalitetsfilm. Når den i det hele tatt blir nevnt, så er det fordi Peter Lorre spiller i den. Han er like mye et ikon i skrekkfilm som han er i krim. Hans maniske rolle i denne filmen er like fantastisk som i de andre filmene han er kjent fra.

Historien handler om forkrøplet pianist som er paralysert i hele kroppen unntatt den ene handen som han bruker til å spille med. Han er styrtrik og lever et tilbaketrukket liv i et gammelt herregårdshus (min favorittsetting i skrekkfilmer). Han skriver sitt siste testament der han gir huset og pengene til sine sykepleier like før han dør og to grådige slektninger og en advokat prøver å få det nye testamentet annullert. Midt på natten, så hører de pianoet blir spilt og de finner advokaten kvelt med merke etter en hånd. Den friske hånden til pianisten er bort fra liket i mausoléet. Det er en hjemsøkt drapshånd løs. Jeg liker godt stemningen i filmen og den har den sjarmen jeg leter etter i denne type film. Det er en Warner Brothers film i stedet for i stedet for Universal Pictures, så den har en egen unik følelse som er annerledes fra den stilen man assosierer med skrekk fra 30- og 40-tallet. Absolutt en film enhver old school skrekkfan burde se.
« Siste redigering: 01. november 2016, 04:16:33 av z »
forget by black goal
gloal of Satan's soul

Utlogget z

• Skeptikeren
« Svar #62 på: 01. november 2016, 06:08:48 »

Martyrs, 2008

Nok en gang, så dukker denne filmen opp i disse maratonene. Fortsatt en mørk og dyster film om lidelser. I dag bruker vi ordet martyr for å beskrive noen som dør for sin tro, men det betydde originalt å være vitne. Hva er det man vitner til når man går gjennom ubeskrivelig smerte? Hva skjer når man lider uten håp om at det noen gang skal stoppe før man dør? Dette er en brutal film. Den typen som fort kan være for mye selv for de som liker skrekkfilm. Men ikke meg så klart. Martyr er ikke for de som ikke tåler å se blod eller grov tortur, både av den fysiske of psykologiske sorten.
forget by black goal
gloal of Satan's soul

Utlogget z

• Skeptikeren
« Svar #63 på: 01. november 2016, 13:44:47 »
Siden jeg er opp hele natten, så er dette min kveld. Halloween er ikke helt over for meg.
forget by black goal
gloal of Satan's soul

Utlogget z

• Skeptikeren
« Svar #64 på: 01. november 2016, 14:55:21 »

Werewolf in a Girls' Dormitory, 1961

Eller Lycanthropus på den originale italienske tittelen. Burde ikke komme som en bombe med denne tittelen, så var ikke dette noe spesielt bra film. Den var treg og kjedelig, men det var en viss sjarm som slike dårlige lavbudsjettfilmer fra tidlig 60-tallet har, så jeg angrer ikke på at jeg så den. Anbefaler den til ingen utover om du vil ha en dårlig b-film i bakgrunnen du ikke trenger å følge noe særlig med på.
forget by black goal
gloal of Satan's soul

Utlogget z

• Skeptikeren
« Svar #65 på: 01. november 2016, 16:39:46 »

The Return of the Living Dead, 1985

En av de beste skrekk komediene der ute og den perfekte avslutningen på mitt maraton. Det er altfor lenge siden jeg så denne i sammenheng med disse maratonene. Pupper, zombier, blod og punk rock. Hva mer trenger man i en film? Jeg tror dette er filmen som populariserte idéen om at zombier spiser hjerner, og det er fakta med tanke på at filmen åpner med at den er basert på en sann historie og at ingen av personene er fiktive. Det er en perfekt film å avslutte med.
« Siste redigering: 01. november 2016, 17:02:02 av z »
forget by black goal
gloal of Satan's soul

Utlogget z

• Skeptikeren
« Svar #66 på: 01. november 2016, 18:03:48 »
Siden jeg startet med kortfilmer, så avslutter jeg med kortfilmer.

The Cat With Hands

Jeg husker jeg så denne for evigheter siden. Fremdeles fin.

LOT 254 Award Winning 1080p HD Short Horror Indie Film | Scary Movies

Ikke like begeistret for denne, men jeg poster den uansett slik at jeg kan si kortfilmer i flertall.

Det var et bra maraton. Jeg er litt sliten, men for min del, så kunne det ha fint vart en måneden til. Selvsagt, med redusert fysisk aktivitet og masse øldrikking, så har jeg sikkert gått opp 10 kg og pengeboken er tom takkevære den nevnte øldrikkingen, men det var verdt prisen for å ha en måneden med skrekkfilm. Jeg håper jeg lever til neste oktober slik at jeg kan gjøre det igjen.

Det er en film jeg bevist unngikk å se, og det var Ghostbusters. Snakker ikke om klassikeren fra 80-tallet, men den fæle remaken. Her er en fin gjennomgang om hvorfor den suger som avslutting.

Reasons GHOSTBUSTERS (2016) Sucks!
forget by black goal
gloal of Satan's soul

Utlogget Gnisten

• Administrator